Gå til innhold

Spillertråd - Theo Walcott

invalid_user

Anbefalte innlegg

14. Theo Walcott

gun__1254834321_player_walcott.jpg

Fullt navn: Theo James Walcott

Draktnummer: 14

Kallenavn: Ingen

Nasjonalitet: England

Fødselsdato: 16. mars 1989

Fødested: Middlesex, England

Posisjon: Høyreving, spiss

Høyde: 1.75 m

Overgang: Southampton (£5,000,000, kan stige til £12,000,000)

Kontrakt: 2015?

Arsenal-debut: 19. august 2006, Aston Villa H, Premier League (1-1)

Tidligere klubber: Newbury, Swindon Town, Southampton

Under 2005-06-sesongen oppstod det mye buzz rundt Southamptons sensasjonelle tenåring Theo Walcott. Han var kun 16 år da han debuterte for Championship-klubben. Den lynkjappe spissen rakk å spille 21 kamper, og score 4 mål, før en transfersaga startet januar 2006. Han var linket til klubber som Manchester United, Liverpool, Tottenham og Chelsea, men unggutten valgte til slutt Arsenal som sin nye arbeidsgiver. Han fikk riktignok ingen førstelagsspill resten av sesongen, men ble likevel sensasjonelt valgt ut til Englands VM-tropp av Sven-Göran Erikson, foran VM 2006. Han fikk ikke ett minutt på banen for de Tre Løvene, men debuterte i Arsenals første Premier League-kamp i 2006-07-sesongen. Etter det ble han hovedsakelig brukt som en super-sub, frem til han endelig opparbeidet seg en relativt fast plass ut i 2007-08-sesongen. Skader har vært det største hinderet for Theos utvikling så langt, men han er utvilsomt en viktig brikke i Arsenal-laget per dags dato. Første målet kom mot Chelsea i Carling Cup-finalen, som Young Guns tapte knepent 1-2 mot et toppet Chelsealag.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Siden ingen andre skriver noe her må jeg nesten dobbelposte. Først av alt vil jeg si at det er utrolig synd at Theo har vært så skadeplaget de siste to sesongene. Det har uten tvil gått på utviklinga hans. Men det jeg egentlig skulle skrive her var at når jeg ser spillere som SWP og Lennon spille innser jeg plutselig hvor mye Theo mangler. Per dags dato er han en ganske begrenset spiller, med fart og akselerasjon som sin eneste ekstreme kvalitet. Og han bruker den ikke på samme måte som f. eks. SWP og Lennon. Disse to terroriserer backen sin nærmest hver kamp, SWP senest i går mot Chelsea, og Lennon i dag mot Everton. Skulle ønske at Theo var en konstant trussel på linje med disse. Disse to bruker farta si på en mer uforutsigbar og effektiv måte, og når de nærmer seg boksen må backen virkelig konsentrere seg og passe på å ikke lage straffe. Både SWP og Lennon har dessuten mye bedre innlegg, men innleggskvaliteten i Arsenal er et kapittel for seg selv, så det trengs nesten ikke å nevnes.

This being said, Theo er 2 år yngre enn Lennon, mens SWP er vel rundt 28. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joda, men at han er hurtig har vi alltid visst. Hurtighet er ikke alt, og Theo må jobbe med førstetouchen og driblinga hvis han skal markere seg som det klare førstevalget på høyrevingen. Jeg er Theo-fan og vil ingenting mer enn at han skal slå til, men de siste kampene har han vist klare mangler i spillet sitt. Mot en moderne, rask back er Theo nærmest sjanseløs, da han ikke har ballkontrollen til spillere som Aaron Lennon og Ashley Young. Gutten har mye jobb han må gjøre på treningsfeltet. Han har egentlig ikke vokst så mye siden han slo igjennom som 16-åring, og han har enda noen nivå igjen. Men jeg har stor tro på Theo.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny langtidsskade på gang?

I don't know how long Walcott will be out for because he has a rib injury and they are always difficult to predict. Last time he had it on the right and this time it is on the left. Last time he was out for nearly a month. We hope that this time it will be much shorter.

Motherfuck.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Dette blir Theos gjennombruddssesong! Det er jeg bombesikker på. Han ser virkelig ut til å være sulten på å vise Cappello at han burde vært med til Sør-Afrika. Det har blitt postet fire (!) nye artikler om Walcott på Arsenal.com i dag, og han ser ut til å være utrolig moden og innstillingen hans er upåklagelig. Han sier blant annet dette:

"Pre-season is massive. I've been very unlucky with injuries last season. I'm 21 so I want to play games every week now, so it's a big season for me.

"I'm looking out for myself a bit more now - I'm one of the last to leave, I'm always staying behind now after training, practising things; crosses and set pieces and things like that.

"It's down to me, so I'll look after myself and I'm raring to go now."

Det er utrolig positivt at han jobber beinhardt for å forbedre innleggene sine. Han har som kjent vært svak på det området de siste sesongene, men mot Blackpool så jeg klar forbedring.

Wenger er også håpefull:

"I believe that Theo can score goals because when he was young he scored goals," said the Frenchman. "I know it goes a bit away between 18 and 21, when players mature and adapt to the top level.

"But I think Theo can score goals again now, and I am convinced he will finish in the middle. First of all he has good timing of his runs, and he senses when you have to go behind the defenders.

"And then he has electric pace - once he is a yard behind a central defender, nobody in the world can catch him.

"He is developing still and maybe what happened to him is part of his development. He was too nervous in front of goal, he rushed his movements. Now he is composed, and once a player feels and understands how to be composed and calm in front of goal, it opens their mind.

"We forget at what pace he does things, like when het cuts the ball back. When he goes forward he can only cut the ball back because no-one can keep up with him!"

En lynhurtig og målfarlig ving med gode innlegg hadde vært helt fantastisk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

La oss vurdere hva som har skjedd nå. Walcott var i stor-form, ble skadet, og har ikke fått vist seg noe særlig etter skaden. Er det slik? Eller har han nok ikke nok muligheter til å vise seg? Målet mot Shaktar var jo klasse. CC mot newcastle var også bra. Men bortsett fra det, hva skal til for at han skal finne tilbake til formen han var i, med 4 mål på de to siste PL kampene han spilte før han ble skadet?

Lenke til kommentar

Etter min mening har han ikke fått sjangsen til å vise seg frem. Walcott blir bytta innpå når vi leder og skal forsvare en ledelse, altså når vi ikke er interessert i å angripe. Når han har fått sjansen fra start har vi sett hva som bor i han.

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...