Gå til innhold

CS-maskin: Nvidia vs ATI

P4niX

Anbefalte innlegg

Har en PC stående som nesten utelukkende skal brukes til CS, men den trenger et nytt skjermkort!

AMD XP 2000+ (palamino)

Via KT3 Ultra 2

Har sett på 9500PRO og 4800SE fra henholdsvis ATI og Nvidia. Hvilket kort bør jeg satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid hatt Nvidia, men kjøpte Hercules 9500 PRO 128Mb for en stund siden. Alle har skrytt av bildekvalitet 2D/3D for ATI.

Mine erfaringer :

- Spiller mye CS, hvergang jeg trykker escape i spillet blir skjermen svart og jeg må ut i Windows og avslutte det for så starte det på nytt. Har vært et problem med ATI lenge, vet ikke om de har fikset det med siste drivere (noen som vet?)

- Tv-out fungerer mye bedre med Nvidia, samme oppløsning, men mer kødd med innstillinger. Har ennå ikke fått bilde perfekt på tven selv under DVD spilling fra pcen. (noen som vet hvordan få det best mulig, triks, hint)

- Har også kjøpt en Iiyama 19"CRT, merker ingen spesiell forbedring i 2D bilde sammenlignet med mitt gamle GF4MX440. Begge testet på den nye skjermen.

Mye mulig andre er mer fornøyd, men sånn det ser ut nå blir det garantert Nvidia igjen neste gang nytt skjermkort skal anskaffes.

Ville gått for et Gainward GF 4800 SE 128 Mb til rundt 2000 hos komplett.no

Lenke til kommentar

det beste, billigste dx 8.1/9.0 kortet du finner?

evt. et MX 460 kort hvis du ikke bryr deg om fremtiden eller no?

for å spille CS trenger du ikke stort, men jeg ville investert i et 9500 np/pro eller no, for da har du noe du kan bruke i fremtiden også, når/hvis du eventuellt vil prøve noe annet enn cs...

Lenke til kommentar

- Spiller mye CS, hvergang jeg trykker escape i spillet blir skjermen svart og jeg må ut i Windows og avslutte det for så starte det på nytt. Har vært et problem med ATI lenge, vet ikke om de har fikset det med siste drivere (noen som vet?)

Det problemet skal være løst i Catalyst 3.4

Fra driver release notes:

"The system failing to respond after pressing the ESC key when playing Half-life Counter Strike is now resolved "

Lenke til kommentar

Se etter GeForce 256 eller noe over. Nvidia har jo fått god inpass i CS med config filer. (Se valve mappen og sjekk skjermkort filene der)

GeForce4 Mx er overkill men bra kun til CS...

Så noe eldre skjermkort, men glem TNT1 de dytter knapt CS framover, jeg hadde et slikt til jeg fikk GeForce kort, da ble det fart på sakene.

Lenke til kommentar

Du kan velge stort sett hva du vil. Jeg har et geforce2Ti på 2000+, 512Mb ram og Nforce2. Det dytter stort sett alt, og i alle fall Cs uten problemer.

Hadde det vært meg som skulle fikse en slik pc hadde jeg sett litt på demovarene på komplett. Da finner du enkelt kort som kjører Cs på konstant 100fps med det oppsettet til under 400,-

Og går du opp i 501,- får du et geforce3 ti200 som i alle fall kjører det uten problemer. Det er nokk overkill for cs, men på den andre siden så er det kansje vert den ekstra hundrelappen.

Vedrørende enten Nvidia eller ATI på cs vet jeg ikke så mye. Har brukt Nvidia som du ser uten problemer. Har også bygd en pc for en kammerat med Radeon 9500pro som heller ikke har problemer av noen slag.

Lenke til kommentar

Jeg har et Geforce DDR kort som du kan få kjøpe billig, det funker helt fint til CS.

Ærlig talt, hva skal du med 9500 Pro eller Ti 4800 til det spillet?

Det er jo snart fem år gammelt og krever omtrent ingenting!

Om angående bugs i driverne, jeg spiller selv half-life uten noen

som helst problemer av noen slag på mitt Radeon 9700 Pro,

gjorde det både med 3.2 driverne og nå 3.4 driverne.

Lenke til kommentar

det holder jo lenge bare med et ti 4200 kort til cs.

hvis du skal ha 64 ram tror jeg du får et til under 1000 kr på netet.

ati 9000-9500 kan jo også være bra.

ati 9500 pro er sikker mye ytelse for pengene.

selv holder jeg meg til nvidia når det gjeller spill i open-gl.

Lenke til kommentar
Skal du spille cs velg Nvidia.. Jeg er ikke noe fan-boy! har ati 9500pro selv og er kjmpefornøyd, men det er et veldig kjent faktum at nVidia kjører HL-grafikk motoren mye bedere en ATI.

Enig.. har selv hatt både nVidia og Ati... Men er det kun CS som skal spilles... et Geforce 2/3/4 duger alle... du vil ikke få det merkbart bedre i CS med et Ati kort til 3000,- enn et billig GeForce til 1000,- grafikkmotoren krever ikkje state-of-the-art akkurat... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...