Gå til innhold

Sikring og avsikring av AG3 med tommelen


nomore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Appropo skyting. Eg det strenge krav til å søke om å få utlevert tennstempel og delta på organisert skytetrening med AG'en? Eg regner med kravene er strenge, men er det mulig uten at eg deltar på stevner eller bruker våpen ellers?

 

Tanken min var ganske enkelt å kanskje kunne drive litt trening utenom selve øvelsene. Da kan eg venne meg til våpenet i eget tempo og ikke minst kanskje få dette med sikring/avsikring litt mer inn i fingrene. Har ikke akkurat tenkt å dedikere meg til HV, men å evnt kunne hatt tennstempelet i et år elns så skulle eg klart å fått inn litt trening.

 

Forventer naturligvis at det stilles strengere krav til oppbevaring og deriblant godkjent våpenskap og adskilt ammo.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på din områdesjef. Men hvis du har våpenskap og følger reglene for oppbevaring, bør det gå an. Du kan melde deg inn i NROF og skyte sammen med dem (du trenger ikke å være reserveoffiser for å delta på arrangementene, bare for å låne våpen gjennom dem), og forhåpentligvis holder det. Men det kommer an på områdesjefen, som sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...