Sameboe Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Sir Alex Ferguson Vi alle vet at vår kjære manager ikke har mange årene igjen i managerstolen i vår kjære klubb, så hvem som er aktuell til å ta over er et hett tema, noe det har vært de siste fem årene. Jeg selv håper vi henter en manager som er ung, men har en god del år på baken som trener i en toppklubb, eventuelt en som har erfaring fra Manchester United! Derfor vil jeg publisere en del folk jeg anser som aktuelle! Laurent Blanc - 19. november 1965 (44 år) - Er nevnt som en mulig arvtager, og jeg må si meg enig med denne oppfattningen. Mannen er ganske ung i treneralder, han har seriegull i Frankrike etter han har slått vekk Lyon fra en trone som de har hatt de siste årene, og han satser på offensiv fotball med spillere som Chamakh og Gurcouff! I tilleg har han fostret et flott talent i Gabriel Obertan, selv om han syntes det var rart at vi signerte han. Dette er helt klart en mulig mann for oss! Josep "Pep" Guardiola - 18. januar 1971 (38 år) - Pep Guardiola er en ung mann som ledet Barcelona til seriegull og champions league triumf i sin første sesong som Barcelona manager forrige sesong, han er utrolig ung og er også fotball smart. Pep er en kandidat da han etterhvert vil lete etter nye utfordringer, og da vil jeg tro at Manchester United er en meget aktuell klubb for denne spanjolen! Dette er en mann jeg gjerne ser i United i fremtiden, han satser også på angrepsspill noe som vi alle liker! Ole Gunnar Solskjær - 26. februar 1973 (36 år) - Ole Gunnar går på "skole" hos vår egen manager, han har suksess med reservelaget til United, og han er med å utvikle talentene vi har i klubben. Han står også bak flere norske talenter pågrunn av sin egen fotballskole, og er utrolig hyggelig og jordnær person. Dette er en diamant, det har NFF, Molde og RBK laggt merke til som alle vil ha han i klubben sin, men heldigvis er fortsatt Ole Gunnar i Manchester. Mulig at han er mest egnet som assistent i United per dags dato, men jeg tror ærlig talt Ole Gunnar kan nå langt! Josè "The special one" Mourinho - 26. januar 1963 (46 år) - Mourinho har stor suksess bak seg i Porto, Chelsea og Inter Milan. Han har også vært innom Barcelona sitt trenerapparat, og er meget fotballsmart, og kanskje verdens beste manager når det gjelder mind games. Han har selv sagt at han gjerne tar over trenerstolen i United etter Ferguson, og han er voksen nok til å greie den oppgaven! Eneste negative er at han er litt defensiv av natur, samt at han har en liten forkjærlighet for spillere fra Portugal. Ellers er mannen meget positiv! Disse er de jeg ser på som aktuelle per dags dato! Hva mener dere andre? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 I hvert fall ike Jose. Han er fantastisk, men altfor defensiv. United skal spille attraktivt fotball, ikke forsvare 1-0 ledelsen. Med et par år til på reservelaget, så er jeg ganske sikker på at Solskjær vil bli en mye bedre trener. Han har nok fått mange råd fra SAF, så han er absolutt ikke uaktuell. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Har Pep noen gang sagt at han ønsker nye utfordringer? Det ville i så tilfelle vært merkelig. Jeg har liten tro på at det er Pep som tar over etter SAF. Lenke til kommentar
SpencerReid Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg setter en femmer på at kona hans er best egnet til å ta over Sir Alex Ferguson On topic: Syns Martin O'Neil er svært lovende Lenke til kommentar
GBD Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg har sagt lang tid at Blanc er min favorittkandidat. Hvis han er tilgjengelig når Ferguson gir seg, så tror jeg det vil være det beste valget. Om Blanc ikke blir valg, håper jeg på Mourinho. Når det gjelder svakheter ved de to kandidatene så tror jeg at de er litt forskjellige. Blanc virker som en veldig intelligent taktiker som liker å jobbe i fred. Jeg har fått intrykk av at han er liten den samme typen person som Wenger. Mourinho er jo som kjent veldig glad i å komme med taktiske utspill, kanskje litt for glad i det? I Inter syns jeg også at han har vist prov på at han er litt mer ujevn på transfermarkedet. Uansett to veldig gode kandidater til å erstatte den uerstattelige. