Supreme P. Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Hei, Jeg har da vurdert å starte å trene (har ikke trent siden jeg gikk i 4.kl, tror jeg...) Merker at jeg har blitt veldig "rund" siden da Tenkte å starte med RYP, men vet ikke helt hvordan jeg skal begynne... Tips/Hjelp for å starte med RYP, eller andre treningsopplegg tas imot med et smil :!: Endret 28. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Her står alt du treng å vite om RYP. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Takker ^^ Er det effektivt, og ikke altfor vanskelig (umulig) å gjøre, for en slappfisk som meg hvis jeg bare tar meg selv i nakken? Endret 28. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Eit av dei betre programma RYP ja, gir ein litt mildare overgang til andre nybegynnarprogram som f.eks stronglifts 5x5 o.l. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Det er vel ikke noe sånn "uskreven" aldersgrense på når man kan begynne med vekter o.l Hørt noe pisspreik om at det hemmer veksten eller noe. Jeg er 14år, men anser meg som sånn passe ferdig utvokst, så det er det samme egentlig. Er jo 185cm, jeg kan jo ikke bli mye høyere enn det. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Største bekymringa er at du ikkje har vett nok til å trene, dvs. du ender opp med å bruke dårleg teknikk, for høg belastning osv. Det med at trening skal hemme veksten er bare tull. Hugs kosthold, utan eit skikkeleg kosthald vil du ikkje få framgang. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Er det effektivt, og ikke altfor vanskelig (umulig) å gjøre,for en slappfisk som meg hvis jeg bare tar meg selv i nakken? Trening skal være tungt, det skal heller ikke kjedelig. Liksom at du må dra deg til treningsstudioet, finn noen positive sider med trening og plutselig klarer du ikke være borte fra treningsstudioet. Som HValder sier, KOSTHOLD er ekstremt viktig. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Jeg bare lurte på noe. Det er ikke så mange vekter og slikt der jeg trener, og det pleier å være opptatt. Går det ann å evt. bruke vanlige apparater som er ment for de samme områdene? Hvis ikke får jeg bare ta å gjøre noe annet til vektene blir ledige Lenke til kommentar
HValder Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Apparater har låste bevegelsesbaner, du får dermed ikkje trent støttemuskulatur i same grad som når du brukar frivekter. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Skjønner Bare å bytte treningssenter da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå