Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Yrket hans plager meg!


Gjest Anonymidag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har samme problemet.. bare jeg er mann da.

 

Hun jeg har møtt har tenkt å bli lege, hun er på 4 året nå og dvs ikke så lenge til hun er ferdig. Det værste er at hun har tenkt å starte egen praksis... dvs hun kommer til å sette meg i skyggen. Jeg jobber som butikkmedarbeider i klesbutikk.. ikke akkuratt en veldig vanskelig utdannelse sammenlignet med hennes. Dessuten er jeg for likestilling men ett sted går grensen,,.,,. hun er tradisjonell og mener at hun skal ha ansvaret for barna også om vi en gang skal ha noen, ikke en gang der kan jeg få ansvar. Jeg mener hvorfor skal hun ta seg fri??.. de det er jo henne som kommer til å tjene pengene, og barn koster penger.

 

Hele livet har jeg sett for meg at jeg skulle bli forelsket i noen som var mer på "mitt nivå". Det er faktisk skikkelig turnoff at hun skal tjene mer enn meg og i tillegg være en som vet så mye mer enn meg om alt mulig. Jeg vil at barna mine skal se opp til meg som en "altvitende far" og ikke komme til henne når de har problem med matteoppgavene sine. Jeg føler meg egentlig bare som en spermbank som er kjekk nok til å vises frem.. akuratt som jeg var ett plagg i en klesbutikk lissom.

 

Hvis DU ikke klarer å leve med hennes ambisjoner, bør du snarest finne deg en annen, for hennes skyld. Jeg er enig i at det er turn-off at hun er så "over" deg på ALLE områder. Hun vil bli den dominerende i forholdet. Det er ikke noe jeg hadde ønsket for mine barn.

 

 

tror jeg må si meg enig med Kristin på den du

Klaga ikke du tidligere på at det var overflatisk av trådstarter og vurdere å droppe en man grunnet dårlig yrke (eller hsuker jeg feil)? Er det ikke like mye overflatisk og droppe ei dame grunnet bra yrke og høye ambisjoner?

Lenke til kommentar

Når ble jurist høystatusyrke,

jeg tenker mer på de som vaktmestere en "elite".

 

Jurister flest tjener dårlig i forhold til arbeidsmengde.

Trenger forresten ikke høy utdannelse for å tjene penger, jeg leder en stor it avdeling med en lønn langt over gjennomsnittet og har tjent mye penger på aksjemarkedet når jeg var aktiv der.

 

Kan mer eller mindre garantere at jeg har tjent mer penger en trådstarter vil gjøre igjenom sitt aktive yrkesliv.

Jeg har bare vidergående og ex phil...

 

Dama jobber forresten i klesbutikk , ser ikke at det er noe problem i forholdet...

Lenke til kommentar
Har samme problemet.. bare jeg er mann da.

 

Hun jeg har møtt har tenkt å bli lege, hun er på 4 året nå og dvs ikke så lenge til hun er ferdig. Det værste er at hun har tenkt å starte egen praksis... dvs hun kommer til å sette meg i skyggen. Jeg jobber som butikkmedarbeider i klesbutikk.. ikke akkuratt en veldig vanskelig utdannelse sammenlignet med hennes. Dessuten er jeg for likestilling men ett sted går grensen,,.,,. hun er tradisjonell og mener at hun skal ha ansvaret for barna også om vi en gang skal ha noen, ikke en gang der kan jeg få ansvar. Jeg mener hvorfor skal hun ta seg fri??.. de det er jo henne som kommer til å tjene pengene, og barn koster penger.

 

Hele livet har jeg sett for meg at jeg skulle bli forelsket i noen som var mer på "mitt nivå". Det er faktisk skikkelig turnoff at hun skal tjene mer enn meg og i tillegg være en som vet så mye mer enn meg om alt mulig. Jeg vil at barna mine skal se opp til meg som en "altvitende far" og ikke komme til henne når de har problem med matteoppgavene sine. Jeg føler meg egentlig bare som en spermbank som er kjekk nok til å vises frem.. akuratt som jeg var ett plagg i en klesbutikk lissom.

 

Hvis DU ikke klarer å leve med hennes ambisjoner, bør du snarest finne deg en annen, for hennes skyld. Jeg er enig i at det er turn-off at hun er så "over" deg på ALLE områder. Hun vil bli den dominerende i forholdet. Det er ikke noe jeg hadde ønsket for mine barn.

 

 

tror jeg må si meg enig med Kristin på den du

Klaga ikke du tidligere på at det var overflatisk av trådstarter og vurdere å droppe en man grunnet dårlig yrke (eller hsuker jeg feil)? Er det ikke like mye overflatisk og droppe ei dame grunnet bra yrke og høye ambisjoner?

 

 

 

Ojda, jeg må ha tenkt på en annen post som ikke var Kristins, når jeg leser den nå er jeg uenig :p

 

Min mening er at han burde finne seg høyere ambisjoner for hvis det med lønn og jobb var det største problemet hans kan det jo fikses.

 

Men nei, jeg sa aldri at TS var overfladisk, bare at hun burde kunne akseptere yrket hans. akkurat som jeg mener han burde endre sitt eget yrke og ambisjoner isteden for å forandre kjærestens yrke og ambisjoner.

 

Unskyld misfortåelsen

Lenke til kommentar
Har samme problemet.. bare jeg er mann da.

