Danielgr Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Hullet er vel ment for å utligne trykkforskjeller. Burde ikke være noe problem å tette med mindre Daniel tar pc'n med på trollstigen . Veldig morsomt prosjekt, lykke til! Ja, det er nok ikke det som er planen:D Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Av og på knapper til PC'r passer til alle hovedkort Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Av og på knapper til PC'r passer til alle hovedkort Nei, de 2 ac/på knappene jeg har er litt rare... Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 han tenker på tilkoblingspunktet på mammakortet.. ikke hvordan av/på knappen ser ut fysisk Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hullet er vel ment for å utligne trykkforskjeller. Burde ikke være noe problem å tette med mindre Daniel tar pc'n med på trollstigen . Når harddisken blir varm vil jo luften inni harddisken utvide seg og komme ut og når den avkjøles vil den suge opp olje. Men det går jo an å prøve seg fram med en gammel sliter før man ødelegger noe brukbart. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Hullet er vel ment for å utligne trykkforskjeller. Burde ikke være noe problem å tette med mindre Daniel tar pc'n med på trollstigen . Når harddisken blir varm vil jo luften inni harddisken utvide seg og komme ut og når den avkjøles vil den suge opp olje. Men det går jo an å prøve seg fram med en gammel sliter før man ødelegger noe brukbart. Ja, det er det der jeg også tenkte meg, så jeg tenkte igår, at jeg kunne ta det hullet og feste RØRET MITT, som ender bak akvariet. og slepper ut luft Endret 5. desember 2009 av Danielgr Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Les disse trådene:Husk også på at både transformatorolje og hydraulikkolje som er nevnt i disse trådene er veldig (!!) helseskadelig. Ikke noe du ønsker å ha på rommet ditt i ett akvarie. Hydraulikkolje er også ofte etsende. Så skadeleg er det ikkje. Og Cola er vel meir etsende, eller??? Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Les disse trådene:Husk også på at både transformatorolje og hydraulikkolje som er nevnt i disse trådene er veldig (!!) helseskadelig. Ikke noe du ønsker å ha på rommet ditt i ett akvarie. Hydraulikkolje er også ofte etsende. Så skadeleg er det ikkje. Og Cola er vel meir etsende, eller??? Mineralolje er nesten ikke etsende, mineral olje er f.eks baby olje. Cola er faktisk mere etsende. Skulle nok brukt transformatorolje, men det er helsefarlig og DYRT:O han tenker på tilkoblingspunktet på mammakortet.. ikke hvordan av/på knappen ser ut fysisk Riktig, Endret 5. desember 2009 av Danielgr Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Så skadeleg er det ikkje. Og Cola er vel meir etsende, eller??? Cola er ikke kreftfremkallende, eller skadelig for vannlevende organismer: helsedatablad på Exxon HyJet IV-A Ikke noe jeg ville hatt stående i ett åpent akvarie på gutterommet ihvertfall. Hyd.olje er også en base og kan ikke direkte sammenlignes med cola som er en syre. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Så skadeleg er det ikkje. Og Cola er vel meir etsende, eller??? Cola er ikke kreftfremkallende, eller skadelig for vannlevende organismer: helsedatablad på Exxon HyJet IV-A Ikke noe jeg ville hatt stående i ett åpent akvarie på gutterommet ihvertfall. Hyd.olje er også en base og kan ikke direkte sammenlignes med cola som er en syre. Ja, har jo som sagt tenkt å bruke mineral olje, Muligens: lakserende hesteolje. Den skal ikke være for dyr sammenlignet med baby olje Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Mineralolje er det samme som parrafinolje som du får kjøpt bl.a på europris. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Mineralolje er det samme som parrafinolje som du får kjøpt bl.a på europris. Hvilken farge har parafinolje? er ikke den litt bunaktig? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Den kan være blank og brun tror jeg. Det er ihvertfall det som er mineralolje. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Den kan være blank og brun tror jeg. Det er ihvertfall det som er mineralolje. Okai, takk som sa det:) tror jeg reiser og kjøper det når jeg får en pc og bruke:) Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Rapsolje! Det spiser hester... lol Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Rapsolje!Det spiser hester... lol Uff nei:D Det hadde fnka i 2 dager, så kunne jeg ikke bodd på rommet mitt. Den kan være blank og brun tror jeg. Det er ihvertfall det som er mineralolje. Men den parafinen, er det sånn som lukter veldig? Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hadde det vært et forslag å bruke vanlig kjøleveske ? Sånn mann bruker til vannkjøling. Da kan du velge farge osv selv, så slipper du å tengke på alt dette oljepisset Noe ala dette: link Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Vannet vil lede strøm, så det går nok heller dårlig Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Njaa.. Syntes jeg har lest at det "vannet" som brukes til vannkjølingssystemer ikke leder strøm.. Ekke helt sikker Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Njaa.. Syntes jeg har lest at det "vannet" som brukes til vannkjølingssystemer ikke leder strøm.. Ekke helt sikker Det kan være destilert,. Rent vann leder ikke strøm, men med en gang det blir noe forurensing i det, så går strømmen rett igjennom. Men takk for forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå