Gå til innhold

Lang leveringstid fra Play.com!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en liten ting jeg lurer på;

 

De sier at du kan få sendt nytt spill om du ikke har mottat det etter 21 dager, Om du da venter 21 dager, og ber om nytt spill, selv om du har mottat det, så du altså har 2 eksemplarer, er det egentlig noe som stopper deg fra å gjøre dette, borsett fra det moralske?

Lenke til kommentar
Hvor mye ekstra kostnader kan det bli i tollen hvis pakken kostet 70 pund, ca. 650 NOK?

Prisen vil bli ca 920 kr.

 

Er det verdt det? Jeg mener, med den lange ventetiden og ekstra kostnader i stedet for bare å kjøpe selve spillet. Tror du bonus tingene og de 3 ekstra banene er verdt bryderiet?

Endret av karlihagen
Lenke til kommentar
Merkelig. Med mine 200 ++ kjøp fra play.com, er de den med den desidert korteste leveringstida jeg har vært borti. Derimot vet jeg at de har hatt poststreik i Storbritannia, og det kan jo være noe av årsaken.

 

Kanskje det :O men hvor mye betalte du i ekstra toll kostnader på dine kjøp?

 

Jeg har aldri betalt verken moms eller toll (det er moms man betaler, ikke toll). Jeg har ofte kjøpt for £30-40, men de deler jo opp bestillingene, så aldri opplevd å måtte betale faktisk. Jeg går som regel kun etter salgsvarer og andre kupp.

Lenke til kommentar
Merkelig. Med mine 200 ++ kjøp fra play.com, er de den med den desidert korteste leveringstida jeg har vært borti. Derimot vet jeg at de har hatt poststreik i Storbritannia, og det kan jo være noe av årsaken.

 

Kanskje det :O men hvor mye betalte du i ekstra toll kostnader på dine kjøp?

 

Jeg har aldri betalt verken moms eller toll (det er moms man betaler, ikke toll). Jeg har ofte kjøpt for £30-40, men de deler jo opp bestillingene, så aldri opplevd å måtte betale faktisk. Jeg går som regel kun etter salgsvarer og andre kupp.

 

ok. Vel, får se om jeg får en ekstra liten regning i posten da -.-

Lenke til kommentar

Play.com sender alt enkeltvis. Du kan bestille for 5000 kroner utan å ha det problemet (har riktignok fått problem med å bestille over 20 varer samtidig, trur det er ein handlekorgbug eller feature). Så lenge kvar vare er pakka enkeltvis og verdien per vare ikkje overstiger 200 kroner er det ikkje momspliktig.

 

Kjøper du 10 varer der 1 av dei kostar 300 kroner og resten under 200 kan du risikere å betale moms for den til 300, men det får ingen betydning for resten av varene.

 

Det kjem ganske mange pakker til landet kvar dag, difor er det ikkje alle som blir fanga opp og momsbelagt, men du må alltid ta utgangspunkt i at du kan risikere det.

 

Dersom den blir momsbelagt får du pakken som oppkrav på posten for moms og gebyr. Om dei har rekna rett tidlegare i tråden vart visst det rundt 260 kroner.

 

For å finne sum:

 

Pris på vare * valutakurs = pris i NOK. Kursen finn du her: http://www.toll.no/templates_tad/tolltarif...;epslanguage=NO

Pris i NOK*0,25 = momskostnad

Momskostnad + behandlingsgebyr = Sum for moms og fortolling. Gebyret er ca 1000 for varer under 1000 og 200 for varer over 1000 kroner.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
ok. Vel, får se om jeg får en ekstra liten regning i posten da -.-

 

Du kan jo regne ut hvor mye det kommer på her.

 

Ok, takk. Det var mye mindre enn jeg trodde det ville bli :)

 

Men av en eller annen grunn sier Zeph at det vil koste mer enn det jeg regna det fram til.

Endret av karlihagen
Lenke til kommentar
I euro? vet ikke. I pund: 69.99 (currency calculator)

Meint pund ja.

 

£70 * 9,3 = 650 NOK

580*0,25 = 162 NOK

Gebyr: Ca 100 NOK

 

Å betale:262 NOK

 

Sum total inkl. spel: 650+262 = 912 NOK

 

Circa noko sånt.

 

Info ang. fortollingsgebyr: http://www.posten.no/760.cms

 

Varer mellom 200 og 1000 blir behandla med forenklet fortolling og kostar 106,- kroner.

Varer til verdi over 1000 blir behandla med ordinær fortolling og kostar 212,- kroner.

 

Edit: £, ikkje €....

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...