Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil, uvanlige krav?

Khaffner

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har lappen vil jeg kjøre min egen bil. Kravene er følgende:

Pris: Rundt 100k, maks 120k

Størrelse: Så liten/kort som mulig, denne skal brukes en del i byen. Men den skal likevel ha 4-5 seter.

Sikkerhet: ABS, Minst 2 airbager og gjerne antispinn.

Gir: Automat eller manuell, spiller ingen rolle

Motor: Bensin. Skal sparke litt. ca 140 hester? (mtp den lave vekten)

Farge: Har ingen favoritt, kan vurdere etter hva dere foreslår

Vil helst ha motor og drev foran.

Skal se bra ut!

Er dette realistiske krav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se etter en Supra N/A eller en Celica Carlos Sainz eller GT4

Er du seriøs nå? Han vil ha en liten bil til byen. Vær så snill og ikke foreslå Supra, Celica eller Mr2 i alle trådene. Det går an å være litt objektiv og ikke så trangsynt, det finnes andre biler som er bedre til ts bruk enn relativt store sportsbiler fra Toyota.

OT:

Hva med en Seat Ibiza 1.8T?

Evt denne om den ikke hadde vært stylet.

Hvis ikke hadde kanskje en Audi A3 vært noe? Peugeot 206 GTI hadde kanskskje vært et altenativ?

Lenke til kommentar

Evt en toyota aygo, jeg skal ikke påstå at de er det råeste du kommer borti på effekt, men hvis du er villig til å gi dem litt turtall så drar de faktisk ganske bra. Dessuten drar de jo voldsomt lite bensin.

Jeg klarte i hvert fall å ha masse morro med en sånn en på veiene her i området, og da er det jo 120m/t fartsgrense på et par av veiene, den klarte seg fint der og.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du er 18 år eller der omkring. Å krype før man går er tingen. Å kjøre bil er morsom når du har full kontroll.

En god sjåfør kan kjøre fort men han kan også ta hensyn til andre, gammel bestemor på søndagstur, andre med ferske førerkort, fotgjengere osv osv.

En bil med minst 120 HK som sparker litt lyder ikke så bra her. Jeg har kjørt minst 4 millioner kilometer i 40 år og har ikke hatt skader. Jeg ser mange unge gutter på veien som skal tøffe seg......har selv holdt hånda til en ung gutt som lå på veikanten og trøstet han. Denne unge gutten skulle kjøre forbi min 900cc motorsykkel med sin 50cc moped, kjørte på fortauet, traff en syklist og falt på veien og ble påkjørt av en bil. Den værste dagen i mitt liv.....han gråt ikke i smerte men fordi han var redd for å dø.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Audi a2?

0,25 på milen,slipper ut tonnevis mindre co2 en prius (hvis du bryr deg som slikt hippietøv).

Bilen var "forut for sin tid" og blir regna som sparebøsse på hjul.

Synes den sparka rimlig godt ifra også når jeg testa den :)

|edit| Tastaturbom, a2 ikke a3 ;)

|edit2| fant en fin på finn.no :

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20112528

Skinnsetene så fint vedlikeholdt ut :)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Skal du ned på 0,25 liter per mil må du ha dieselversjonen. Bensinmotoren bruker nok omtrent 0,4-0,5 liter per mil. Men det er ålreite biler ja. Kjørte en i 2000 eller 2001, og jeg kunne absolutt levd greit med en slik. Kanskje bortsett fra at man ikke har tilgang til å gjøre noenting selv, bortsett fra å fylle olje og spylervæske...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Er ikke Colten dritkjedelig å kjøre? (kjenner en som har kjørt den og det var det han sa iallefall)

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...