Gå til innhold

Pc i Mineralolje @ Oljeskvetten - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener da bestemt at det står i retningslinjene til dette forumet at man skal tenke gjennom kostnader og andre faktorer før man setter igang med denne typen prosjekter. Baserer man seg på å få spons, så blir det fort veldig skrallt.

Jeg mener at dette med olje burde vært skjekket opp i forkant av opprettelsen av logg osv, da olja jo er hele essensen i prosjektet.

Lenke til kommentar

Jeg er jo fullt klar over at jeg har blitt sponset.. Dere flamer meg jo nesten for det jo..

Hvis jeg blir sponset for noe(en del) Betyr ikke det at da skal det brukes masse på noe annet..

Akvariet er på 60 L.

Jeg veit ikke hvordan dere var når dere var 14 år jeg.. Hadde dere 2600 kr får å kjøpe olje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

du har jo begynt på prosjektet så faen ikke slutt fordi at du ikke har råd til olje. er det mulig for deg å låne av foreldrene dine og betale tilbake iløpet av en lang stund.

Lenke til kommentar

Flamer deg ikke fordi du er sponset, men at når du har fått sponsing for flere tusen kroner ikke gidder å anstrenge deg nevneverdig for å skaffe hovedkomponentet i prosjektet, oljen. Hadde jeg vært en av dine sponsorer hadde jeg følt meg snytt, og aldri mer sponset deg igjen. Ikke skjønner jeg hvordan du har fått tak i alle sponsorene heller, du har jo ikke hatt nevneverdig å vise til, og tydeligvis ingen garanti for at du vil bli ferdig heller. Så nå synes jeg at du skal slutte å klage på at olja er så dyr, og heller begynne å jobbe/mase på pappa/stjele/whatever, så du kan skaffe den olja.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Hadde det vert mulig å skaffet seg et akvarium på 10L ?

Har selv hatt et på 10L og det er greit med plass i det.

Det eneste du trenger å senke er HK (med ram, gpu osv) og evt HDD.

Strømforsyingen kan du plassere bak akvariet, med ledningene over og ned i olja.

Hvis du gjør det på den måten (prøver å finne det er akvarium på 10L så vil du slippe unna med 500kr kontra 2500kr)

Du kan jo evt lage en "plexi boks", som det akkurat er plass til komponentene og olja i ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

er det ikke strømforsyningen som LAGER en del varme?

hvorfor skal han ikke ha HDD dyppet i olje. HDD skal være tett.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

og evt HDD.

NEI! Man kan ikke dyppe en HDD i olje. :p

Det kunne gått til helvete siden en del harddisker har et lite "luftehull" på toppen. Tenk deg harddiskene (selve platene inni) snurre rundt og bli sinka av masse oljesøl :p

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

nabogutten:

Hvorfor skulle en PSU trenge varme?

Meh.:

Kunne jeg gått til helvete? :(

Haha, neida, men ja, er akkurat derfor man ikke skal dyppe en HDD i olje, da man risikerer at oljen trenger inn dette "trykkhullet". SSD-er derimot er jo ikke noe problem å dyppe i olje.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Meh.:

Kunne jeg gått til helvete? :(

Beklager veldig det der! Jeg hater når SkriveLeif hele tiden skal rote til innleggene minethumbdown.gif

Det er rettet opp i nå, og du skjønner sikkert at jeg ikke mente det som sto der ;)

Bra du er forståelsesfull!new_woot.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...