tsxpower Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) har en merce 230, og viftereima mi gneller litt. er en liten lyd hele tiden, og når jeg gir på gass, blir lyden høyere. er en jevn gnelle lyd. hva kan være galt. er det selv stramming på denne bilen? kan det være stramme hjulet som er gåent. eller er det bare og bytte reim? Endret 28. november 2009 av tsxpower Lenke til kommentar
1915 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Gnelle lyd? stramm reima da. er reima flisete er dårlig. da kan du ta å bytte den. ny reim koster 200 kr Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 tror det er selv strammer på bilen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Skift den. Ryker den kan det fort bli dyrt. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Skift den. Ryker den kan det fort bli dyrt. å? dyrt? hvorfor det? viftreima røyk på min vw golf 2 1986 som var gådd 240000 i 80 km/h. kjørte hjem, satte på ny reim. alt var som det skulle Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 kan bli dyrt pga den kan smelle inn i dyrere komponenter som dermed dør Kan også få registerhavari pga det. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Og hvordan får man registerhavari fordi viftereima ryker? Du tenker vel på regreima, kanskje? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Er man uheldig kan viftereima surre seg rundt reimhjulet på veiva og dette kan medføre at registereima hopper over eller ryker. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Er man uheldig kan viftereima surre seg rundt reimhjulet på veiva og dette kan medføre at registereima hopper over eller ryker. Må bare påpeke at det er reg.kjede på denne bilen. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Er man uheldig kan viftereima surre seg rundt reimhjulet på veiva og dette kan medføre at registereima hopper over eller ryker. De aller fleste biler har vel så vidt jeg vet et deksel foran regreima - nettopp for at slike ting ikke skal skje. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Er man uheldig kan viftereima surre seg rundt reimhjulet på veiva og dette kan medføre at registereima hopper over eller ryker. De aller fleste biler har vel så vidt jeg vet et deksel foran regreima - nettopp for at slike ting ikke skal skje. Men de fleste biler har veiv-hjulet til å drive vitereimen, så de deler hjul på en måte. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Selvfølgelig. Det tenkte jeg jo ikke på. Uanstt tror jeg ikke det er noen aktuell problemstilling, da den reima mest sannsynlig hadde blitt revet i fillebiter av kreftene i det reimhjulet uansett. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 At viftereima skal ødelegge reg reima er så usannsynlig at det er bare vås. Det værste som kan skje er at du ikke får ladning og dermed kanskje ikke har nok strøm til at motoren går til du er hjemme. Noen vil også miste servostyring, men det skjer jo ingen skader på motoren. Feilen kan være slitt reim, og eller spennhjul. Ulyden kan også være i lager på andre komponenter den drar rundt (f.eks generator, servo) Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Tenkte ikke at dette var kjededrevet register. Men det var nå faktisk en her på forumet det skjedde med for noen uker siden Finner ikke tråden akkurat nå, men du kan jo søke og se litt Google it og du finner faktisk ganske mange tilfeller. Men du kan fakstisk ødelegge motoren på flere måter en bare med registerhavari. Uten den reimen der så vil ikke vannpumpe eller vifte gå, og det er ikke så gøy vis man ikke merker det Greit nok at du kan leve uten dynamo og servo noen min, men uten vannpumpe er ikke kjekt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Man bør oppdage slikt kjapt om man ikke sover å kjører. Det er flere årsaker til det da du mest sannsynlig vil merke eller bli varslet om en eller flere av følgende: 1. Du mister servo, rattet blir tungt. 2. Ladelampe vil lyse pga for lav spenning. 3. Kjøletemperaturen vil vise for høy og sikkert avgi lydsignal også. 3. Diverse varsellamper kan lyse. Ignorerer man disse så kan skade skje, men det er ikke som et reg reim brudd der man stort sett får et smell med bøyde ventiler osv. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Spørs helt. Men uansett, det har skjedd og vil skje igjen uansett hvor mye du kverulerer. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hvilken årsmodell er det? Det går forholdsvis raskt å se på reima, er det ikke sprekker i den så trenger den ikke å skiftes, da holder det stort sett å ta litt talkum på reima. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Beste du kan gjøre er jo å stramme reimen eller bytte. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Avhengig av hvilken årsmodell dette er så kan det hende at reima er selvstrammende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå