Simpak Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg skal filme en konsert som varer i 3-4 timer. Har kommet fram til at jeg skal spille rett inn på en bærbar PC. Problemet er at denne bærbare PCen har alt for lite lagringsplass, så jeg må gå til innkjøp av en ekstern harddisk. Er det noen som vet om noen eksterne harddisker (1TB) som ut i fra spesifikasjonene bør egne seg til konstant overføring av mye data, raskt og uten problemer? Har vært borti eksterne harddisker med ulike begrensninger før, så vil være sikker på at jeg ikke gjør et bomkjøp. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Har du mulighet for Esata f.eks? Jeg har ihvertfal et par av disse (kjører usb 2 på dem): https://prisguiden.no/produkt/106687 Det er 2 disker i RAID som du kan kjøre for å yte bra, Endret 28. november 2009 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Simpak Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Takk for svar. Tenkte på noe lignende, bare mindre plass (1TB) og litt lavere pris! Noen anbefalinger? Endret 30. november 2009 av Simpak Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Med ekstern mener du antagelig USB? USB disker har max overføringshastighet på 25 - 30 MB/s. Det er under halvparten av en typisk interndisk. Så RAID i i denne forbindelse har ingen betydning for hastighet (men det er nok RAID1 det er snakk om). Det er nok forskjell på enheter med 2.5" 5400 rpm disker kontra 3.5" 7500 rpm. Den førstnevnte er naturlig nok tregere. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Kan være verdt å se etter en disk med FireWire ? f.eks. http://old.prisguide.no/product.php?produc...81&cat_id=9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå