Gå til innhold

Lang leveringstid fra Play.com!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I euro? vet ikke. I pund: 69.99 (currency calculator)

Meint pund ja.

 

£70 * 9,3 = 650 NOK

580*0,25 = 162 NOK

Gebyr: Ca 100 NOK

 

Å betale:262 NOK

 

Sum total inkl. spel: 650+262 = 912 NOK

 

Circa noko sånt.

 

Info ang. fortollingsgebyr: http://www.posten.no/760.cms

 

Varer mellom 200 og 1000 blir behandla med forenklet fortolling og kostar 106,- kroner.

Varer til verdi over 1000 blir behandla med ordinær fortolling og kostar 212,- kroner.

 

Edit: £, ikkje €....

 

Ok, men hva var det du skrev litt lenger opp her, om 1000 og 2000 i gebyr og sånt?

 

Også som jeg spurte om litt lenger oppe her. Er det virkelig verdt det å betale 400 mer for Black Edition enn det vanlige spillet?

Lenke til kommentar
Ok, men hva var det du skrev litt lenger opp her, om 1000 og 2000 i gebyr og sånt?

Leif hadde jammen lurt seg inn der og

 

Info ang. fortollingsgebyr: http://www.posten.no/760.cms

 

Varer til verdi mellom 200 og 1000 blir behandla med forenklet fortolling. Det kostar 106 kroner.

Varer til verdi over 1000 blir behandla med ordinær fortolling. Det kostar 212 kroner.

 

Det er kun gebyret for jobben Posten gjer. Momsbeløpet er alltid 25% av verdi på vare (evt. frakt).

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Info ang. fortollingsgebyr: http://www.posten.no/760.cms

 

Varer til verdi mellom 200 og 1000 blir behandla med forenklet fortolling. Det kostar 106 kroner.

Varer til verdi over 1000 blir behandla med ordinær fortolling. Det kostar 212 kroner.

 

Det er kun gebyret for jobben Posten gjer. Momsbeløpet er alltid 25% av verdi på vare (evt. frakt).

 

Okay, men syns du det er verdt det?? :p Din personlige mening.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å lage eget enme men dette emnet treffer meg rett på så jeg skriver bare her:

 

Jeg bestillte assassins creed 2 black edition selv 21.10.09 Jeg leser og ser at det er en del ting jeg ikke visste om bestilling fra utlandet som prisen og toll. Akkurat det bryr jeg meg ikke noe særlig om akkurat nu. Det som jeg lurer på er om noen vet omtrent ca. hvor mange dager jeg må vente før den når norge? Jeg ser her at det å gå gjennom tollen osv kan ta extra uker men spørsmålet er hvor mange extra uker?

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å lage eget enme men dette emnet treffer meg rett på så jeg skriver bare her:

 

Jeg bestillte assassins creed 2 black edition selv 21.10.09 Jeg leser og ser at det er en del ting jeg ikke visste om bestilling fra utlandet som prisen og toll. Akkurat det bryr jeg meg ikke noe særlig om akkurat nu. Det som jeg lurer på er om noen vet omtrent ca. hvor mange dager jeg må vente før den når norge? Jeg ser her at det å gå gjennom tollen osv kan ta extra uker men spørsmålet er hvor mange extra uker?

Vil si du er heldig om du får den innen jul ihvertfall.

Lenke til kommentar

Orker ikke lese hele denne tråden, men har et par spørsmål ang. play.com

 

Jeg tenkte å kjøpe et par spill der til brødrene, billig og greier. Fant f.eks denne: linkylink

 

Det som er litt rart er at det kommer en liste nedover med brukte spill, og et av eksemplarene er slike 2-for 1 greier, med to spill i en pakke. Til og med når jeg trykker "new" får jeg opp en rekke slike. Er ikke play en ordentlig nettbutikk med nye, originale spill?

 

Spørsmål 2, jeg får beskjed om at jeg ikke får levert spillene til norge. Det går fint med både DVD-er og musikk, men alle spillene jeg har prøvd meg med kan bare leveres i UK. Hvordan omgikk dere dette?

