Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hey, jeg har prøvd og installere Windows 7 på den bærbare datamskinen min. Jeg har Windows Vista Ultimate på den nå men vil ha Windows 7. Installasjonen fungerer fint helt til selve installasjonen skal starte. Da får jeg denne feilmeldingne: " You can’t do a typical upgrade using an installation disc that’s different from the language installed on your computer. Go online to see how to install Windows 7 and keep your files and settings. Språket på maskinen er opprinnelig Norsk bokmål men jeg har forandret det til britisk engelsk og da prøvd og installere men det fungerer heller ikke. Noen som vet hvordan jeg man fikser det ? Eller er den eneste muligheten og installere Windows 7 custom slik at jeg ikke beholder de gamle filene mine ? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Formaterte du disken du installerte W7 på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Jeg har ikke installert W7 noen plass. Å nei jeg har ikke formatert disken jeg skal innstallere W7 på siden da mister jeg alle de gamle filene mine. Jeg kan ta backup av dem på en annen harddisk, men det mener jeg ikke var nødvendig siden Windows beholdt de gamle filene mine når jeg installere Vista Endret 28. november 2009 av Slettet-PJ426FqLv6 Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Har opplevd det samme når jeg prøver å beholde filene, men av erfaring fungerer det ofte best å formatere disken du skal installere OS'et på. Kan du ta backup ville jeg anbefalt deg å gjøre det, for så å formatert hele sjitn Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Først og fremst, er det en lovlig Windows 7 plate? Nr to, du kan ikke gjøre en "in place upgrade" altså oppgradere og beholde filer om du prøver å oppgradere Vista til a:)en lavere versjon, eller fra Vista Home Premium til W7 Professional eller Enterprise b:)en annen bit versjon, altså fra 32bit til 64bit c:)Windows 7 ikke har samme språk som Vista. I ditt tilfelle vil du ikke kunne oppgradere (en in place upgrade) fra norsk Vista til engelsk Windows 7. Og da holder det ikke å bytte språk via update eller lignende. Norsk Vista = norsk W7 om du vil oppgradere. Er det en lovlig Windows 7 plate kan du uten problem gjøre en "clean install" og bruke lisensen du har fått med til å aktivere. Har du en ulovlig kopi, kan du jo gjøre det samme, men gudene vet hva du får med sammen med W7 installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå