Fisha Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hva skjer med viftespeeden egentlig på skjermkort, cpu og pwr? Villet tro at motoren vil bli toast etter kort tid. Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ah glem det så på Akvariumtråden der funket alle viftene ok etter 1 år. Virker som om de ikke har mye nytte for seg tho. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Ah glem det så på Akvariumtråden der funket alle viftene ok etter 1 år. Virker som om de ikke har mye nytte for seg tho. Jo, det har effekt. Viftene hjelper til med vannsirkulasjonen. Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Eg ville kutta ut vanlege vifter, og heller brukt ei sirkulasjonspumpe. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Du må ha ha en måte å kjøle ned minaraloljen på. Hvis du bare lar PCen stå på nede i oljen vil olje bare bli varmere og varmere inntil systemet overopphetes... EDIT: Kanskje lage en snedig løsning med vannkjølings-radiatorer og en sterk pumpe? Siden mineraloljen er tjukkere enn vann bør du vel også ha en pumpe som klarer å presse oljen gjennom radiatorene. Endret 1. desember 2009 av pululf Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Tror pumpe med ekstern kjøler er best, i og med at viftene bare frakter den varme oljen rundt til andre komponenter. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Du må ha ha en måte å kjøle ned minaraloljen på. Hvis du bare lar PCen stå på nede i oljen vil olje bare bli varmere og varmere inntil systemet overopphetes... EDIT: Kanskje lage en snedig løsning med vannkjølings-radiatorer og en sterk pumpe? Siden mineraloljen er tjukkere enn vann bør du vel også ha en pumpe som klarer å presse oljen gjennom radiatorene. Jeg har en ide for å kjøle ned oljen, har bare lagd en SUPER rask skisse via paint. Skal få lagd et 3D bilde eller lignende av det. Men legger ut det bilde snarest. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Så utroli kult prosjekt :!: Gleder meg til å se resultatet, stå på Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Fint hovedkort du har fått tak i hvist du ikke skal bruke det så er jeg interesert i og bytte mot en fult fungerende pc eller to Har en pc med: P4 3,2ghz 1gb ram 128mb onboard grafikk dvd rom og en annen med: Amd xp 2ghz prosessor 512mb ram 4400ti skjermkort 128mb ram dvd rom Har også en del annet utstyr om du er interesert i og bytte Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Har kanskje noen gamle harddisker, hvis du har behov for det? Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Nå har jeg lagt ut skissen eller skal jeg kalle det "Krusset" av måten jeg tenker kjølinga av oljen. Har lagt ut bilde Her Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du får større overflate som kan avgi varme, men jeg tviler på det har veldig stor effekt. litt off, men: Hvor mye energi må til for å heve temperaturen på 1 liter olje med 1 grad i forhold til vann? (Vann har vel rundt 4,2 KJ) Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Du får større overflate som kan avgi varme, men jeg tviler på det har veldig stor effekt. litt off, men: Hvor mye energi må til for å heve temperaturen på 1 liter olje med 1 grad i forhold til vann? (Vann har vel rundt 4,2 KJ) Det er jeg ikke sikker på, Men det krever noe mere.. Men snakker du om bildet? Poenget med det er at kobberrøret flytter vanrmen over til bassenget bak som er fylt med vann, og der kan jeg tilsette isbiter om det treng Endret 2. desember 2009 av Danielgr Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Hei Jeg vurderer og søke meg en jobb, men vet ikke hva jeg skal søke, (Jeg gidder ikke gå med avis!) Noen ideer om hvilken jobb som passer til en smart og nevenyttig 14 åring? Vil ha jobb, for da kan jeg kjøpe deler selv.. Kom med tips eller tilbud? MVH Daniel Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Strøjobber for naboer og familie er vell veldig greit? Snømåking, kosting utenfor, hjelpe med å pynte til jul, vaske (biler) og andre småting som folk kan trenge hjelp med! Lenke til kommentar
pululf Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 HAr du verktøy til å lage dette da... Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 HAr du verktøy til å lage dette da... Lage kjølingen til akvariet? Hvis det: Ja, Jeg får lov til å være med pappa på jobben for å lage til deler. Strøjobber for naboer og familie er vell veldig greit? Snømåking, kosting utenfor, hjelpe med å pynte til jul, vaske (biler) og andre småting som folk kan trenge hjelp med! Ja, Kan jo forsovetvis reklamere med å henge opp lapper på diverse butikker osv:) Takk for tipset;) Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg bare lurer om noen har en mobil som skal kastes, har bare et lite forsøk, som er ganske spennende, men har bare min n95, og den vil jeg helst ikke teste ting på. Så bare si ifra, Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 men hvis hdd er innkapslett foreligger det fortastt problemer med luft trykk da. Ja, men det blir ikke noe problem sånn, det som er med lufttrykket er at det ikke skal bli for høyt trykk inni, men når jeg pakker den inn og drukner den, så blir trykket inni hdd en lavere,. da er det lettere at den snurrer i laft trykk. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hullet er vel ment for å utligne trykkforskjeller. Burde ikke være noe problem å tette med mindre Daniel tar pc'n med på trollstigen . Veldig morsomt prosjekt, lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå