UnZane Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Sikkert vært tatt opp 1000 ganger dette før men finner ingen med samme feil som meg. Jeg deler en mappe på en ekstern HDD i Vista Ultimate. Mappen er delt via høyreklikk - deling - bruker gjest. Tillatelsesnivå er oppgitt til bidragsyter på gjestekontoen. Gjestekonto er aktivert under brukere i vista. Nettverksøk er påslått, samt fildeling er påslått i nettverk- og delingsenter. Begge maskinene er på samme nettverk, og har samme brukergruppe "workgroup". Men når jeg prøver å gå inn i mappen, ja jeg finner maskinen og mappen på nettverket, får jeg følgende feilmelding : Dette skjer uansett om jeg går inn via nettverk fra bærbar pc, eller om jeg viser delte mapper og prøver å gå inn i mappen fra datamaskinen som faktisk deler mappen. Setter stor pris på hjelp! Jeg er virkelig lost nå. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Slått av passordbeskyttet deling? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Ja det er slått av. Har også prøvd det, ved å opprette en ny bruker på maskinen der mappen skal deles med passord. Samme skjedde da, jeg finner mappen og når jeg prøver å gå inn på den taster jeg inn brukernavn og passord, men får samme feilmelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå