Foe_of_Good Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Sitter her med Dragon Age: Origins, som er et fenomenalt bra spill, men til de grader vanskelig noen ganger :S Jeg liker en utfordring, men enkelte ganger er det bare for vanskelig, og jeg kommer meg ikke videre, noe som er forbanna irriterende, og som ødelegger mye av helheten for et spill. Så isteden for å irritere meg grønn, knuse pc'en, knekke cd'en og kaste alt ut av vinduet (som jeg en gang gjorde med min PS1) så taster jeg inn en juksekode og "hopper over" problemet. Jeg er ingen fan av dette, men jeg gjør det for å komme meg videre. Problemet ligger i at jeg ikke klarer å åpne konsollen for å taste inn kodene! Jeg vet at i DA:O så skal man kopiere en snarvei og legge til tekst i adressen, og starte spillet med denne, og det er gjort. Problemet mitt er at når jeg er i spillet, så klarer jeg ikke å åpne konsollen ved å trykke på ~ Denne knappen er jo så fordømt teit plassert på norske tastaturer, så det går jo ikke å bare trykke på den! For å få fram tegnene ved å bare skrive her må man jo trykke på knappen, så trykke space etterpå. Hvilken kompinasjon er det jeg må trykke for å få opp konsollen, er det ctrl+alt+~, eller er det shift+ctrl+alt+~ eller ctrl+alt+~+space eller hva fa** er det? Går det an å gå inn på noen filer i spillet og redigere vekk ~ sin funksjon til å åpne konsollen? Kan jeg feks heller gjøre sånn at ' åpner konsollen? Eller æ, ø eller å? Uten noen kombinasjon av taster? Jeg har fått opp konsollen en gang før, men jeg satt i ti minutter og hamret på forskjellige kombinasjoner av taster først, og det gidder jeg ikke :S Håper noen har et tips til meg, for jeg ønsker virkelig å komme meg litt videre her. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Har du spillet på steam ? Isåfall trykk "properties" på spillet, så trykker du på "set launch options..." da får du opp en boks, i den boksen skriver du "-console" uten " Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Måten jeg mener jeg løste det på når jeg spilte gjennom var å rett og slett bytte Default input language under Regional and Language Options til engelsk (dette er i Vista, så det kan være forskjeller). Da skal knappen over Tab fungere til å åpne console. Merk deg at console ikke er synlig før du skriver noe, og selv da ser du bare en haug tall og bokstaver istedenfor hva du skriver. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Bare gjør sånn det er forklart her, funka for meg. Lenke til kommentar
GerdElise Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Bare gjør sånn det er forklart her, funka for meg. Forsøkte dette uten succsess Når jeg begynner skrive inn cheatsene så spretter alle vinduer opp etterhvert som jeg trykker på tastene så det er tydelig konsollen ikke virker. Gjorde om linjen i KeyBindings.ini som beskrevet, brukte en tast spillet ikke bruker (så vidt jeg kan se) (G) Da dette ikke virket prøvde jeg med # istedet. Fremdeles fiasko. Noen som kan si meg hva som kan være feil? Virker jo som grei skuring dette her da men... Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Bare gjør sånn det er forklart her, funka for meg. Forsøkte dette uten succsess Når jeg begynner skrive inn cheatsene så spretter alle vinduer opp etterhvert som jeg trykker på tastene så det er tydelig konsollen ikke virker. Gjorde om linjen i KeyBindings.ini som beskrevet, brukte en tast spillet ikke bruker (så vidt jeg kan se) (G) Da dette ikke virket prøvde jeg med # istedet. Fremdeles fiasko. Noen som kan si meg hva som kan være feil? Virker jo som grei skuring dette her da men... Først må det påpekes att hvordan en får console til å virke er frskjellig utifra om du har Steam versjonen eller "vanlig" DVD versjon. OG som Saft Suse sier, er det ikke nokk å ordne -console (på snarveien) omm enn du har gjort dette riktig eller ikke vil ikke konsolen virke før *spillet* kjøres med tastatur-instillinger på "English US". I såfall vil knappen *over* tab (den som på norske tastaturer har § og | )virke som console knappen. Har selv fårr dette (og console commends) til å virke, vel å merke UTEN å endre på NOE SOM HELST i keybindings.ini Så: Bruker du steam versjonen (sitert The Ghost): trykk "properties" på spillet, så trykker du på "set launch options..." da får du opp en boks, i den boksen skriver du: -console deretter klikk OK, Bruker du DVD versjonen: Finn snarveien til Dragon Age Origins, høyreklokk og velg "instillinger". Under "Mål" skriv inn: -enabledeveloperconsole (Merk mellomrommet først. Det må være med) deretter klikk OK, Deretter for begge: Gå til språk verktøylinjen, og til instillinger. (Eventuellt til kontrollpanel, og regionale instillinger) og sett standard keyboard layout til "English US". Deretter kjør spillet og spillet vil kjøre med console aktivert. Om du trykker på "|" knappen vil console komme opp, fordet om den ikke syntes på skjermen. trykk "Backspace" ett par ganger, (fire-fem) siden console kommandoen kommer opp med ett par tegn i seg allerede. Deretter skriv inn console kommandoen (merk att noen tegn er på andre plasser når tastaturet er stillt inn på engelsk) og trykk enter. MERK: Ikke rot med keybindings.ini virker ikke som det funker, og fordet om en del tidlighere "console cheats" sa att en skulle gå der og endre noe har dette blitt fjærnet siden, da det ikke egentlig hjelper noe, og kan lage mer forvirring. Endret 20. desember 2009 av carnilio Lenke til kommentar
GerdElise Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Takk for utførlig forklaring. Får forsøke å gjøre om tastaturet da. Men må da bli vanskelig å skrive inn kommandoene i spillet når noen tegn står på andre plasser og man ikke ser hva man skriver..? Så komplisert Bioware har gjort det da Jaja, jeg får teste. Takk igjen! (Har forresten DVD utgaven og windows xp home edition) *edit* Fungerte utmerket! Endret 20. desember 2009 av GerdElise Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå