Gå til innhold

Kamptråd - Portsmouth vs Manchester United

Old Game

Man of the match:  

61 stemmer

1. 1. Lagets beste spiller mot Portsmouth

• Kuszczak
      29
    • Neville
      1
    • Evra
      1
    • Brown
      0
    • Vidic
      2
    • Giggs
      6
    • Carrick
      1
    • Scholes
      0
    • Fletcher
      0
    • Valencia
      7
    • Rooney
      13
    • Anderson (innbytter)
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns nesten det er på grensa mykje positivitet her i dag. Er sjølvsagt sjeleglad for at vi vinner, og også at vi får betra målforskjellen litt, men eg sitter fortsatt med ein litt ekkel følelse i forhold til kampen. Er redd vi vil slite med å slå stort fleire lag enn Pompey på den måten vi spelar på i dag. Vi gjer for mange feil, samtidig som vi slepper motstandar altfor lett til. Resultatet lyger noko voldsomt, men det er sjølvsagt herlig at det ender med seier.

Lenke til kommentar
Syns nesten det er på grensa mykje positivitet her i dag. Er sjølvsagt sjeleglad for at vi vinner, og også at vi får betra målforskjellen litt, men eg sitter fortsatt med ein litt ekkel følelse i forhold til kampen. Er redd vi vil slite med å slå stort fleire lag enn Pompey på den måten vi spelar på i dag. Vi gjer for mange feil, samtidig som vi slepper motstandar altfor lett til. Resultatet lyger noko voldsomt, men det er sjølvsagt herlig at det ender med seier.

Jeg er helt enig, å offensivt er det kun Giggs og en svak Rooney som er kreativ. Valencia er positiv, men fy faen så høyrefotet han er. Dette er ikke en stor forestilling, vi trenger absolutt mer kreativitet på midtbanen. Defensivt er det slapt, å mye skyldes en midtbane som ikke tar tak i første omgang. Offensivt endrer det seg når Berba er tilbake, defensivt så savner hvertfall jeg en stemme. Ergo Rio.

Errr, jeg glemte en strålende Fletcherpasning.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Helt enig med Arch. Skjønner meg ikke på spillerbørsene her, hvor 7 og 8 figurer over hele fjøla.

Personlig er jeg stråelnde fornøyd med poengene og poengtap på City. Ellers syntes jeg kampen var langt under pari, også i 2.omg. Spesielt midtbanen uroer meg stort, når selv pompey trer gjennom hjertet vårt uten bry.

Lenke til kommentar
Først og fremst er jeg glad fordi det offensive spillet vårt i 2. omgang var bedre enn på lenge.

Phelan holdt bare opp mobilen etter å ha satt den på høytaller så fikk gutta hårføneren til telefonen ikke orket mer :)

2. omgangen var meget bra, godt å se at vi scorer litt mål igjen, sju på de to siste er jo bra :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Dette skal være mål!

JADDDAAAA! ROONEY! <3 Hvem var det som sa han skulle score i dag? TC? TAKK!

Blir Scotsman med en Utd kompis i dag. Håper vi får se Rooney i full sving. Han putter i dag, I can feel it in my bones!

Vi vinner 3-1. :)

HEHEHE! Faen ta Giggs da, UNØDVENDIG å score på det frisparket der

:p

Neiiida, HERLIG resultat, herlig andre omgang og rett og slett herlig herlig herlig! Presset er på "The Londoners" i morgen. Faen så deilig i morgen kommer til å bli for oss som Utd supportere, FOOTBALL FEAST!

Ha en god kveld videre gutta! RED AAARMY! :D

Lenke til kommentar

Utrolig fornøyd med seieren og resultatet. Jeg er derimot ikke like fornøyd med kampen i sin helhet. 1. omgang var altfor dårlig, men vi kommer sterkt tilbake i 2. omgang. Noen lett seier var det ikke, og jeg syns forsvaret var for passivt i dag. Men det er mye positivt å hente fra flere av spillerne. Vi har sliti mot Pompey før, og det har alltid vært litt vanskelige kamper for oss av en eller annen grunn.

Giggs kom seg i 2. omgang, og for en fantastisk spiller han er. Kuszczak sto veldig bra i dag, selv om han har noen småmangler. Men han er en sterk kandidat til BB, og det fullt fortjent. Valencia sitt løp var skamdeilig, og han brukte farten sin veldig bra i dag, syns jeg. Så det var veldig mye positivt i denne kampen, og 7 mål på de to siste seriekampene lyder meget bra. Får håpe at vi er i ferd med å heve oss og at vi går inn i en god formperiode framover!

-Glory, glory Man United!

Lenke til kommentar

Svært skuffet over laget etter førsteomgang. Usportsligheter i massevis og spillet var langt under hva som er akseptabelt. Dermed passet det svært dårlig at Fergie satt på tribunen (eller har han lov til å komme ned i garderoben i pausen?). Uansett, spillerne slo heldigivs tilbake, med Valencia, Giggs og delvis Rooney i spissen. Dessuten må vi heller ikke glemme Kuszczak som bare var et dårlig utspill fra å ha en prikkfri kamp. Godt å vite at man har en slik keeper i bakhånd hvis van der Sar fortsetter å være ute. Spørsmålet er om han tolerer å være andrekeeper, for jeg tviler på han noen gang blir god nok til å ta over for Edwin. Han er jo tross alt 27 år gammel.

Uansett, godt fornøyd med andre halvdel av kampen, første omgang vil jeg helst glemme.

Lenke til kommentar
Jævla skuffende at vi har blitt så forbanna feige. En spiss (som ikke scorer heller) mot pompey? hva faen?

Jadda. Denne burde du tatt sjøl etter min mening! :D

Imponerende med 100 mål i PL, men jeg er vel fremdeles mer imponert over at han har scoret i alle utgavene av PL så langt. Er nok en rekord som kommer til å stå i MANGE år :)

Ja, vil tro denne blir umulig å slå.

Kampen:

Første omgang var trist. Straffen er grei etter regelboka, flaggstang (eller bennærn) i drakta til pompey spillern. Men det er jo noe nytt at det plutselig faktisk blir slått ned på. Er igrunn veldig for å slå ned på holding i trøya, er noe dritt som bør bli slutt på umiddelbart. Men da må det bli konsekvent over hele fjøla.

At Rooney sin straffe var billig skjønner eg ikke hvordan det går an å uttale. Men de om det.

Andre omgang var straks bedre. Da kom midtbanen igang. Når Carrick gikk av banen utbrøt 3 av 5 som var og såg kampen: Er han utpå?? Tror han var svak i dag. Kan ikke si noe annet enn tror, da eg faktisk ikke la merke til han hele kampen. Men noe manglet på midten, og Fletcher og Scholes føler eg gjorde jobben. Ando fikk ikke til så innmari mye, men ble fint spilt igjennom og fikk vel en halvsjanse.

Rooney gjør det han må i dag som enslig spiss, en rolle som nevnt over her ikke passer så godt en slik hardtarbeidende og "ikke boksspiller" type som Rooney. Scorer tre mål, endelig har vi fått en fast straffeskytter igjen.

Giggs må også nevnes. Nydelig i dag i andre omgang. Da våknet han til igjen, men det gjorde jo hele laget, så er ikke så sikker på at han var dårlig i første omgang. I første omgang føler eg det manglet kollektivt.

Nå er det bare å håpe Chelsea ryker i morra, og at Everton gjør jobben. Da blir dette en god helg :)

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om han tolerer å være andrekeeper, for jeg tviler på han noen gang blir god nok til å ta over for Edwin. Han er jo tross alt 27 år gammel.

Nå er jo ikke 27 spesielt gammelt for en keeper. Fortsetter han som i dag og får feltarbeidet i orden så er det ikke umulig at han kan ta over innen 1-2 år. Da vil jeg tippe at han har 5 sesonger eller mer igjen.

Lenke til kommentar

PIG: 8 Holder oss inne i kampen med noen herlige redninger. Er slurvete når han setter igang ballen, Portsmouth fikk faktisk en stor sjanse pga en slurvete igangsetting. Blir fort stresset med ballen i beina. Ikke en fremtidig førstekeeper.

G.Neville: 6+ Grei kamp, gode innlegg. Er forbi O'Shea i kampen om høyrebacken i min bok nå.

Vidic: 6 Ok, litt slurv her og der.

Brown: 6 Godkjent

Evra: 6+ God fremover, ok bak.

Valencia: 6+ Hadde en del gode involveringer, men er alt for avhengig av høyrefoten. Det hadde vært greit om han hadde hatt en venstrefot og fotballhjerne som Giggs, men det har han ikke. Innleggene hans er ok.

Carrick: 6 Grei kamp, virka nesten litt usikker på rollen i laget med tre på sentral midt.

Fletcher: 6+ Veldig svak førsteomgang. Passiv, gikk ikke fysisk inn i duellene og ble avventende alt for ofte. Tok seg opp siste 20 av første. Andreomgangen var bedre, men ikke vanlig Fletcher kvalitet slik vi er begynt å bli vant til.

Scholes: 7

Giggs: 8 Banens beste. Synes mange her inne undervurderte bidraget hans i første omgang. Andre omgangen var bare et enormt pluss.

Rooney: 7 Tre mål, to på straffe hvor han skaffet den ene selv trekker mye opp. Ellers hadde han en vanskelig dag elene på topp.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om han tolerer å være andrekeeper, for jeg tviler på han noen gang blir god nok til å ta over for Edwin. Han er jo tross alt 27 år gammel.

Nå er jo ikke 27 spesielt gammelt for en keeper. Fortsetter han som i dag og får feltarbeidet i orden så er det ikke umulig at han kan ta over innen 1-2 år. Da vil jeg tippe at han har 5 sesonger eller mer igjen.

Stemmer det, men når vi for eksempel ser på Lloris (22), Mandanda (24), Adler (24), Neuer (23) og Akinfeev (23) som både er yngre og bedre (har dog ikke sett så altfor mye av disse), så virker 27 år litt mye. Blir selvfølgelig feil å avskrive ham helt, og med regelmessige førstelagsopptredner er det ingen umulighet at han kan bli førstekeeperen vår om ett par sesonger. Det forutsetter uansett at han blir prioritert foran Foster fremover.

Lenke til kommentar
Dette funker ikke.

Nå ender vi opp med å bruke en kamptråd for å diskutere en spillers fremtid, fremfor å gjøre det i felles-tråden eller i egen tråd.

En stor samletråd funker best for det meste spør du meg.

Synd at DU ikke bestemmer hvor ALLE andre skal diskutere da :)

Lenke til kommentar

Må si at jeg er veldig imponert over hva grisen i målet vårt fikk til idag. :) Solid og stabil. Hadde en dårlig/farlig igangsetting, og det var et sleivspark i førsteomgang (men hvor Brown skal ta mye av skylden for en unødvendig dårlig ball på feil fot for PIG). Eller var det vel første innvolvering hvor han var ute å headet ballen - det var nervepirrende. Men bortsett fra det så var han like konge som VDS pleier å være. Jeg håper en av våre keepere blir lånt ut i januar.

Valencia spilte også bra, og turte endelig å løpe fra motstandere igjen. Rooeny scoret hattrick. Sist det skjedde var vel i 07/08?

Wayne_Rooney_Man_74247516x9.jpg

Lenke til kommentar

Stemmer det, men når vi for eksempel ser på Lloris (22), Mandanda (24), Adler (24), Neuer (23) og Akinfeev (23) som både er yngre og bedre (har dog ikke sett så altfor mye av disse), så virker 27 år litt mye. Blir selvfølgelig feil å avskrive ham helt, og med regelmessige førstelagsopptredner er det ingen umulighet at han kan bli førstekeeperen vår om ett par sesonger. Det forutsetter uansett at han blir prioritert foran Foster fremover.

De er ikke Manchester United spillere da. Vi vet ikke om de vil komme og det kommer til å koste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...