Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Yrket hans plager meg!


Gjest Anonymidag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste ville ikke blitt kjæreste med ei på 150+ kilo samme hvor god personligheten er. Så hvorfor skal preferanser for yrke være så anderledes?Folk har forskjellige preferanser og det må de da få lov til å ha uten att andre skal mobbe dem til å bytte. Jobben og pengene til en person er like mye av personen som hobbyene, humoren og vekta.

 

Det er et poeng, faktisk. Jeg tviler på at så mange hadde vært så kritiske til en som hadde problemer med kjæresten sin fordi hun hadde blitt ufordragelig stygg.

 

Jeg synes selvsagt begge deler er like ille, men så er jo jeg også moralens store vokter.

Lenke til kommentar
De fleste ville ikke blitt kjæreste med ei på 150+ kilo samme hvor god personligheten er. Så hvorfor skal preferanser for yrke være så anderledes?Folk har forskjellige preferanser og det må de da få lov til å ha uten att andre skal mobbe dem til å bytte. Jobben og pengene til en person er like mye av personen som hobbyene, humoren og vekta.

 

Det er et poeng, faktisk. Jeg tviler på at så mange hadde vært så kritiske til en som hadde problemer med kjæresten sin fordi hun hadde blitt ufordragelig stygg.

 

Jeg synes selvsagt begge deler er like ille, men så er jo jeg også moralens store vokter.

 

det kan vel faktisk stemme, men det er vel bare færre som lager problemer av jobb og penger enn av vekt og personlighet.

Lenke til kommentar
det kan vel faktisk stemme, men det er vel bare færre som lager problemer av jobb og penger enn av vekt og personlighet.

 

Så hvorfor er det mer akseptabelt å dømme noen for utseendet, enn det er å dømme noen for yrke eller interesse?

 

Yrket sitt velger man i det minste selv. Fjeset...vel, det er der enten du vil eller ikke.

Lenke til kommentar
det kan vel faktisk stemme, men det er vel bare færre som lager problemer av jobb og penger enn av vekt og personlighet.

 

Så hvorfor er det mer akseptabelt å dømme noen for utseendet, enn det er å dømme noen for yrke eller interesse?

 

Yrket sitt velger man i det minste selv. Fjeset...vel, det er der enten du vil eller ikke.

 

Tror faktisk du vet svaret allerede, det er kanskje dumt men det er alikavel fakta at siden flere persjoner ser på vekt som et problem, enn folk ser på yrke som et problem er det akseptert at vekt kan bli ett problem. Mens yrket ikke er kjent som et relevant problem fordi det er færre som henger seg opp i det.

 

Derfor tror jeg det er sånn :p

Lenke til kommentar
Tror faktisk du vet svaret allerede, det er kanskje dumt men det er alikavel fakta at siden flere persjoner ser på vekt som et problem, enn folk ser på yrke som et problem er det akseptert at vekt kan bli ett problem. Mens yrket ikke er kjent som et relevant problem fordi det er færre som henger seg opp i det.

 

Derfor tror jeg det er sånn :p

 

Ok, veldig høy vekt er gjerne et problem på grunn av det helsemessige. La oss heller ta utgangspunkt i at man er grisestygg, da. Sunn og frisk, men akk så stygg.

 

Jeg vedder to kroner på at det fortsatt ville vært bredere aksept for å kritisere dette, enn et menneskets yrke.

Lenke til kommentar

Ja, men denne diskusjonen er vel strengt tatt å gå off-topic, er den ikke?

 

Uansett syns jeg ikke du skal henge deg opp i det, Martine. Det er slik vår natur bare er, og i dagens samfunn har yrke mindre å si fordi vi har stor sikkerhet og trygghet på så mange områder. Derfor gjenstår utseende som det mest tellende for å få et bra avkom å ha en god tiltrekning.

 

/End of off-topic.

Lenke til kommentar
Tror faktisk du vet svaret allerede, det er kanskje dumt men det er alikavel fakta at siden flere persjoner ser på vekt som et problem, enn folk ser på yrke som et problem er det akseptert at vekt kan bli ett problem. Mens yrket ikke er kjent som et relevant problem fordi det er færre som henger seg opp i det.

 

Derfor tror jeg det er sånn :p

 

Ok, veldig høy vekt er gjerne et problem på grunn av det helsemessige. La oss heller ta utgangspunkt i at man er grisestygg, da. Sunn og frisk, men akk så stygg.

 

Jeg vedder to kroner på at det fortsatt ville vært bredere aksept for å kritisere dette, enn et menneskets yrke.

 

joda, men av samme grunn. det er rett og slett bare fordi det er færre som kunne tenke seg å være sammen med en stygg person en en person som har et ekkelt yrke.

 

Men det finnes jo eksempler på folk som ikke har problemer med veldig stygge personer også da. Mye mulig mange kommer til å kritisere meg for dette, men hvis du tar Jan Teigen for eksempel, anisktet hans er ikke veldig pent mener værtfall jeg men han var jo gift med Anita Skorgan og det virket ikke som hun hadde noe problem med utsenede hans.

 

På den andre siden er vel utsenede til kjæresten viktigere for menn en for kvinner, dette kan være fordi Menn liker bedre å vise fram kjæresten sin eller ektefellen sin.

 

edit, liten bug i teksten :p

Endret av Lobbi
Lenke til kommentar
Etter min mening kan ma nå ikke akkurat sammenligne vekten med jobben, tross alt kan vekt på mange måter ødelegge sosialt liv å dermed påvirke personelighet. Mens her sier hun jo at hun mener han har en bra personelighet.

 

Om man har en god jobb så styrker det i mange tilfeller selvilitten, noe som igjen påvirker personligheten.

Lenke til kommentar

Har samme problemet.. bare jeg er mann da.

 

Hun jeg har møtt har tenkt å bli lege, hun er på 4 året nå og dvs ikke så lenge til hun er ferdig. Det værste er at hun har tenkt å starte egen praksis... dvs hun kommer til å sette meg i skyggen. Jeg jobber som butikkmedarbeider i klesbutikk.. ikke akkuratt en veldig vanskelig utdannelse sammenlignet med hennes. Dessuten er jeg for likestilling men ett sted går grensen,,.,,. hun er tradisjonell og mener at hun skal ha ansvaret for barna også om vi en gang skal ha noen, ikke en gang der kan jeg få ansvar. Jeg mener hvorfor skal hun ta seg fri??.. de det er jo henne som kommer til å tjene pengene, og barn koster penger.

 

Hele livet har jeg sett for meg at jeg skulle bli forelsket i noen som var mer på "mitt nivå". Det er faktisk skikkelig turnoff at hun skal tjene mer enn meg og i tillegg være en som vet så mye mer enn meg om alt mulig. Jeg vil at barna mine skal se opp til meg som en "altvitende far" og ikke komme til henne når de har problem med matteoppgavene sine. Jeg føler meg egentlig bare som en spermbank som er kjekk nok til å vises frem.. akuratt som jeg var ett plagg i en klesbutikk lissom.

Lenke til kommentar

Du virker som en utrolig kjedelig og fordomsfull person! Jeg tror du skal ta en seriøs prat med deg selv, trådstarter. Stakkars han som endte opp med deg, du går jo kun etter yrker og ikke etter indre kvaliteter. At han har valgt å bli naprapat, skal du respektere! Ikke ødelegg andre menneskers valg av karriere, eller se den på dem fordi ditt yrke har en høyere status.

Endret av JeanDietrich
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Kristin_*
Har samme problemet.. bare jeg er mann da.

 

Hun jeg har møtt har tenkt å bli lege, hun er på 4 året nå og dvs ikke så lenge til hun er ferdig. Det værste er at hun har tenkt å starte egen praksis... dvs hun kommer til å sette meg i skyggen. Jeg jobber som butikkmedarbeider i klesbutikk.. ikke akkuratt en veldig vanskelig utdannelse sammenlignet med hennes. Dessuten er jeg for likestilling men ett sted går grensen,,.,,. hun er tradisjonell og mener at hun skal ha ansvaret for barna også om vi en gang skal ha noen, ikke en gang der kan jeg få ansvar. Jeg mener hvorfor skal hun ta seg fri??.. de det er jo henne som kommer til å tjene pengene, og barn koster penger.

 

Hele livet har jeg sett for meg at jeg skulle bli forelsket i noen som var mer på "mitt nivå". Det er faktisk skikkelig turnoff at hun skal tjene mer enn meg og i tillegg være en som vet så mye mer enn meg om alt mulig. Jeg vil at barna mine skal se opp til meg som en "altvitende far" og ikke komme til henne når de har problem med matteoppgavene sine. Jeg føler meg egentlig bare som en spermbank som er kjekk nok til å vises frem.. akuratt som jeg var ett plagg i en klesbutikk lissom.

 

Hvis DU ikke klarer å leve med hennes ambisjoner, bør du snarest finne deg en annen, for hennes skyld. Jeg er enig i at det er turn-off at hun er så "over" deg på ALLE områder. Hun vil bli den dominerende i forholdet. Det er ikke noe jeg hadde ønsket for mine barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...