Coneunofax Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hei. Jeg har en PC, med Cooler Master Mystique 632 kabinett (som er MID-tower). PC-en består av disse komponentene: - Asus P5K (ATX) - Intel Q6600 - Nvidia GeForce 8800GTS Jeg har tenkt til å skifte kabinett på denne PC'en til et HTPC kabinett (må være ATX-kompatibelt). Jeg vil helst ikke bruke mer enn 2500,- på kabinettet, men budsjettet er tøyelig. Kabinettet trenger ikke å ha et display da jeg tviler på at jeg kommer til å bruke det. Jeg skulle helst hatt rom til 4 eller mer harddisker (bruker 4 for øyeblikket). Her kommer den vanskelige delen inn, størrelse. Jeg har et TV-bord og en kommode ved siden av dette. Det er ledige rom i hver av dem, men kabinettet må passe inn i enten kommoden eller TV-bordet. De ledige rommene er åpne foran og bak. Her er målene for rommene: - TV-bord: 46 x 48 x 22 (cm i BxDxH) - Kommode: 50 x 35 x 33 (cm i BxDxH) Det er bare vegger på siden, under og over (ikke foran og bak). Jeg er litt usikker på hvor mye plass det vil trenge å være til overs på sidene (for lufting). Jeg har for eksempel tenkt på en Chieftec HM-01, men da vil det bare være 2 cm til overs i bredde i TV-bord hyllen. Dette kan være litt "risky", spesielt hvis målene ikke er nøyaktige. Jeg har prøvd å bruke prisguiden for å finne noen kabinett som vil passe inn i målene, men det virker som om bredde-, dybde- og høyde søkefunksjonene ikke fungerer riktig, med mindre det er brukerfeil. Jeg har også vurdert å kjøpe et nytt skjermkort. Det jeg leter etter er et skjermkort der jeg kan få utgang med HDMI med lyd. Jeg er usikker på åssen dette fungerer; altså hva som skal til for å få lyd inkludert i HDMI-uttaket. TV'en jeg har for øyeblikket lar meg ikke få lyd fra annen kilde en HDMI hvis jeg er på en av HDMI-kanalene. Derfor er jeg nødt til å bruke VGA og minijack for øyeblikket. Disse to er tydeligvis knyttet til samme kanal på TV'en. Jeg bruker aldri PC'en min til å spille spill, men jeg ser på 1080p filmer. Jeg bruker også PC'en til bilderedigering. Har dere noen forslag? Takk for oppmerksomheten! Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Ok. Har sett på litt forskjellige kabinett nå: Silverstone SST-GD01 Silverstone SST-CW02S Zalman HD160 Zalman HD135 Lian Li PC-C34F Kabinettene er mellom 42 og 44 cm i bredde. Målte TV-bord rommet på nytt, og fant ut at det er 47 cm bredt. Tror dere det kan fungere greit med tanke på lufting? Hvis jeg kjøper det minst brede kabinettet, Zalman HD135 på 425mm bredde, har jeg litt over 2 cm til overs på hver side. Er det noen som har erfaring med disse kabinettene eller noen av produsentene? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 I tillegg burde du se på Antec Remote Fusion Max. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Skal sjekke den ut. Var å så på et Zalman kabinett hos broren min. Det er mulig jeg velger en slik. Apropos skjermkort. Jeg lurer fortsatt på dette med HDMI utgang, inklusiv lyd. De sjermkortene som står oppskrevet i prisguiden, med HDMI tilkobling, har disse lyd også? Trenger jeg lydkort for å kunne få lyd ut av HDMI tilkobling? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 ATI Radeon HD serien kommer med integrert lydkort på skjermkortet. Nvidia har en løsning der du kobler en spdif kabel fra hovedkortet inn i skjermkortet. ATI Radeon HD 5xxx serien støtter Dolby TrueHD, DTS HD, men det er vel ikke aktuelt siden du bare skal ha lyd på tven Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Takk obergeru. Dette var informasjonen jeg trengte. Jeg tror integrert lydkort er det som passer meg best. Filmene jeg har er alle DTS og slikt, men jeg bruker bare TV-lyden. Det er mulig at jeg senere i tiden skaffer meg surround anlegg. Jeg tror jeg må se det an litt. Skal kjøpe og sette dette sammen etter jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå