Gå til innhold

Problem med Partition Magic

TCK

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett problem med Partition Magic. Jeg skulle skifte partisjons "type". En fra master, eller hva det heter (kommer ikke på det nå), og en omvendt.

Så startet jeg på nytt for at prosessen skulle starte.. Dette viste seg å være en tidkrevende opprasjon, så jeg tok noen timers pause fra pc'en.. Da jeg kom hjem for noen minutter siden så sto det "PRESS A KEY TO REBOOT". Jeg trykket en tast og maskinen startet på nytt. Problemet er at jeg ikke kommer inn i Win 2k, det bare kommer opp "PRESS A KEY TO REBOOT" hver gang.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å sette inn Windows 2000-CDen din, og køyrd "Repair installation"? Pleier å virke relativt bra, men det kan godt vere at PM har drept nokre av partisjonane dine. Det kan nesten virke sånn...

Viss ikkje, mekk isaman ein bootdisk med fdisk på, og sjå om du kan berge ut dei filene du treng.

Lenke til kommentar

Andre Forslag? Jeg har ein 160GB som jeg ikke har satt inn enda... vurderer å vente til jeg har fåt kontroller til denne og så kopiere over de viktigeste filene.. Litt kjipt å miste 3000 mp3'er som jeg har brukt flere år på å skaffe (har IKKE bredbånd).

Edit: Glemte å nevne at jeg aldrig fikk noen advarsel. Brukte foresten "Convert" fungsjonen.

Lenke til kommentar

Skummelt med PM. Men når ting er gjort, så er de gjort.

Har du rescue disker fra PM eller? Alltid en god ide!

hvis ikke: prøv å laste ned ranish partman og se hva den finner ut av diskene dine.

Tror forresten du har gjort om fra PRIMARY og ikke master. Correct me if I'm wrong!

Dermed vil IKKE disken boote, for du må ha en primary partisjon.

Ranish viser *alt* på disken, skjulte og synlige, primary og secondary.

Prøv Ranish. Funka for meg. Og lag rescue disk neste gang.

Lenke til kommentar

Fant netopp ut at partisjonene inneholdt like mye data som før:)

Har de diskettene men de funker vist ikke, får beskjed om at det er en fil og to som mangler....

Hvordan kan jeg eventuelt "angre"? Slik at diskene blir slik som de var fra før...

Er det Primary jeg kan boote fra?

Fins det en DOS basert PM versjon??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...