Admin'c Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Skulle fikse en datamskin i dag men nå har den trynet helt. Hvordan disabler man oppstart av drivere og tolker evenntuelle kryptiske navn? Kommer inn i sikkerhetsmodus men sliter Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kva windoz OS køyrer du. Eg ville prøvd å fjerne drivarar i: Control panel/system/device manager. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 du kan jo prøve å fikse det i msconfig Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Takk for hjelpen og røvde, dette er en dell maskin og nå har siste leden som viser hva som er feil blitt oransje i manualen står det "ring dell" og maskinen henger seg ved bios. Har noen noen gode forslag nå? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Ja, ring DELL du. De kan sikkert fortelle hva som er galt, og eventuelt om den må til service. Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Kommer du inn i bios? Kan du å boote fra diskett/CD og deretter scandisk fra slik boot? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Kommer du inn i bios? Kan du å boote fra diskett/CD og deretter scandisk fra slik boot? Jeg kan ikke få meg til å forstå folk som anbefaler scandisk for alle data-problemer.. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Se om du greier å få formatert og lagt inn windows på nytt. Det pleier å fikse det meste! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Kommer du inn i bios? Kan du å boote fra diskett/CD og deretter scandisk fra slik boot? Jeg kan ikke få meg til å forstå folk som anbefaler scandisk for alle data-problemer.. er skjermen svart; scandisk! klarer bios ikke poste; scandisk! finner maskinen ikke hd; scandisk! får du blåskjerm; scandisk! kommer du ikke på nett; scandisk! vil ikke maskinen slå seg av automatisk; scandisk, scandisk, scandisk Men ontopic; Sjekk med dell på ganantien, det burde alltid vere første steg i feilsøkinga når man har "ferdigprodukter". Lenke til kommentar
Domino Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Kommer du inn i bios? Kan du å boote fra diskett/CD og deretter scandisk fra slik boot? Jeg kan ikke få meg til å forstå folk som anbefaler scandisk for alle data-problemer.. er skjermen svart; scandisk! klarer bios ikke poste; scandisk! finner maskinen ikke hd; scandisk! får du blåskjerm; scandisk! kommer du ikke på nett; scandisk! vil ikke maskinen slå seg av automatisk; scandisk, scandisk, scandisk Men ontopic; Sjekk med dell på ganantien, det burde alltid vere første steg i feilsøkinga når man har "ferdigprodukter". Er det demoner i ram'en; scandisk! joda, kjenner den Men ontopic; Civilix har ellers helt rett. Kontakt Dell Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Ja, ring DELL du. Som jeg selv skulle sagt det! Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 de vil sikkert slå fast at du kun trenger å kjøre scandisk.... Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det var da voldsomt da. Prøvde bare å ta rede på hvor død PC'en var og derfor ?. Men hvor har Admin'c (han med problemet) tatt veien? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 de vil sikkert slå fast at du kun trenger å kjøre scandisk.... seriøst, har man ikke noe bedre råd å gi en scandisk burde man vel nesten prøve å holde seg.. Scandisk som årelating og igler er ingen universal-kur. Folk som tydeligvis knapt har brukt en maskin til annet en kabal burde ikke prøve å hjelpe folk med tekniske problemer. Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Får du bootet maskinen på en cd eller floppy? Sier om det er hardware eller doftware problem.. Iscariot Lenke til kommentar
Domino Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Får du bootet maskinen på en cd eller floppy? Sier om det er hardware eller doftware problem.. Iscariot Både og. Om man ikke får bootet fra cd/floppy (om maskinen kan gjøre dette) er det nok et hardware-problem, men det kan det fortsatt være selv om man faktisk får bootet. Uansett, så vidt jeg ser ovenfor skriver han at maskinen nå henger seg allerede i bios.. da er det ikke mye hjelp i å prøve dette. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 de vil sikkert slå fast at du kun trenger å kjøre scandisk.... seriøst, har man ikke noe bedre råd å gi en scandisk burde man vel nesten prøve å holde seg.. Scandisk som årelating og igler er ingen universal-kur. Folk som tydeligvis knapt har brukt en maskin til annet en kabal burde ikke prøve å hjelpe folk med tekniske problemer. For crying out loud, ikke rart halve norge ikke forsto ironien i teksten til kjartan fløgstad. Jeg tror seriøst at scandisk er et universalverktøy fra microsoft som kan løse alle problemer. Merk: tekst i kursiv er ikke sarkasme. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 For crying out loud, ikke rart halve norge ikke forsto ironien i teksten til kjartan fløgstad. Jeg tror seriøst at scandisk er et universalverktøy fra microsoft som kan løse alle problemer. Merk: tekst i kursiv er ikke sarkasme. Soo.. Hvem er Kjartan Fløgstad, og hvem andre en Civilix bruker på noen som helst måte ironi/sarkasme i poster ovenfor.. Just asking. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Kjartan Fløgstad skrev den eksamensoppgaven 20.000 burde ha strøket på, idet de tok mannen bokstavelig når han sammenlignet det å fjerne nynorsk fra undervisningen, med å fjerne sør-amerika fra geografien. Ja, jeg vet, litt off-topic... Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 hmm..holdt kanskje å si det en gang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå