Kamikazeii Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hei, mitt gamle batteri til atv'en var ladet ut og jeg kriblet etter og kjøre. Koblet til et større batteri, men med samme volt (9 eller 12) til. Dette hørte til traktorgressklipperen. Når jeg hadde koblet til batteriet og skulle starte kom det et lite smell og plutselig var alt det elektriske dødt. Har jeg rotet det veldig til nå? Hva må byttes for at det skal fungere igjen? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Kanskje du bytta om polene? + på - og - på + Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Som Larssv sier Du har koblet sammen fasene og dermed kortsluttet batteriet, om du ikke har hatt noe sikkring så kan det hende du må bytte alt av pærer etc på den. Lenke til kommentar
Kamikazeii Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Takk for svar, men tror ikke det er dette som er problemet. Er veldig sikker på at jeg koblet ledningene riktig. tror det går mer på at dette var et annet type batteri (større). Så hva skjer vanligvis hvis man gjør dette? har skrudd opp sykkelen og det er masse forskjellige elektriske ting og tang. er det mulig at noe av dette har fått overspenning og røket? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Overspenning betyr for høy spenning, så om du har setti på et batteri med høyere verdier en det orginale så blir det overspenning. Men ville ikke tro alt ville ryke? Prøv og bytte pærer og sett i et batteri med rette verdier. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Sikkert ikke verre enn at en sikring er gått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå