Frank James Lampard jr. Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 10l = 450 ,- 100l = 4500 ,- Dette kan bli dyrt <___< Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Joda, men nå har gutten fått sponset hardware til hvertfall 4500,-, så da kan han ta seg råd til dyr olje. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Joda, men nå har gutten fått sponset hardware til hvertfall 4500,-, så da kan han ta seg råd til dyr olje. ehm... ja Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Mener da bestemt at det står i retningslinjene til dette forumet at man skal tenke gjennom kostnader og andre faktorer før man setter igang med denne typen prosjekter. Baserer man seg på å få spons, så blir det fort veldig skrallt. Jeg mener at dette med olje burde vært skjekket opp i forkant av opprettelsen av logg osv, da olja jo er hele essensen i prosjektet. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg er jo fullt klar over at jeg har blitt sponset.. Dere flamer meg jo nesten for det jo.. Hvis jeg blir sponset for noe(en del) Betyr ikke det at da skal det brukes masse på noe annet.. Akvariet er på 60 L. Jeg veit ikke hvordan dere var når dere var 14 år jeg.. Hadde dere 2600 kr får å kjøpe olje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 du har jo begynt på prosjektet så faen ikke slutt fordi at du ikke har råd til olje. er det mulig for deg å låne av foreldrene dine og betale tilbake iløpet av en lang stund. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Flamer deg ikke fordi du er sponset, men at når du har fått sponsing for flere tusen kroner ikke gidder å anstrenge deg nevneverdig for å skaffe hovedkomponentet i prosjektet, oljen. Hadde jeg vært en av dine sponsorer hadde jeg følt meg snytt, og aldri mer sponset deg igjen. Ikke skjønner jeg hvordan du har fått tak i alle sponsorene heller, du har jo ikke hatt nevneverdig å vise til, og tydeligvis ingen garanti for at du vil bli ferdig heller. Så nå synes jeg at du skal slutte å klage på at olja er så dyr, og heller begynne å jobbe/mase på pappa/stjele/whatever, så du kan skaffe den olja. Lykke til! Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Det er jo ikke så lett.. Men jeg anstrenger meg mere enn du tror. Men JEG kan garantere på at projektet skal bli gjort. For det som er er jo at jeg ville bygge sånn her pc lenge før jeg viste om HW.no. Men takk, Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hadde det vert mulig å skaffet seg et akvarium på 10L ? Har selv hatt et på 10L og det er greit med plass i det. Det eneste du trenger å senke er HK (med ram, gpu osv) og evt HDD. Strømforsyingen kan du plassere bak akvariet, med ledningene over og ned i olja. Hvis du gjør det på den måten (prøver å finne det er akvarium på 10L så vil du slippe unna med 500kr kontra 2500kr) Du kan jo evt lage en "plexi boks", som det akkurat er plass til komponentene og olja i ? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Lag en plexi-boks og bruk silikon osv for å tette kanter, hjørner osv, da kan du jo konfigurere akvariet til AKKURAT den størrelsen du vil ha, og med det burde du slippe unna en god del konstander (med andre plexi-en også koster deg dyrt). Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 og evt HDD. NEI! Man kan ikke dyppe en HDD i olje. Men utenom det synes jeg at idéen din er lur, dog ville jeg hatt PSU-en nedi også, muligens tatt den ut av kabinettet sitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) er det ikke strømforsyningen som LAGER en del varme? hvorfor skal han ikke ha HDD dyppet i olje. HDD skal være tett. Endret 19. mars 2010 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) og evt HDD. NEI! Man kan ikke dyppe en HDD i olje. Det kunne gått til helvete siden en del harddisker har et lite "luftehull" på toppen. Tenk deg harddiskene (selve platene inni) snurre rundt og bli sinka av masse oljesøl Endret 19. mars 2010 av Meh. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) nabogutten: Hvorfor skulle en PSU trenge varme? Meh.: Kunne jeg gått til helvete? Haha, neida, men ja, er akkurat derfor man ikke skal dyppe en HDD i olje, da man risikerer at oljen trenger inn dette "trykkhullet". SSD-er derimot er jo ikke noe problem å dyppe i olje. Endret 19. mars 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Meh.: Kunne jeg gått til helvete? Beklager veldig det der! Jeg hater når SkriveLeif hele tiden skal rote til innleggene mine Det er rettet opp i nå, og du skjønner sikkert at jeg ikke mente det som sto der Bra du er forståelsesfull! Endret 19. mars 2010 av Meh. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Haha, jeg kjenner til slike skrivefeil som kan endre en helt setning. Plagsomt. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Hmm, Kan jo gjøre det.. Men veit ikke når jeg kan sette igang. Men må først gjøre sånn skoleoppgave. Staytuned Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Allright, selvom jeg ikke fikk med meg hva du skulle? care to explain? Endret 19. mars 2010 av Frank James Lampard jr. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg skal lage et kabinett av lexan, som er mye mindre. Sånn at jeg slipper å kjøpe så mye olje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå