Ayabara Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg skal hjelpe modern med å bestille ny Windows 7 laptop i helga, men er ikke oppdatert på hva som finnes der ute, så jeg søker hjelp. Hun hadde en ASUS med Vista, og frustrasjonene og supportcasene tok aldri slutt. Jeg kastet ut Vista og installerte Ubuntu. Etter det ble det mye stillere, men etter en stund har hun funnet ut at hun savner en del av programmene fra Windows, og vil benytte sjansen til å få ny maskinvare i tillegg. Når det gjelder spec så tror jeg at de fleste maskiner der ute har bra nok ytelse, men skjermen har jeg noen kriterier til. 15-16". God og lyssterk. Ålreit oppløsning, men 1920x1080 er ikke noe poeng da hun bare stiller den ned fordi ting blir for lite Maskina bør også føles som om den er av god kvalitet. Jeg har selv en 15 MBP" unibody, og har vurdert så smått om jeg skal forsøke å få henne over på Mac. Selv vurderer jeg å bytte til pc og linux, siden jeg er så lei av at alt bare virker ;-) Mange digresjoner her, men gode råd mottas med takk :-) Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Hm. Feil forum. Skulle vel vært flyttet til "hjelp til kjøp og salg". Lenke til kommentar
Protest Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hm. Feil forum. Skulle vel vært flyttet til "hjelp til kjøp og salg". Nei, det burde gå greit Hun vil få en helt grei maskin med 15,4" skjerm og oppløsning 1368X768 fra Kr 4.500 og oppover. Det som eventuelt vil koste mye er bedre oppløsning. En annen, og kanskje bedre løsning er ekstern skjerm. Bedre oppløsning koster ganske mye, regn med fra kr 8.000 og oppover. Når det gjelder irritasjonen over Vista, så kan dere også installere Win 7, om maskinen ellers er bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå