Eirik Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg regner med at sponsorene velgte og sponse med det kriteriet at ting skal senkes. De støtter jo kun dersom de betrakter prosjektet som spennende, og å da bruke det til noe annet vil være ufint Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg har tenkt ganske grundig gjennom dette.. Det er vel egentlig en selvfølge at jeg skal bruke denne HW i oljen. Leste at hvis man skulle fjerne oljen kunne man bruke Alkohol. Pedersen: ja. Det står ganske stille, har begrenset med penger og da må jeg finne god olje/pris.. Og ikke for å være skrytende men har enda en sponsor Skriver enda et innlegg nå med info.. Men vil dere at jeg bare skal skru sammen HW inn i den gamle igjen? Eller vil vi ha en senket pc først og så noe godware ? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Tror ikke du skal vaske hardwaren din med aceton. Aceton er nemlig et sterkt løsemiddel som løser opp bl.a plast. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Nei Det er nok å ta i, Skal prøve å finne det igjen;) Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Jeg er 100% sikker på at Aceton løser opp plast. Ja, aceton er veldig bra til å vaske vekk olje, men ikke når det er plast inni bildet EDIT: Kilde har jeg også "Acetone is a good solvent for most plastics and synthetic fibres" Endret 4. februar 2010 av mikkello Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Fandern å du er heldig med disse sponsorene dine Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Fandern å du er heldig med disse sponsorene dine Ja Er veldig heldig der, søker og søker på nettet for å finne olje til god pris. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hva med å bruke 100% destilert vann? Eller er det dyrere enn olje kanskje ? Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Kan destilere vannet selv Men jeg veit ikke hvor jeg får kjøpt det, OG Hvis det kommer noe skitt i vannet så slutter det å funke Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 På tide med en oppdatering kanskje? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Meh, men vi får snart avslørt hvem den nye sponsoren er. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Ah, gikk forbi meg. Men virkelig, et kamera? Skal du senke det også? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Skjønner ikke helt det kameraet selv jeg. Virker som de sponser han bare for å sponse han. Nesten så jeg tror Daniel gjør suspekte ting for å få denne sponsen. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Melking kalles det. To betydninger kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) veldig imponerende, og kanskje originalt. jeg har aldri hørt om noe slikt før. edit: om du renser med alkohol, vil ikke den løse opp svake saker om det er noen? Endret 7. februar 2010 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg har planer om å sette i gang med et lignende prosjekt snart(skal få en del ting på plass før jeg evt lager tråd om det), og etter å ha rådført meg med kjemilæreren har jeg kommet frem til at lengre alkaner er ideelt i denne sammenhengen. Dodekan kan være et eksempel, det eneste problemet er at ren dodekan koster ca 1000kr/L. Det som da blir den rimeligere versjonen er medisinsk parafin, som er en blanding av diverse alkaner hvorav noen er lengre enn dodekan og noen er kortere. Medisinsk parafin får man på apoteket til ca 300kr/L. Hvis noen vet om et sted man kan kjøpe det enda billigere så si gjerne ifra. Mvh Håkon Lenke til kommentar
Rampage^ Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Bare som en liten kommentar til hva slags HW som skal senkes. Han må jo bruke de produktene som han har fått tillsent fra diverse sponsorer. De har jo sponset produkter til dette prosjektet, ikke så han skal få seg en fet maskin. Men jeg ville nok stappet en gammel klokkeradio eller noe slikt i oljen først, for å forsikre meg om at det er riktig type olje. Angående dykking av harddisker, WD som produsent og sponsor burde vel vite om hullene kan tettes? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Husk at det vil være vanskelige å fjerne alle rester av olje på hardware etter senkning. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Såpe og vann vil da fungere? Man vil såklart ikke få bort alt, men mesteparten bør gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå