Prinz Poldi Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 22. Gaël Clichy Navn: Gaël Clichy Draktnummer: 22 Nasjonalitet: Frankrike Fødselsdato: 26.07.1985 Fødested: Toulouse, Frankrike Posisjon: Venstre back Høyde: 176 cm Overgang: Cannes (£250 000) Kontrakt: Ukjent Arsenal-debut: 28.10.2003 vs Rotherham United Tidligere klubber: Cannes Informasjon om spilleren: Gaël Clichy hadde spilt bare 15 kamper for Cannes da han ble oppdaget av Arsenals speidernettverk. Han ble hentet til Arsenal grunnet sine svært gode fysiske ferdigheter, og ble satt til å lære av Englands landslagsback Ashley Cole. Selv om Cole var førstevalget, var Clichy involvert i 12 kamper i 2003/2004-sesongen, noe som var nok til å gjøre han til tidenes yngste vinner av Premier League. Før 2006/2007-sesongen ble Cole solgt til Chelsea, og istedet for å gå på markedet etter en venstreback, valgte Wenger å satse på unge Clichy. Selv om Clichy ble satt tilbake av flere skader denne sesongen, var det ingen tvil om at han etablerte seg som fast på backen. Sesongen etter ble et gjennombrudd for Gaël. Han spilte samtlige kamper ligakamper, hvorav kun èn som innbytter, og ble kåret til årets venstreback i Premier League. Når William Gallas mistet kapteinsbindet høsten 2008, var Clichy en het kandidat til å overta. Det sier litt om statusen unge Gaël har opparbeidet seg i Arsenal. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Håper Gaël kommer tilbake på 07/08-nivået snarest, da var han rett og slett awesome. Savner den store selvtilliten, de susende løpene framover og den store aggressiviteten. Etter den grusomme 4-4 kampen mot Spurs forrige høst har han ikke vært seg selv. Jeg vil se mer av (2:27 i videoen) Gaël Clichy. Han er en av mine favorittspillere, og det gjør vondt for meg å se en Clichy uten selvtillit. Lenke til kommentar
Rosicky_Gunner Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Håper Gaël kommer tilbake på 07/08-nivået snarest, da var han rett og slett awesome. Savner den store selvtilliten, de susende løpene framover og den store aggressiviteten. Here ya go! http://www.youtube.com/watch?v=MPp8i6HuOXs&playnext_from=TL&videos=bl2gFMhzsFo&feature=sub Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Elsker de der "Spiller vs Lag"-filmene. De sier så sykt mye mer enn en vanlig skrytefilm. Clichy var forresten helt rå i går. Tror vi har mye i vente fra ham fremover nå! Lenke til kommentar
Rosicky_Gunner Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) The young Clichy and Rosicky had a great partnership, Clichy saying in an interview that it was “easy to play” football when Rosicky was on the left wing. Let’s hope Clichy returns to his best with the return of Rosicky. Tror det kan ha litt med det å gjøre. Det er vanskelig for Clichy å angripe når Arshavin spiller på venstre siden med ham. Jeg vet at de fleste tror at Rosicky spilte dårlig i går men han spilte 90 minutter mot Wolves og han jobbet veldig hardt defensivt i går. Han spilte dårlig i den andre omgangen fordi han var veldig trøtt. I tillegg fikk han ikke noe spilletid mot Barca på hjemmebanen, og det er jo vanskelig å gå fra å spille mot Wolves på Emirates til å spille mot Barca på Nou Camp. Håper i hvert fall at Rosicky mot Barca-filmen viser hvor mye han hjalp laget defensivt da Clichy hadde lyst til å angripe Endret 7. april 2010 av Rosicky_Gunner Lenke til kommentar
987987987 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Synes det virker som om Clichy er en av de spillerne på laget med størst vinnervilje. Har sett det i flere kamper hvor det går imot for oss, og han roper og får fart på lagkameratene. Han er jo definitivt tilbake i form også, så det er godt å se Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Håper han greier og holde seg skadefri. Vi vet hvor god han er når han er i skikkelig form. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Er clichy på topp 10 lista over de raskeste i PL? Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 WALCOTT 22.72 mph CAMPBELL 22.50 mph DROGBA 22.27 mph TORRES 22.27 mph ANELKA 22.05 mph FABREGAS 22.05 mph A COLE 22.05 mph CLICHY 21.82 mph ROONEY 21.82 mph GERRARD 21.60 mph (The Sun) 8 plass. Hvor riktig denne listen er spørs jo naturligvis. Det er Fraizer Campbell det er snakk om og ikke Sol Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Uansett om denne listen ikke er 100% korrekt, så vet vi alle at Clichy er ganske rask. Han hadde en veldig varierende sesong. (må vel si pga skaden han hadde). Så vi for håpe at han slår sterkt tilbake til neste sesong. Endret 7. juni 2010 av medlem-140898 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Googla litt mer og fant ut at det faktisk er Sol som er på listen. Noe som virker veldig rart for meg. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Bullshit-liste. Er Sol raskere enn Aaron Lennon? Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Ren hurtighet er uansett ganske uvesentlig. Eksplosivitet og aksellerasjon hadde mer interessant å måle. Endret 7. juni 2010 av Urmaker Lenke til kommentar
wûst Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Haha, hva gjør Fabregas på lista der? Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Husker den lista fra en Dagbladet-artikkel. Den skapte mye debatt den gang også, men jeg skjønte aldri helt hva kriteriene for målingene var. Tror det var gjennomsnittsfart over en viss distanse eller noe sånt. Det er jo ingen tvil om at eksplosive spillere som Clichy, Lennon, Agbonlahor etc. gruser Sol og Cesc i sprinteduell. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 http://www.youtube.com/watch?v=MPp8i6HuOXs ... og min favoritt: http://www.youtube.com/watch?v=5oij95T3Kq0 Clichy er en av mine favorittspillere. For en arbeidsmoral! Om vi bare hadde flere med samme mentalitet. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Gratulerer med dagen idag Clichy Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Grattis! Clichy er en av mine favorittspillere. Ingen kjemper så hardt som ham. Edit: hehe, skrev visst nesten akkurat det samme i mitt forrige innlegg. Endret 25. juli 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Stoke-fansen jubler som om PL-gullet har blitt sikret når de tror de har fått innkast. Trist. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Mye snakk om at Clichy drar til Juventus, og vi får Melo. Håper selvfølgelig at dette ikker er sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå