azeklor Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hei. Jeg har en Thompson Speedtouch 546 router/modem. Jeg har koblet PS3en min til denne routeren, men jeg får beskjed om at jeg har NAT type 3. Jeg har åpnet portene som skal til, men uten noe resultat. Jeg har forstatt NAT type 3. UPnP står på både i routeren og på PS3en, men når jeg tester netverket på PS3en står det at UPnP ikke er tilgjengelig. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Hva skal jeg gjøre for å få NAT type 2? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Du bør prøve å fjerne alle portforwardinger og evt DMZ. La så UPNP ta seg av jobben alene. Hjelper ikke det, så kan du prøve å sette PS3 sin ipadresse til DMZ. Har du problemer med spill når du har NAT 3? Det behøver nemlig ikke være noe problem å spille med NAT 3. Lenke til kommentar
azeklor Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Har ikke problemer med spill, men med å snakke via mikrofon. Frykter dessuten at det kan bli et problem med spill og NAT type 3 i framtiden. Skal prøve å fjerne portforwardingen. Hvordan setter jeg PS3 sin ipadresse i DMZ? Er litt fersk på dette, og routern har et utrolig lite brukervennlig web-oppsett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=128933 Lenke til kommentar
azeklor Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Når jeg skal "assigne public ip" til PS3en kommer den ikke opp som et alternativ. Kan dette ha noe med at jeg kobbler PS3en til routeren via et trådløst aksess punkt. Jeg ser nemlig at de to PCene i nettverket som er koblet via kabel og rett i routeren kan settes i DMZ (public ip). Så må jeg koble PS3en til routeren via kabel for å sette den i DMZ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det burde ikke spille noen rolle for routeren om det står et aksesspunkt mellom. (er det et aksesspunkt med en fysisk port og ikke en router med flere lanporter?). Mulig at du må koble til PS3 med kabel for å sette det opp (av en eller annen grunn) og at du deretter kan bruke den trådløst. Lenke til kommentar
azeklor Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Fikk opp PS3en i listen over enheter jeg kan sette i DMZ, men når jeg velger PS3en og trykker ok får jeg følgende feilmelding: "Failed to assign the public IP address. (failed to set spoofing pool unnumbered)" Hva betyr dette, og hva skal jeg gjøre for å få satt PS3en i DMZ nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå