Gå til innhold

[Løst]Hvilken kabel mellom PC og TV?

Anbefalte innlegg

Har en PC med kun vga-utgang.

Har TV med følgende innganger:

• S-V
  • V - L - R ("vanlig" gul, hvit, rød "jack")
  • Component Video Inn; Y (gul) PB (blå), PR (rød)
  • 3 x Scart

Er det mulig å koble vga-utgangen fra PCen min til noen av disse inngangene på TVen? I så fall, hvilken av dem er den beste (om det er flere muligheter ...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da trengs en konverter. Det ser ut som denne har RGB SCART:

http://www.cableworld.no/adaptere/audiovid...o-konverter.asp

Har søkt litt rundt omkring etter at jeg la inn denne, og kom bl.a. over denne, hvor det bl.a. står:

"...Jeg ville prøvd å lage en selv.

Komponentsignal - Pinne på VGA-kontakt:

Pr - pin 1/6 (jord)

Y - pin 2/7 (jord)

Pb - pin 3/8 (jord)

Koble det slik så skal det fungere!"

Kan det stemme?

Hensikten med dette er å bruke TV som PC-skjerm ..

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer ikke.

Det finnes forsåvidt slike kabler å få kjøpt, men de brukes for å få komponent inn til en projektor. Det er ikke mulig å få komponent ut av en PC.

Å bruke TV som PC skjerm blir uansett ikke særlig bra. TV fungerer bra til film og spill, men "data bilder" krever mye mer båndbredde.

Lenke til kommentar
Å bruke TV som PC skjerm blir uansett ikke særlig bra. TV fungerer bra til film og spill, men "data bilder" krever mye mer båndbredde.

Jeg kommer til å bruke dette først og fremst for å se på filmer fra PCen min.

Er et alternativ å sette inn et tilleggskort i selve PCen? Dersom jeg uansett må investere noen hundrelapper kan et alternativ være å sette inn et kort hvor jeg få signalet ut av PCen i et format som kan plugges rett inn i TVen?

I så fall ville jeg fortrukket noe som var kompatibelt med "Component"-inngangen på TVen, den sitter på baksiden (mens V - L - R ("vanlig" gul, hvit, rød "jack") og S-V sitter under et lokk på fremsiden av PCen ...).

---->>>> Så; finnes det et slikt kort?

PCen min er en DELL Optiplex GX 520, og jeg ser at den er "smalere" enn en vanlig PC, dvs at kortet som evt kan settes inn må være mindre (sett rett bakfra må "ryggen" på kortet, dvs den delen av kortet som er synlig bakfra, være smalere enn det som er vanlig på en stasjonær PC).

---->>>> Så om det finnes et slikt kort som jeg trenger, finnes det også til denne PCen?

Lenke til kommentar
Det er mange skjermkort som har TV utgang. Men da er det kompositt eller S-Video, disse signalene har dårligere kvalitet enn komponent og RGB. Men skjermkort med komponent tror jeg blir vanskelig å oppdrive.

Ok, da går jeg for en konverter.

Takk for rask og god tilbakemelding

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...