 

Hun jeg har møtt har tenkt å bli lege, hun er på 4 året nå og dvs ikke så lenge til hun er ferdig. Det værste er at hun har tenkt å starte egen praksis... dvs hun kommer til å sette meg i skyggen. Jeg jobber som butikkmedarbeider i klesbutikk.. ikke akkuratt en veldig vanskelig utdannelse sammenlignet med hennes. Dessuten er jeg for likestilling men ett sted går grensen,,.,,. hun er tradisjonell og mener at hun skal ha ansvaret for barna også om vi en gang skal ha noen, ikke en gang der kan jeg få ansvar. Jeg mener hvorfor skal hun ta seg fri??.. de det er jo henne som kommer til å tjene pengene, og barn koster penger.

 

Hele livet har jeg sett for meg at jeg skulle bli forelsket i noen som var mer på "mitt nivå". Det er faktisk skikkelig turnoff at hun skal tjene mer enn meg og i tillegg være en som vet så mye mer enn meg om alt mulig. Jeg vil at barna mine skal se opp til meg som en "altvitende far" og ikke komme til henne når de har problem med matteoppgavene sine. Jeg føler meg egentlig bare som en spermbank som er kjekk nok til å vises frem.. akuratt som jeg var ett plagg i en klesbutikk lissom.

 

Hvis DU ikke klarer å leve med hennes ambisjoner, bør du snarest finne deg en annen, for hennes skyld. Jeg er enig i at det er turn-off at hun er så "over" deg på ALLE områder. Hun vil bli den dominerende i forholdet. Det er ikke noe jeg hadde ønsket for mine barn.

 

 

Var egentlig ironi for å få frem ett poeng... Ett kjærlighetsforhold burde ikke baseres på en slik tanke som jeg postet eller som trådstarter gjorde.

Lenke til kommentar
Jeg vet at flere kommer til å påpeke at dette er overfladiske holdninger. Jeg har tenkt nøye gjennom dem, så det er ikke nødvendig å skrive et innlegg utelukkende for å presisere det.

 

Saken er den: jeg er en jente (25) som er oppvokst i en velstående familie. Min mor er lege, min far aksjemegler, besteforeldre på begge sider er leger. Samtlige tanter og onkler er høyere utdannet. Jeg studerer juss, min søster er siviløkonom. Hele livet har jeg tenkt at den jeg ender sammen med bør ha like høy utdannelse, og like gode lønnsmuligheter som meg. Rett og slett fordi det er dette jeg er vant med, og jeg synes det er naturlig i et forhold.

 

Nå har det seg slik at jeg har forelsket meg i en gutt som kommer fra en gjennomsnittet velstående familie. Ikke noe problem det, men han studerer til å bli naprapat. Det er sååå turn-off som det kan bli. Han har ingen spesielle ambisjoner innenfor faget sitt heller. Allikevel flagrer han i vei med holdninger om at kvinnen bør ta vare på barna, kvinnen bør ta mesteparten av husarbeidet osv.

 

Hvor er logikken? Hvis jeg er den som tjener best, bør han ta like stor del av ansvaret på det området? Han kan ikke både velge et lavt betalt yrke, og forlange å bli vartet opp på hjemmebane?

Jeg har tenkt mye på hvordan det vil bli for meg å ende opp med ham. Han er en flott mann på alle måter, men jeg tenker mye på hva folk kommer til å tenke. Jeg ønsker ikke at ungene mine skal si at de har en naprapat som far.

Dette plager meg svært mye. Jeg har prøvd å se bort ifra det, men det er mulig at min oppvekst har preget meg så meget at dette er umulig. Jeg kan ikke være sammen med en mann som tjener mindre enn meg, har et yrke med lavere anselse og som ikke vil bidra på hjemmebane.

 

Hva bør jeg gjøre?

 

Dere to passer som hånd i hanske, begge to har helt forskrudd syn på virkeligheten og fortjener å være sammen.

Du med dine helt vanvittige holdninger og hans syn på hva kvinnens rolle i livet er.

 

Skjerp dere!

Lenke til kommentar

Dette er jo kun et resultat av likestilling, og utviklingen vi har hatt i samfunnet de siste 50 årene. At kvinnen i forholdet vil stå med den høyeste utdanningen i større grad er vel bare en realitet vi må ønske velkommen. Jeg ser egentlig ingen umiddelbare ulemper med dette, annet enn at det kan skape problemer for personer som trådstarter.

 

Jeg skal si meg til en viss grad enig i holdningen hennes. Selv har jeg så høye ambisjoner, at jeg neppe kunne sett meg selv i et forhold med en kvinne, hvor hun har en utdanning og en stilling i arbeidslivet som setter meg helt i skyggen.

 

Slik jeg vurderer det er det absolutt ikke tilfellet her. Naprapat er vel et helt adekvat yrke? I mitt tilfelle ville problemet komme når min kone var høyesterettsdommer, og jeg flippet burgere på Mc Donalds. Dog har dette kun med forventinger til meg selv å gjøre ...

 

Forøvrig ville jeg tatt et kraftig oppgjør med mine holdninger om jeg vurderte å få barn, hvis hva mine barn måtte tenke om min partners yrke var et reelt problem for meg. Da ville jeg vurdert om jeg i det hele tatt var skikket for rollen som forelder.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Deres burde se på hva som er best for dere og en eventuell familie. Hvis penger betyr alt og man mener lykken kan kjøpes for penger er jo svaret lett.

 

Hva som fungerer best for hjemmet, eventuelle barn, forholdet etc må du ta opp med ham. Jeg mener man må gjøre det som er best for hjemmet, kjemien og hvordan har eventuelle barn skal ha det.

 

Men alle har jo forskjellige meninger om hva som er viktig her i livet, både for seg selv og andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...