Gå til innhold

Lite Kamera med GOD kvalitet? Skal ha det på RC fly.

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et Kamera, som er lite og lett. For skal nemlig feste det på mitt Cessna 182 ST modell. Hadde vært fantastisk å se huset fra fugleperspektiv og legge filmen på PC'en og kunne se den på TV.

Noen som har tips? Må ha god kvalitet alstå, for ellers er det ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har jo de Action Sport Hjelmkamera som sikkert fungerer på flyet ditt.

Fant en nettbutikk også. LINK :thumbup:

(ikke 100% sikker om dette er make)

Og hvis dette ikke er god nok kvalitet så bude du kansje satse på et vanlig videokamera med et type stativ som passe for flyet.

Lenke til kommentar

Vekten er vel den største hindringen her, men jeg ser for meg at kameraets utforming også vil kunne ha noe å si i forhold til luftmotstand og vektfordeling.

Dette kameraet veier 95 gram, men jeg er usikker på om det er med batteri eller ikke. Om bildekvaliteten er veldig viktig og flyet klarer en ballast på 230 gram eller mer kan kanskje dette være et alternativ, til tross for prisen.

Husk også at du kan kutte vekten med flere gram ved å demontere kameraet og fjerne unødige deler slik som deksler, plastdeler, knapper, skjerm, skruer etc. Opptak fra begge disse kameraene ligger på YouTube dersom du ønsker et raskt overblikk over bildekvaliteten til de to.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Jeg trenger et Kamera, som er lite og lett. For skal nemlig feste det på mitt Cessna 182 ST modell. Hadde vært fantastisk å se huset fra fugleperspektiv og legge filmen på PC'en og kunne se den på TV.

Noen som har tips? Må ha god kvalitet alstå, for ellers er det ikke noe gøy.

Her er et glimrende kamera til ditt bruk:

http://www.agshop.no/product.php?id_product=38

Dette kameraet filmer i 720x480 pix 25 fps og er utrolig lett ca. 20-30 gram og har 2 timer opptakstid pr. ladning av batteriet. Agshop har også lagt ved et 4Gb micro sd-kort til kameraet. Det følger også med mange forskjellige fester til kameraet.

ANBEFALES!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan anbefale gopro kameraene. Kommer med widelense og i støt/vannsikkert hus. Tåler EN DEL juling og er vanntett ned til 30meter. Brukt mye innenfor RC miljøet (biler) og ekstremt populært blandt ekstremsportutøvere (fallskjerm, kjakk, dykking etc). Kameraet veier 139g med dette sikkerhets "huset", og rundt halvparten uten.

Har et til salgs for en fin pris om du skulle være interissert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...