 

Setter pris på svar :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det spillet du linker til har de ikke på lager, det er da bare tilgjengelig via deres partnere som de profilerer gjennom sidene siden, såkalt PlayTrade. Disse selger ikke til Norge, så du må finne et spill som er på lager hos Play.com. Under tittelen i søkeresultatet vil det da stå: "In stock | Usually dispatched within 24 hours"

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å lage eget enme men dette emnet treffer meg rett på så jeg skriver bare her:

 

Jeg bestillte assassins creed 2 black edition selv 21.10.09 Jeg leser og ser at det er en del ting jeg ikke visste om bestilling fra utlandet som prisen og toll. Akkurat det bryr jeg meg ikke noe særlig om akkurat nu. Det som jeg lurer på er om noen vet omtrent ca. hvor mange dager jeg må vente før den når norge? Jeg ser her at det å gå gjennom tollen osv kan ta extra uker men spørsmålet er hvor mange extra uker?

 

Jeg skriver dette 2. desember og nå er det akkurat 2 uker siden Ac2 Black ble sendt fra England. Har ikke fått den enda, og aner ikke hvor lang tid det vil ta. Bare krysser fingrene hver dag men blir like skuffa hver gang jeg åpner postkassa når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Det spillet du linker til har de ikke på lager, det er da bare tilgjengelig via deres partnere som de profilerer gjennom sidene siden, såkalt PlayTrade. Disse selger ikke til Norge, så du må finne et spill som er på lager hos Play.com. Under tittelen i søkeresultatet vil det da stå: "In stock | Usually dispatched within 24 hours"

 

Dette er da feil? Hos meg står det at spillet er på lager, men om man ønsker så kan man kjøpe gjennom playtrade. Uansett så er det bare å bestille, de sender så fort de får varer inn på lager.

 

Ja, det er en ordentlig nettbutikk, men får også muligheten til å kjøpe brukt. Dette er ikke noe nytt, amazon opererer f. eks med akkurat det samme systemet.

 

Og btw: man kan kjøpe brukt gjennom PlayTrade. Det er uriktig at dette ikke går, men noen selgere på PlayTrade sender ikke alltid til Norge. Kjøpte senest for for én uke siden gjennom PlayTrade og fikk spillet mitt i dag.

 

Forresten, trykk på euroknappen, så blir alt sendt til Norge. De har en merkelig regel om at man må bruke euro for å sende til Norge, ihvertfall på spill.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Det spillet du linker til har de ikke på lager, det er da bare tilgjengelig via deres partnere som de profilerer gjennom sidene siden, såkalt PlayTrade. Disse selger ikke til Norge, så du må finne et spill som er på lager hos Play.com. Under tittelen i søkeresultatet vil det da stå: "In stock | Usually dispatched within 24 hours"

Det er ikkje partnere. Det er ofte godt etablerte eBay-stores, men og mange enkeltpersonar som sel. Kven som helst kan selge ting på Play.com. Mykje same system som på eBay.

 

Ikkje alle selger til Norge, men du må velge euro € oppe til høgre for å finne produkter som og blir levert utanfor UK.

Om du leiter med pund £ valgt vil du finne selgarar som kan sende til Norge og dei som ikkje kan. Ved å velge euro luker du ut dei som ikkje kan og står igjen med selgarar på PlayTrade som sender til Norge.

 

Om du velger pund £ og ein selgar som sender til Norge vil du framleis ikkje få gjennomført ordren. Du må først velge euro €. Det kan ofte være like greit. Eg fant eit eksempel på ein CD som ein PlayTrade-selgar kan sende til Norge. Ved å velge pund £ vart prisen i kroner 129, når eg valgte euro € vart prisen 121.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å lage eget enme men dette emnet treffer meg rett på så jeg skriver bare her:

 

Jeg bestillte assassins creed 2 black edition selv 21.10.09 Jeg leser og ser at det er en del ting jeg ikke visste om bestilling fra utlandet som prisen og toll. Akkurat det bryr jeg meg ikke noe særlig om akkurat nu. Det som jeg lurer på er om noen vet omtrent ca. hvor mange dager jeg må vente før den når norge? Jeg ser her at det å gå gjennom tollen osv kan ta extra uker men spørsmålet er hvor mange extra uker?

 

Jeg skriver dette 2. desember og nå er det akkurat 2 uker siden Ac2 Black ble sendt fra England. Har ikke fått den enda, og aner ikke hvor lang tid det vil ta. Bare krysser fingrene hver dag men blir like skuffa hver gang jeg åpner postkassa når jeg kommer hjem.

Slapp av, slapp av. Jeg har ventet nesten 3 uker på et spill under 200 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...