Gå til innhold

Lang leveringstid fra Play.com!


Anbefalte innlegg

Du skriver på ett diskusjonsforum og må regne med å få svar...

 

Det er sannsyneligvis posten sin feil at det går tregt.

 

Klart jeg håpa å få svar, og takk for et ordetlig svar. Jeg tror også posten er veldig treig.

I dette tilfellet kan ikkje Posten få skulda. Det er ein kjennsgjerning at Play.com er veldig treige med å sende ut varene. Eg har fått varer frå butikkar i Tyskland og England som var i postkassen 2-3 dagar etter bestilling.

 

Posten er ikkje verdas kjappaste leverandør, når det i tillegg kan bli fortolla går det ekstra lang tid, men Play.com er framleis treige.

 

Så sier vi takk til deg.

Værsågod.

 

Stått opp på feil fot i dag? :p

 

Nå skulle jeg til å skrive et realt takk for ditt ordentlige svar rett over her om hvordan ting er treigt, men så må du jo selvfølgelig fleske til.

Kanskje det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, uten tvil en PEBKAC dette.

 

Når det er sagt - har den ikke kommet innen en måned sender play ny til deg gratis om du sier i fra.

 

Det kan så være, men det er fotsatt ganske kjipt å vente mens andre har det :p

 

"Din egen tabbe", "lekse lært". Samma det, men det burde fortsatt opplyses ordentlig om det.

 

Noen ganger må man drive litt research selv, skjønner du. Som regel er det ikke opp til andre å demme opp for egen uvitenhet. Informasjonen ligger der ute et sted, gjør litt arbeid selv.

 

Nå fikk du med til å fremstå som en hjernedød dott, hyggelig.

Jeg får vel bare virkelig beklage da for at jeg ikke visste om ekstra toll betalinger og det.

Lenke til kommentar

Her har ikke play.com gjort noe galt da det er ditt eget ansvar å undersøke dette selv.

Det at Norge har idiotiske importregler er slett ikke play.com sin feil.

 

Hvis du vil banne dem, be my guest, men ikke mange andre europeiske butikker tilbyr gratis frakt eller de prisene du opererer med. Det er verdt å tenke over, er det ikke?

 

Du kan jo ringe posten og etterlyse pakken din, godt mulig den venter på tollbehandling. Det begynner å nærme seg jul tross alt.

Lenke til kommentar

Man er vel heller heldig hvis det ikke tar 3-4 uker. Posten tar sin tid, men tollen liker gjerne å sitte på sånne pakker i fjorten dager før de sender dem videre. Uansett er det ingen grunn til å være sure på Play. Som du sa, var pakken sendt, og etter det er det ikke så mye de kan gjøre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

For en tråd, minner meg om han luringen som kjøpte 10 leiligheter til 50000kr og trodde han hadde gjort et varp for så å finne ut at det fantes noe som het fellesgjeld....

 

Beklager å måtte føye meg inn i rekken av folk som bare kommer med "unyttige" kommentarer her, men dette er faktisk heeelt og holdent din egen feil.

 

Når det er sagt, play.com opererer fra et spesielt sted utenfor UK som gjør at de kan ha lave priser og gratis frakt, ulempen er at frakten ofte tar litt lenger tid, siden den må innover flere plasser før den sendes til Norge..

 

Erfaringer til neste gang:

* Ikke kjøp noe du trenger ASAP i nettbutikk

* Sjekk prisen opp mot valutakursen på toll.no for å se om du havner under 200 kr

* Havner du over 200 kr må du betale tollgebyr og moms av varen+frakt. Regn ut om det fortsatt lønner seg kontra norske butikker

Lenke til kommentar
For en tråd, minner meg om han luringen som kjøpte 10 leiligheter til 50000kr og trodde han hadde gjort et varp for så å finne ut at det fantes noe som het fellesgjeld....

 

Beklager å måtte føye meg inn i rekken av folk som bare kommer med "unyttige" kommentarer her, men dette er faktisk heeelt og holdent din egen feil.

 

Når det er sagt, play.com opererer fra et spesielt sted utenfor UK som gjør at de kan ha lave priser og gratis frakt, ulempen er at frakten ofte tar litt lenger tid, siden den må innover flere plasser før den sendes til Norge..

 

Erfaringer til neste gang:

* Ikke kjøp noe du trenger ASAP i nettbutikk

* Sjekk prisen opp mot valutakursen på toll.no for å se om du havner under 200 kr

* Havner du over 200 kr må du betale tollgebyr og moms av varen+frakt. Regn ut om det fortsatt lønner seg kontra norske butikker

 

Takk

Lenke til kommentar

Som andre nevner kan ikke en nettbutikk på Jersey ta ansvar for å fortelle hva alle andre lands interne regler innbefatter. Litt må det være lov til å tenke seg. Du kan ikke føle deg støtt av at andre påpeker det.

 

Spill over 200 kr havner som regel i tollvesenets klør og de bruker laaaaaang tid. Ikke play sin feil dette her. Spill under 200 kr er i 99% av tilfellene i min postkasse i Bergen før det har gått 7 arbeidsdager.

 

Må du ha et spill NÅ, gå i butikk and pay the price.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Minner på at innleggene skal holdes i en høfflig tone. Flere av dere har innlegg som er preget av noe aggressivitet synes jeg, og det må vi prøve å unngå. Jeg vil nødig ta i bruk slaktekniven. Husk på at i forumer som dette kommer man alltid mye lengre ved å fremtre høflig.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

 

EDIT: ett innlegg ble likevel fjernet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
25% av pakkens verdi + ca. en hundrings i gebyr. 260 kroner eller deromkring.

 

Ok, takk. Det var en fyr som skrev et sted at total prisen da ville komme på 1200-1400 kr, men da tok nok han feil da heldigvis? :)

 

Ja da, Camrot. >.<

 

Her har ikke play.com gjort noe galt da det er ditt eget ansvar å undersøke dette selv.

Det at Norge har idiotiske importregler er slett ikke play.com sin feil.

 

Hvis du vil banne dem, be my guest, men ikke mange andre europeiske butikker tilbyr gratis frakt eller de prisene du opererer med. Det er verdt å tenke over, er det ikke?

 

Du kan jo ringe posten og etterlyse pakken din, godt mulig den venter på tollbehandling. Det begynner å nærme seg jul tross alt.

 

Noen idé om akkurat hvordan jeg kan etterlyse pakken? Fikk ikke noe sånt nummer fra Play.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...