Danielgr Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Må få målt opp høyden på Noctua kjøleren, og så legge til litt for HK tykkelsen. Tenker jeg skal ha PSU utenfor? For den tar litt mye plass? Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hvis du har PSUn utenfor sparer du kanskje litt plass ja.. For da kan du bygge lexan kassa sånn at det er akkurat plass til HK + gpu osv. Så har du da PSU, DVD brenner og HDD utenfor Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Ja.. Tenker litt hvordan jeg vil det skal se ut, Skulle så gjerne klart å lage noe scetch up. Men det blir kanskje noe lignende Oljeflekken.. Skremmende likt navn egentlig Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Må beklage navnet, var aldri meningen å gjøre det så likt. Hvis det er et problem så kan du sende meg en pm, så endrer jeg tittelen på prosjektet mitt. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Neida, navnet gjør ingenting. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Ja.. Tenker litt hvordan jeg vil det skal se ut, Skulle så gjerne klart å lage noe scetch up. Men det blir kanskje noe lignende Oljeflekken.. Skremmende likt navn egentlig Gi meg mål og tykkelsen på lexanplatene, så kan jeg sikkert mekke en SketchUp-skisse for deg i kveld. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Hovedkortet som skal kjøpes er 30.5 cm x 23.3 cm Gigabyte GA-MA790X-UD3P Og CPU kjøleren er 15 cm høy.. Men jeg vet ikke hvor mye høyden da er med HK, CPU osv.. Plexien er ca 4 mm tykk. "Bassenget" Må vel være : 32 x 28 x 18++. Regner med at HK med CPU ikke er mere enn 3 CM? Fint om du gidder det Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Det liker jeg svært godt. Takk for det! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Sånn Vel, sånn ser jeg "Oljeskvetten" for meg. Lagde også oppheng for HK, PSU og harddisker jeg, så lett kan lages ved å bøye plexiglass og borre noe hull. Utvendige mål Innvendige mål Mål på kortplatene, langplatene og bunnplatene. Regner med at du skjønner at henholdvis kortplate 1 og 2 og langplate 1 og 2 er like. Mål på PSU-platen Mål på harddiskplatene Mål på hovedkortplate Komponentene er funnet her og i Google sin egen "SketchUP-store". Håper tegningene er brukbare. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Imponerende gode tegninger Bra jobbet! Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Brukbare? Dette er jo bedre enn perfekt jo! Jeg skal nominere deg for det årets hjelpe medlem greinene eller hva det er Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Takker. Fant ut at jeg hadde brukt nok tid på å klage på at det ikke var noe fremgang, så fant ut at jeg heller fikk hjelpe deg litt i gang. Forresten, du trenger 15 liter olje til det kabinettet jeg tegnet, altså en fjerdedel av hva akvariet krevde. Går du for microATX -hovedkort er du mulig å få fikset et enda mindre akvarie, og bruke enda mindre olje. Og en ting til, for en sterkere og mer tålbar konstruksjon bør du kjøpe en plexiglassbit på 104x26 cm, og bøye til denne slik at korteplate 1 og 2 pluss langplate 1 og 2 erstattes av denne. Da får du kun skjøt pluss punktene der bunnplata festes i sideplaten(e). Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Brukbare? Dette er jo bedre enn perfekt jo! Jeg skal nominere deg for det årets hjelpe medlem greinene eller hva det er Årets hjelpe greie? Forklar litt mer, har nemlig en fyr som passer perfekt til den rollen se... Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det å bøye en plate hele veien rundt er en veldig god plan, og vil gjøre konstruksjonen vesentlig mer solid. På en annen side, er det ikke litt vanskelig? Jeg har ikke prøvd det selv, men ser for meg at det hadde vært en utfordring Maskinen kommer til å bli basert på AM3-sokkelen? MicroATX-kort til AM3 får man slengt etter seg til latterlige priser, og det er sikkert et eller to av de som ikke er så hakkende dårlige heller Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Takker. Fant ut at jeg hadde brukt nok tid på å klage på at det ikke var noe fremgang, så fant ut at jeg heller fikk hjelpe deg litt i gang. Forresten, du trenger 15 liter olje til det kabinettet jeg tegnet, altså en fjerdedel av hva akvariet krevde. Går du for microATX -hovedkort er du mulig å få fikset et enda mindre akvarie, og bruke enda mindre olje. Og en ting til, for en sterkere og mer tålbar konstruksjon bør du kjøpe en plexiglassbit på 104x26 cm, og bøye til denne slik at korteplate 1 og 2 pluss langplate 1 og 2 erstattes av denne. Da får du kun skjøt pluss punktene der bunnplata festes i sideplaten(e). Det forstod jeg veldig lite av Siden det er mindre olje er det lettere for meg å få kjøpt det. Jeg får tårer i øynene.. Men hvis jeg skal bruke mATX kort. Så får jeg ikke brukt RAM brikkene fra Vendur. Og jeg kan ikke få brukt ytelsen fra 5850 og Phenom fullt ut.. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Brukbare? Dette er jo bedre enn perfekt jo! Jeg skal nominere deg for det årets hjelpe medlem greinene eller hva det er Årets hjelpe greie? Forklar litt mer, har nemlig en fyr som passer perfekt til den rollen se... Jeg mener jeg så en sånn tråd for en stund siden, Da jeg var "Ny". Og da var det en del som var nominert. Og det var premie osv.. Snakker du om KongKake eller? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Men hvis jeg skal bruke mATX kort. Så får jeg ikke brukt RAM brikkene fra Vendur. Og jeg kan ikke få brukt ytelsen fra 5850 og Phenom fullt ut.. Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå