Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar, 10-15K

Gloms

Anbefalte innlegg

Jeg kan ihvertfall skrive under på at Core i7-720QM er overlegen prosessoren på min gamle pc; en 2.0 GHz Core 2 Duo. Det er minst fire divisjoner mellom de to.

Toppsjiktet av C2D-prosessorer er fortsatt for dyrt til at det gir mening å bruke dem istedet for i7 akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk at jeg skriver spillytelse, jeg kommenterer ikke ytelse på andre områder.

Men dessverre er det slik at de de fleste er "narret" av Intel sin markedsmaskin fra A til Å. Realiteten er faktisk at Nehalem i realiteten er en serverakitektur, som gir glimrende ytelse i f.eks rendering, videoproduksjon etc. Den er rett og slett en elendig arkitektur når vi snakker det meste av spill etc. Det er kun turbo boost som redder Nehalem på disse områdene.

Men som sagt er dette et område der det knapt finnes tester, men hadde det funnes virkelige gode tester, er jeg redd svært mange hadde blitt overrasket over hvor lite forskjell det er i ytelse på Core 2 (Penryn) og Nehalem.

En bærbar er aldri fremtidsrettet. Så lenge den ikke er oppgraderbar vil den i realiteten yte likt i sin levetid. I og med at spill aldri kommer til å kunne optimaliseres for særlig mange flere tråder enn i dag, så vil valg av to eller 4 kjerner ha minimal betydning.

Og stonebro, en bærabr med i7 720QM, 1366 x 768 oppløsning og et GTS240M skjermkort er etter min mening en særdeles dårlig balansert PC. Personlig vil jeg faktisk vurdere den som ubrukelig.

Lenke til kommentar
Og stonebro, en bærabr med i7 720QM, 1366 x 768 oppløsning og et GTS240M skjermkort er etter min mening en særdeles dårlig balansert PC. Personlig vil jeg faktisk vurdere den som ubrukelig.

Dårlig balansert? Ubrukelig? Nå bør du forklare deg, og forklaringen bør være så god, veldokumentert, og detaljert at en person med mastergrad i teknologi kan akseptere den.

Lenke til kommentar

Dårlig balansert? Ubrukelig? Nå bør du forklare deg, og forklaringen bør være så god, veldokumentert, og detaljert at en person med mastergrad i teknologi kan akseptere den.

Mastergrad i teknologi har du det? Nei da ville du ikke kjøpt en slik maskin.

Alle kan da lett skjønne hva han mener, god prosessor, tragisk oppløsning og et relativt svakt skjermort som heller ikke står i stil.

Nei det blir verken fugl eller fisk og jeg er helt enig at den nesten blir ubrukelig faktisk :(

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar
Mastergrad i teknologi har du det? Nei da ville du ikke kjøpt en slik maskin.

Alle kan da lett skjønne hva han mener, god prosessor, tragisk oppløsning og et relativt svakt skjermort som heller ikke står i stil.

Nei det blir verken fugl eller fisk og jeg er helt enig at den nesten blir ubrukelig faktisk :(

Har ikke du noen Crysis-benchmarks å forfalske? Fatter ikke at du i det hele tatt tør å vise deg på denne delen av forumet etter at du ble busta i går.

Ja, jeg har master i teknologi. Vitnemålet mitt er ikke forfalsket, heller.

Lenke til kommentar

Siden den ASUS pcen Stonebro foreslo er det beste alternativet (fra mitt synspunkt) jeg har fått hittil hadde det vært veldig fint om jeg kunne få noen alternativ fra dere som sier denne pcen er ubrukelig. og når dere sier utbrukelig, er det hvis man ser på pcen med veldig kritiske øyne?

Synes selv den ser veldig bra ut, og til 10 000 kroner er det vel ikke så mye som er helt elendig er det?

Så, finnes det en bærbar i samme prisklasse som danker ut denne?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Man må jo ikke bare se på CPU og GPU da.

+Man trenger jo ikke å velge den dyreste/råeste heller da.

Omg, resten er jo identisk. Om ikke identisk, har det isåfall ingenting med ytelsen å gjøre.

Nå foretrekker jeg Clevo foran alienware, men om alienware hadde kostet 2/3 av prisen av en Clevo hadde jeg uten tvil valgt alienware.

Lenke til kommentar

Så det er ingen som har noen flere forslag?

Har som du EivindS kommet til den konklusjonen at Alienware blir for dyrt sammenlignet med andre ting.

Og det eneste alternativet jeg (eller kompisen min) står igjen med da er den ASUSen Storebro foreslo.

Ingen som har noen flere forslag? planen er å bestille nå i helga, så hadde vært fint å komme til en endelig konklusjon her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...