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Har Pep noen gang sagt at han ønsker nye utfordringer? Det ville i så tilfelle vært merkelig. Jeg har liten tro på at det er Pep som tar over etter SAF. Han har ikke sagt det enda nei, men regner med etter noen år på baken i Barcelona så er nye utfordringer noe han vil ønske seg Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Jeg aner ikke. Kanskje O'Neill. I hvert fall ikke Mourinho, det SAF har bygd opp over alle årene kommer den mannen til å rive ned på en sesong. Ufyselig type, oppskrytt og spiller feil fotball. Inter og Chelsea er passer bedre for han. Endret 28. november 2009 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 I hvert fall ike Jose. Han er fantastisk, men altfor defensiv. United skal spille attraktivt fotball, ikke forsvare 1-0 ledelsen. Med et par år til på reservelaget, så er jeg ganske sikker på at Solskjær vil bli en mye bedre trener. Han har nok fått mange råd fra SAF, så han er absolutt ikke uaktuell. Jeg tror Jose kan gjøre det bra med de resursene han har til rådighet i United. Han har kansje en defansiv filosofi, men han har bevist at han duger i PL/England. Jeg setter en femmer på at kona hans er best egnet til å ta over Sir Alex Ferguson On topic: Syns Martin O'Neil er svært lovende haha, tenkte det samme når jeg leste emne-tittel Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Så det er greit for deg at United også blir defensive? Vil ikke at vi skal spille gørrkjedelig fotball der vi kontrollerer ettmålsledelsen. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Nei, det er ikke greit. Av de han hadde satt opp så jeg på Jose som det beste alternativet. Guiardiola virker alt for urealistisk. Spanske managere er jo uansett ikke så gode i PL Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 David Moyes, eller eventuelt Ferguson jr. kunne jo vært spennende. Selv om sistnevnte ville vært et realt sjansespill. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Tom Nordlie Den vil jeg gjerne ha en god grunn for! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 God grunn: Selv om han veier 120kg(?) kan han slå hjul. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 God grunn: Selv om han veier 120kg(?) kan han slå hjul. Skal vi kjøre bil, eller spille fotball? Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 David Moyes, eller eventuelt Ferguson jr. kunne jo vært spennende. Selv om sistnevnte ville vært et realt sjansespill. Hvis det blir Moyes må vi nok velge mellom ham og Rooney, og da er det ingen tvil hvem jeg velger. Ferguson jr kommer konstant til å bli sammenlignet og veiet opp mot sin far, noe jeg tror vil bare være negativt. Dessuten har han vel ikke gjort det så altfor bra med Peterborough og fikk vel sparken for ikke så lenge siden. Guardiola kan du dessverre bare ta vekk med en gang. Aldri om han forlater Barcelona, i hvertfall ikke innen Ferguson legger opp. Av de som blir nevnt vil jeg helst ha Blanc. Vet ikke så mye om spillemåten og transfertaktikken hans(utenom salget av Obertan, som egentlig er negativt for hans del), men han har fått til noen ganske imponerende resultater i Ligue 1 og CL. Dessuten er han ung og kjenner klubben fra før, samt at han har hatt Ferguson som sjef (vi ser jo hvor mange ex-United-spillere som har blitt managere). Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ikke gjort det så altfor bra med Peterborough? Nei, opprykk to år på rad er visst ikke bra lengre. Det er hårreisende at han fikk sparken. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Har Pep noen gang sagt at han ønsker nye utfordringer? Det ville i så tilfelle vært merkelig. Jeg har liten tro på at det er Pep som tar over etter SAF. Han har ikke sagt det enda nei, men regner med etter noen år på baken i Barcelona så er nye utfordringer noe han vil ønske seg Vel, vil vi ha en manager som etter noen få år i stolen vil se seg om etter nye utfordringer? ikke eg. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ikke gjort det så altfor bra med Peterborough? Nei, opprykk to år på rad er visst ikke bra lengre. Det er hårreisende at han fikk sparken. Åja, såpass. Det forandrer jo en del, men det første argumentet mitt står fortsatt. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Blanc, Hughes, Bruce, O'Neal er alle gode kandidater. Keane også Endret 28. november 2009 av Limbeck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå