EMS15 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hei. Jeg har de tre siste ukene hatt den merkeligste søvnrytmen. Jeg la meg alt fra 21:00 til 01:00 i hverdagene og 03:00 til 06:00 i helgene. I hverdagene våknet jeg av meg selv mellom 01:00 og 03:00 (Derfor la jeg meg til tider i ett tiden) Nå har det gått tre uker, og for fire dager siden, Onsdag 24. sluttet jeg på skolen grunnet feilvalg etc. Jeg jobber på fredager og må opp rundt halv syv, men da har jeg allerede vert oppe i flere timer. Jeg har prøvd å snu døgnet tilbake sånn at jeg slipper å våkne om natten. Alt i alt får jeg jo bare.. 4 timers søv pluss, minus hver natt, MAX. Noen ganger er det så gale at jeg legger meg om dager. Har bare skjedd en - to, tre ganger. Bør jeg gå til legen, eller? Begynner å bli ganske slitsomt etter hvert. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Prøv å legg deg til samme tid, kvar dag, stå opp til samme tid, kvar dag... Hadde selv litt problem med døgnrytmen i sommerferien, men veka før skulen begynte, la eg meg i 22.00 tida.. søvna vell i 00.00 tida... Sto opp klokka 08.00 dagen etter... med å stå opp, meinar eg å gå ut av senga å starte på dagen. Dagen etter samme greia. Legg mej klokka 22.00, stå opp klokka 08.00. Fortsatte slik og fekk den normale døgnrytma tilbake. For når du legg deg seint, og står opp tidlig, blir man meir trøtt og må legge seg tidligere, og då søvner man tidligere. No har eg veldig god døgnrytme, og blir derfor ikkje ødelagt i helgene... fylla på laurdag, dårlig og sliten, heim klokka 5-6 tida, legge mej klokka 8 dagen etter, frisk som fanden på mandagen. Men først bør du gjere dette i helgene også, ikkje berre i vekedagane... Håper du sjønner kva eg meiner Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Joda, forstår hva du mener. Men problemet er at jeg sovner tidlig men våkner igjen i ett tiden elns. Og når det har gått 2 døgn med minimal søvn sover jeg, oftest, midt på dagen :S Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Da må du finne på noko, som gjer at du søv om natta... gå tur, tren kansje? blir sliten då og søv enda bedre om natta. Når søvner du på dagen da? Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Jeg går tur ofte mellom 6 og 8. Jeg klarer ofte ikke å holde meg våken til lengre enn.. elleve til fire. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg sliter med å få sove så jeg er ofte oppe til klokka 04-06 om morgenen for så å gå glipp av skolen etc. etter. Suger massivt. Har heller ikke selvkontroll til å bestemme meg om at "Nå skal jeg legge meg"... Tror det ligger litt psykisk. "Må ikke gå glipp av noe, tiden går for fort" etc. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Det handler vel mer om å komme seg inn i en døgnryte som faktisk funker.. Stå opp mellom syv og ni HVER dag, selv i helger. Selv om du har vert oppe til tre - fire tiden. :S Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Funker det å døgne for å fikse døgnrytmen for noen? Endret 29. november 2009 av Monkybone Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Vet ikke. Tenkte jeg skulle prøve idag BØR funker Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Det eneste problemet med å hoppe over en natts søvn er at du antakeligvis er helt borte neste dag. Det pleier å skje med meg, og da sliter jeg ganske stort med å holde meg våken. http://ezinearticles.com/?Short-Term-Insom...&id=1510424 Endret 29. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå