JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hei folkens Har idag Vista på en disk som begynner å dra på årene, har kjøpt en ny disk som skal kjøre win7. Skjønner at jeg må kjøre en clean install av win7, men går det greit å legge denne på en partisjon på den nye disken? Jeg vil at den nye installasjonen skal bli en c: partisjon, og jeg vil for all del unngå trøbbel med dual boot....... JILDG Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Du bør da bytte om på rekkefølgen kablene sitter. Er begge diskene SATA bruker nok den gamle disken SATA1 kontakten. Bytt over, og sett den gamle disken på en av de andre SATA portene, og så den nye på SATA1 porten. Så kan du lage partisjoner etc på den nye disken. Dette kan også ordnes i BIOS (rekkefølgen for oppstart) men personlig synes jeg det er greit å ha den disken som OS er installert på i SATA1 kontakten. Her er en guide på hvordan du lager nye partisjoner på den nye disken din under W7 installasjonen: http://samfunn.myhken.com/?p=915 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hvilken port den sitter på vil ikke ha noe å si. Det som er viktig er at den gamle disken må kobles fra mens det installeres. Hvis ikke blir System og Boot på hver sin disk, akkurat det du ønsker å unngå. Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Hvilken port den sitter på vil ikke ha noe å si. Det som er viktig er at den gamle disken må kobles fra mens det installeres. Hvis ikke blir System og Boot på hver sin disk, akkurat det du ønsker å unngå. Takk for svar! Har kjøpt en oppgraderingsversjon av win7, betyr ikke det at blir problematisk å kople fra disken som har partisjonen med Vista under installasjon? JILDG Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Takk for svar! Har kjøpt en oppgraderingsversjon av win7, betyr ikke det at blir problematisk å kople fra disken som har partisjonen med Vista under installasjon? JILDG Bruk eventuelt denne løsningen så er det ikke noe problem: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jepp. Det er ikke noe problem å installere oppgraderings lisens på en blank disk. Oppgraderings lisens og oppgraderings innstallasjon er altså to separate ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå