invalid_user Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) 23. Andrey Arshavin Fullt navn: Andrey Sergeyevich Arshavin Draktnummer: 23 Kallenavn: Shava Nasjonalitet: Russland Fødselsdato: 29. mai 1981 Fødested: Leningrad, Sovietunionen Posisjon: Offensiv midtbane, ving, spiss Høyde: 1.72 m Overgang: Zenit St. Petersburg (undisclosed) Kontrakt: Ukjent Arsenal-debut: 21. februar 2009, Sunderland H, Premier League (0-0) Tidligere klubber: Zenit St. Petersburg Arshavin kom ikke på radaren til den gjennomsnittlige fotballsupporteren før sommeren 2008. Russland kom til EM på bekostning av England og ble et av mesterskapets store overraskelser. Arshavin var Russlands største profil da laget nådde semifinalen, før de ble slått ut av Spania, som til slutt vant hele mesterskapet. En overgang til Europas største klubber virket uungåelig, men ingen klarte å matche prislappen som Zenit klistret på det tekniske vidunderet. Tottenham kom nærmest å signere Arshavin, men overgangen skjedde aldri. I januar 2009 startet store spekulasjoner om at Arshavin var på vei til Nord-London igjen, denne gangen til Arsenal. Ryktene pågikk hele måneden, før Arshavin signerte kontrakten 24 timer på overtid av overgangsvinduet - grunnet dårlige værforhold. Arsenal var inne i en periode med flere uavgjortkamper på rad, og Arshavin virket som den frelseren klubben trengte for å sikre 4. plassen i Premier League. Han begynte riktignok ikke å spille før han kom i matchform. Debuten ble ikke særlig vellykket, men han viste umiddelbart finslipt teknikk og touch. Det tok ikke lang tid for Shava å tilpasse seg engelsk fotball og hans første mål kom i 4-0 seieren over Blackburn på Ashburton Grove. Hans største bragd den sesongen var rikignok på Anfield, hvor han scoret hele 4 mål i en høydramatisk 4-4-kamp. Det ble til slutt 6 ligamål på 12 kamper for Arshavin, samt uttalige assists. Endret 9. januar 2010 av iRoman Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Arshavin lei av å spille fotball.. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Tenker nok det går over etterhvert. Mannen er jo bare ærlig og hvem som helst hadde blitt deprimert av det samme. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Definitivt min all-time favoritt, til tross for han korte stund hos Arsenal. En godt rutinert spiller, og det er umulig å ikke like smilet hans, kombinert høyden og farten hans. Det beste øyeblikket var faktisk da han protesterte mot et straffespark i hans favør. Har alltid vært svak for ærlige spillere. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Når protesterte han på en straffe for han selv? Det var da veldig uvanlig og veldig sportslig av han. Uansett, har skilt seg ut fra resten de siste to kampene, var en av to som virkelig gav alt mot Chelsea og bar hele laget mot Stoke. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Husker ikke hvem, muligens Pompey i fjor. Først ble han felt og skulle fått straffe, men fikk ikke, så noen minutter senere blir han felt og får en billig straffe. Da vifter han med fingeren til dommeren. Bendtner satte forøvrig straffen i mål. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ja husker det, men viftet han ikke med fingeren mot dommeren fordi han dømte så "dårlig" da? Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Honest Arshavin: Ref Mason was wrong to give Arsenal a penalty at Portsmouth Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Jeg har sett igjen de fire målene til Arshavin mot Liverpool nå, og herregud for en spiller han er! Vanvittig effektiv og en teknikk av en annen verden. Jeg håper han får sjansen som midtspiss på lørdag, og scorer fire mål til! Edit: Til sammen 13 mål og 14 assists på 33 Arsenal-kamper sier jo sitt. Endret 8. desember 2009 av GoreGalore Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Arshavin has a high pain threshold "I have not met many with his pain threshold," said Wenger. "I’ve had a few [brave players] - the Nigel Winterburns, Bouldy, Dixon, Keown - they were tough boys. Andrey is a hard boy too, especially for a forward.” Var ikke akkurat noe nytt dette, vi husker jo at han insisterte på å spille andreomgangen mot Blackburn med sting i foten (og scoret et ganske fantastisk mål også da). Rett og slett imponerende hvor mye smerte den lille mannen tåler. Sier litt at Wenger nevner han i samme åndedrag som Keown, Bouldy og Winterburn blant annet. OT: Bare jeg som ikke klarer å se for meg Wenger si "Bouldy" uten å smile? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Se filmen hos Youtube Flott video med en passende sang. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Shava er 1.72 høy foresten. Er det bare jeg som syns at Arshavin har spilt bedre som midtspiss denne sesongen? Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Shava er 1.72 høy foresten. Nei. Vet at det står det på wikipedia, men det finnes bildebevis nok. Han er like under 170cm og jeg tror 169cm er spot on. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Shava er 1.72 høy foresten. Nei. Vet at det står det på wikipedia, men det finnes bildebevis nok. Han er like under 170cm og jeg tror 169cm er spot on. http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...andrey-arshavin Tviler sterkt på at Arsenal ikke klarer å måle sine egne spillerne til riktig høyde Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Shava er 1.72 høy foresten. Nei. Vet at det står det på wikipedia, men det finnes bildebevis nok. Han er like under 170cm og jeg tror 169cm er spot on. Som Mavado sier. Står både på Wiki og Arsenal.com. Har og hørt kommentatorer osv sagt det en million ganger. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Han har hvertfall noe å falle tilbake på om fotballkarrieren skulle gå i dass.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg digger håret til Arshavin nå til dags Han er uten tvil en god fotballspillere, og han er uten tvil ikke redd for å si det han mener. Husker da jeg leste en gang at hvis han hadde blitt president, så hadde han forbydd kvinner i å kjøre bil Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 LoL.. 'If I Had It In My Power To Ban All Women From Driving, I Would Do It Without Thinking Twice' - The Best And Worst Quotes Of Arsenal's Andrey Arshavin Russian has not been shy to express an opinion or two... http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/04/28/1898574/if-i-had-it-in-my-power-to-ban-all-women-from-driving-i-would-do- Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Det med kvinnelige sjåfører høres veldig ekstremt og latterlig ut i Norges/Europas likestilte og politisk korrekte samfunn, men det er langt fra noe uvanlig i Russland. Til og med mange kvinner mener det samme. Det har ikke så mye å gjøre med kvinnenes evne til å kjøre, som at trafikken i Russland er helt fakked up. Og om jeg skulle ytre min mening, så er det større sjangs for kvinner å finne på noe tull bak rattet enn menn, og på de russiske veien kan det bli vanvittig mayhem. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Haha http://www.youtube.com/watch?v=Wi1iqueopSg&playnext_from=TL&videos=ALYPlGvQ174&feature=grec_index Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå