Patrick80 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Canon 1000D med Canon EF 50mm f1,8 II 5 sek, f1,8, ISO 100 Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Kult bilde, bra spotta... Men du har mye å hente i PS om du endrer levels. Etter min mening kunne du kjørt enda lavere blender på bildet for enda mindre dybdeskarphet. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Bakgrunnen er for rotete. Om du beskjærer bildet slik at bare togskinnene kommer med viile det hjelpe bildet mye. Etter min mening kunne du kjørt enda lavere blender på bildet for enda mindre dybdeskarphet. Jeg ville heller gjort det motsatte - få litt mer dybdeskarphet slik at skinnene er i fokus helt frem i forgrunnen. (Dessuten tipper jeg at objektivet ikke har mulighet for større blender enn 1.8 uansett). -trygve Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 En mellomting var vel det jeg mente. Flytte fokus nærmere, samt kjøre lavere blender. Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Takk for komentarer! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 En mellomting var vel det jeg mente. Flytte fokus nærmere, samt kjøre lavere blender. Uenig med synspunktet på fokus, enig på blender. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 s/h? jatakk! I tillegg til det med blender som blir sagt her Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Tror dette hadde vært kanon i svart/hvitt Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Veldig stilig. Bra komposisjon, interessant motiv. Enig i at det kunne vært kult å se det i svarthvitt også, men fargene er jo ganske behagelige. Føler personlig ikke noe behov for mer eller mindre DOF eller fokuset plassert noe annet sted. Hva mener forresten folk med "lav blender"? Blenderåpningen er jo stor eller liten, ikke høy eller lav. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Enig med de fleste her. En annen ting er at du burde fjernet det strået litt til venstre i bildet, det forstyrrer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 lavt blendertall = stor åpning? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Heter vel 'liten' blender, altså høyt tall. Dårlig formulering der. Med andre ord: kunne tenkt meg litt større dybdeskarphet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå