Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter litt med depresjoner for tiden.

Gjest mann20år

Anbefalte innlegg

Gjest mann20år

Hei!

Poster som gjest pga at jeg ikke ønsker å gjenkjennes.

Det har nå gått snart 2 uker siden jeg har følt noen form for skikkelig oppturer. Dette plager meg skikkelig! Jeg har kjæreste, og når jeg er med henne er ting ganske OK. Men føler ikke jeg blir skikkelig glad av å møte henne. Jeg har også merkelig nok fått sånn smått følelser for en filmsterne (øh, okei tenker dere, og det jeg gjør også. Jeg er jo 20 år, må vell ha kommet over det stadiet!) Jeg sitter nå hjemme og aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan fremtiden er. Klarer ikke å se noe lyspunkt i fremtiden.

Kan lik så greit legge alle kortene på bordet. Jeg har brukt steroider 2 ganger. Er nå nettopp ferdig med min andre og er mye hormoner som synker og stiger. Var til lege å tok noen prøver, der vi fant ut at jeg har høye østrogen verdier og lave testosteron verdier. Dette forklarer kanskje min lille "forelskelse" til en helt random person? Har vell hormoner som ei jente i puberteten akkurat nå. Dette ville stabilisere seg i løpet av 3 mnd, kanskje så tidlig som 1 mnd.

Vis depresjonene mine henger sammen med dette går det nok over rimelig kjapt. Og det håper jeg virkelig på. Tankene mine henger hovedsaklig på om dette skulle bli noe permanent eller veldig langvarig. Jeg er ikke på noe selvmords stadie, og tror jeg ikke havner der heller. Er innstilt på å holde ut til ting går bedre. Men vis dette skulle vise seg å fortsette så lenge som 6 mnd eller kanskje 12 mnd så er jeg regelrettet fucked.

Flere her kommer nok til å si at jeg er skyld i dette selv siden jeg har brukt steroider. Det stemmer kanskje, men det er IKKE aktuelt å kjøre på med noe lignende igjen om jeg må gjennom dritten her igjen. Jeg har lært leksa mi kan man si.

Finnes det "lykkepiller" av noe slag man kan få kjøpt reseptfritt? Eller har dere generelt noen tips som går på det psykiske man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mann20år

Joda, jeg spiller jo litt. Blir en del wow og er veldig fasinert av Vampire: The Masquerade Bloodlines.

Modern Warfare skal prøves ut! Har hørt mye bra om det så kanskje det får tankene mine på andre ting :)

Har ikke så veldig god råd, så ferie er ikke aktuelt akkurat nå.

Kan også nevne en annen ting. Jeg har blitt forferdelig usosial! Eneste sosiale jeg har er med dama og på skolen. Ingen ting på fritiden. Hater å dra på fest å drikke, da jeg får så utrolig dårlig samvittighet ovenfor kroppen min. Vurderer å melde meg inn i en kampsport klubb eller lignende, men så er det penga igjen da vettu :(

Lenke til kommentar
Finnes det "lykkepiller" av noe slag man kan få kjøpt reseptfritt? Eller har dere generelt noen tips som går på det psykiske man kan gjøre?

Nei! Man må huske at "lykkepiller" ikke er noe barnemat, men inneholder meget sterke virkningstoffer. Felles for disse medikamentene er at omtales som selektive serotonin-reopptakshemmere. I tillegg til depresjoner har "lykkepiller" også fått påvist effekt på panikkangst, tvangshandlinger og bulimi. Slike medikamenter vil ikke gjøre de som blir behandlet lykkeligere, men de kan heve et senket stemningsleie og/eller depresjon. En slik medikamentell behandling er ofte heller ikke nødvendig.

Trådstarter uttaler at han har brukt anabole steroider. De som anvender dem kan få bivirkninger av forskjellig grad. Alle er imidlertid ikke like tydelige. Vektøkning, kviser, lite hår, utvikling av bryster, små testikler, impotens, opphør av lengdevekst, hjerteinfarkt, leverskader, økt kjønnsdrift, depresjoner, økt aggresjonsnivå samt psykoser er blant bivirkningene. Kilde.

Dette kan ha noe med depresjonen vedkommende opplever, enn om det ikke er sikkert. Et slikt preparat har således mange virkninger på kroppen. Anbefaler å slutte å bruke dette. Ønsker man å bygge kroppen, så gjør det på den naturlige måten. Det tar lenger tid, men til gjengjeld slipper man eventuelle alvorlige virkninger som steroider kan gi. Det er bra at trådstarter uttaler at dette ikke skal benyttes igjen.

Det er mye kan kan gjør euten medikamentell behandling, sett at depresjonen er lett og i moderate former. Ved alvorlige depresjoner og lidelser må ofte fagpersonell inn i bildet. Om man liker å trene er dette bra, det forebygger depresjoner og øker trivselen. Anbefaler faktisk ikke å sette seg foran en PC eller TV for å begynne å spille spill, men å heller finne på noe sosialt. Man må ikke løpe fra fest til fest å drikke seg stupfull hver helg for å ha det gøy. Det er mulig sosialisere seg uten alkohol. Det er ofte også mye bedre! Å melde seg inn i en klubb som driver med sport, eller en form for hobby er alltid en god ide. Da gjør man noe interessant samtidig som man har mulighet for å stifte nye bekjentskap. Det trenger heller ikke å koste skjorta. Husk også å få i deg nok vitaminer (det er veldig viktig nå på vinteren) og spis sunt, da dette forebygger depresjoner.

Ta en dag av gangen, om man føler det ikke hjelper å ta tiden til hjelp anbefaler jeg å kontakte en fagperson, da i form av psykolog ol.

Husk du kan alltid ringe Kirkens SOS på 81533300 (det er ikke flaut å ringe).

Det viktigste Kirkens SOS kan tilby er et lyttende medmenneske, som gir støtte og trøst i møte med den smerte som formidles. Du kan ringe anonymt, krisetelefonen har ingen nummervisning. Alle medarbeidere ved Kirkens SOS har taushetsplikt. Medarbeiderne er også anonyme. De som kontakter Kirkens SOS kan være trygge på at vi er til å stole på. Alle våre telefonvakter er frivillige medarbeidere. Deres oppgave er ikke å forkynne eller gi råd, men å lytte til det du har på hjertet.

e: leif

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...