Gå til innhold

Lang leveringstid fra Play.com!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det spillet du linker til har de ikke på lager, det er da bare tilgjengelig via deres partnere som de profilerer gjennom sidene siden, såkalt PlayTrade. Disse selger ikke til Norge, så du må finne et spill som er på lager hos Play.com. Under tittelen i søkeresultatet vil det da stå: "In stock | Usually dispatched within 24 hours"

Det er ikkje partnere. Det er ofte godt etablerte eBay-stores, men og mange enkeltpersonar som sel. Kven som helst kan selge ting på Play.com. Mykje same system som på eBay.

 

Ikkje alle selger til Norge, men du må velge euro € oppe til høgre for å finne produkter som og blir levert utanfor UK.

Om du leiter med pund £ valgt vil du finne selgarar som kan sende til Norge og dei som ikkje kan. Ved å velge euro luker du ut dei som ikkje kan og står igjen med selgarar på PlayTrade som sender til Norge.

 

Om du velger pund £ og ein selgar som sender til Norge vil du framleis ikkje få gjennomført ordren. Du må først velge euro €. Det kan ofte være like greit. Eg fant eit eksempel på ein CD som ein PlayTrade-selgar kan sende til Norge. Ved å velge pund £ vart prisen i kroner 129, når eg valgte euro € vart prisen 121.

 

Så jeg må endre noe til euro? Men det stod at pakken ble sendt 18 nov? uansett, hvordan endrer jeg til euro og sjekker at de da sender hvis de faktisk ikke har gjort det alt?

 

Tror ikke du vil få det på minst en uke enda, så det er egentlig bare å kule bæret selv om jeg vet det kan være vanskelig. ;)

 

Det er ikke særlig lett nei ;P

Lenke til kommentar
Er vel tollen som tar tid? Tipper de åpner annenhvert spill fra utlandet etter at vgp ble avslørt.

Nei. Går rimelig tregt med pakker som ikke skal innom tollen og. Vi tro det er transporten til Norge som er treg eller at den ligger hos Play etter at man får dispatched.

 

Såvidt jeg vet har vel aldri Play jukset med lavere verdi på sendingen sine. Det har vel heller vært omvendt. Har endel saker der originalprisen har blitt benyttet og ikke salgsprisen hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Play er utvilsomt treige, det har med Jersey Post å gjøre. Etter hva jeg har skjønt samler de opp store mengder med post som skal til samme sted, for så å shippe det av gårde. Det kjedelige er at det står "dispatched" så fort pakken din har kommet i "den store haugen" som venter på transport.

 

Og for pakker som koster over £20, tar det gjerne en del ekstra tid. Først ligger den på tollageret en dag eller så, så skal de sende meldig til mottaker om at de har fått en pakke som må fortolles. Det tar en dag eller to, som så må signeres for å godta at Posten får lov til å fortolle, så skal den sendes tilbake til Posten, så shippes pakken til postkontoret ditt, så sender de ut melding om at den kan hentes, så kan du gå og hente den.

Den prosessen tar gjerne en ukes tid første gang for ny fortollingskunde.

I disse førjulstider kan det gjerne ta lenger tid også.

 

Så hvis du har vært uheldig og tollen har tatt pakken din, må du forvente ca ukes lenger leveringstid i tillegg til de 2 play bruker, samt 25% av varens verdi i moms og 110kr i gebyr for å fortolle pakken.

Lenke til kommentar
Fikk pakken som kostet 14£ forrige torsdag.. resten (4 stykker) tror jeg kostet over 200 kr, de har jeg ikke sett snurten til enda, gått ca 3 uker nå..

Det kan bli kjiipt det. Tror ikke Posten behandler det som én fortolling, men 4, så her kan du nok vente deg 450kr i gebyr hvis du er heldig. Pluss de vanlige 25% med moms på varekostnaden.

Lenke til kommentar

Bestilte en pakke 27.11 og mottok den 02.12(helg i mellom). Bestilte en pakke til €35 denne tok lenger tid, omtrent 10 dager. Varierende leveringstider ja, men som sagt før i tråden: vil du ha noe asap går du i butikk. Jeg for min del elsker å se en play.com pakke når jeg åpner postkassa <33

Lenke til kommentar
Bestilte en pakke 27.11 og mottok den 02.12(helg i mellom). Bestilte en pakke til €35 denne tok lenger tid, omtrent 10 dager. Varierende leveringstider ja, men som sagt før i tråden: vil du ha noe asap går du i butikk. Jeg for min del elsker å se en play.com pakke når jeg åpner postkassa <33

Ein, to, tre eller tjueto. :p

Lenke til kommentar
Bestilte en pakke 27.11 og mottok den 02.12(helg i mellom). Bestilte en pakke til €35 denne tok lenger tid, omtrent 10 dager. Varierende leveringstider ja, men som sagt før i tråden: vil du ha noe asap går du i butikk. Jeg for min del elsker å se en play.com pakke når jeg åpner postkassa <33

 

Whatever...

 

Det jeg bare skulle fortelle var at nå har jeg endelig funnet ut at pakken er på postkontoret :D Gjett hvem som skal dit, first thing in the morning ;) (Ekstra kostnadene kom på 270kr, hvis noen lurte)

 

Er selv is samme situasjon. Står på ordrehistorikken at pakken ble sendt 18/11 og den har fortsatt ikke kommet.

 

Hey hey, min pakke ble også sendt den 18/11! Bror! Kødder.. men hvor mye kosta din? For jeg fikk min i dag så hvis din også måtte innom tollen er din ikke langt unna tenker jeg ;)

Endret av karlihagen
Lenke til kommentar
Fikk pakken som kostet 14£ forrige torsdag.. resten (4 stykker) tror jeg kostet over 200 kr, de har jeg ikke sett snurten til enda, gått ca 3 uker nå..

Det kan bli kjiipt det. Tror ikke Posten behandler det som én fortolling, men 4, så her kan du nok vente deg 450kr i gebyr hvis du er heldig. Pluss de vanlige 25% med moms på varekostnaden.

 

Vell.. jeg fikk endelig en av 3 pakker i posten nå! Uncharted 2, og den kosted nesten 40£. Men jeg slapp å betale noe ekstra! Kan være pågrunn av at de sendte i en annen slags embalsje denne gangen, står ikke pris utapå. Så kanskje derfor jeg har vært heldig :)

Lenke til kommentar

Fikk AC2 black edition for et par dager siden (har vært stuck med spillet siden da) jeg måtte betale 102 kroner i toll + 25% mva som var på ca. 167 kroner. keg betalte 69.99 britiske pund for spillet som da var på ca. 650 kroner. Kunne ha spart 70 kroner på å bestille på euro, men visste ikke in den funksjonen da :p så jeg betalte 102 + 167 + 650 = ca. 919 kroner totalt. er veldig dyrt for et spill, men æ syntes det var verdt det. sitter nu her og spillet AC2 glad og fornøyd :)

Endret av minipilsen
Lenke til kommentar

Fikk endelig AC II nå, måte betale toll for det dog.. 170..

 

Er det noe nytt Play.com gjør for oss Norske kunder? Alle spillene jeg har fått som er under 20£ (under 200kr) kommer i en enkel pakke der det står prisen utenpå. Alle spill som er over 20£, har de pakket inn i en slik boble konvolutt hvor det ikke står pris utenpå, og er du heldig så gidder ikke tollen å sjekke inneholdet.

Lenke til kommentar
Fikk endelig AC II nå, måte betale toll for det dog.. 170..

 

Er det noe nytt Play.com gjør for oss Norske kunder? Alle spillene jeg har fått som er under 20£ (under 200kr) kommer i en enkel pakke der det står prisen utenpå. Alle spill som er over 20£, har de pakket inn i en slik boble konvolutt hvor det ikke står pris utenpå, og er du heldig så gidder ikke tollen å sjekke inneholdet.

Niks, har fått spill under 20£ uten pris på pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...