Gå til innhold

Skjermen flimrer, BENQ G2420HD

r0zie

Anbefalte innlegg

Hei. Har en BENQ G2420HD som jeg kjøpte for en stund tilbake siden. Bruker VGA inngangen fra en laptop jeg har, og jeg la merke til at skjermen flimrer litt. Laptopen kresja og jeg sendte den inn til rep, og bruker nå en annen laptop på skjermen, men nå flimrer det noe helt forjævlig.. Ser det spesielt godt på grå farger.. Noen aning om hva dette er og om det er skjermen eller pcen som er problemet? Jeg ser for meg at det kan være laptopen som ikke gir ut bra nok signal via VGAen og resultatet blir flimmer, kan dette stemme?

Vil flimringen forsvinne om jeg bytter til stasjonær pc med et bra skjermkort? Og bruke DVI ev HD kabel i steden?

Er det noe jeg ev. kan gjøre for å få flimringen forsvinne nå? Jeg har prøvd å skru ned oppløsningen men da ble det bare værre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på VGA kabel er kabelkvalitet ganske viktig. men om du har en ps3/360/hd-tv boks eller noe lignene til å sende hdmi signaler med kan du jo enkelt teste om det er skjermen eller om det er laptop eller vga kabel. vga kabel kan også lett bli forstyrret av helt normale vegg-kontakter skjøtekabler eller lignene som ikke er bra isolert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...