ToyDoc Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hei. Jeg har ett problem med RiksTV.. Når jeg mottar eller sender SMS eller ringer ut/mottar samtale så tar dette rett og slett inn på signalene så de blir "borte". Får beskjed om at det ikke finnes Digitalt Signal, eller at Signalet er for svakt o.s.v. Dette er noe som bare plutselig kom. Jeg ble klar over problemet da min telefon kom tilbake fra service for noen uker siden. Det er samme om jeg legger mobilen nede i den "lommen" dekoderen står i TV-benken, eller oppe ved antennen i vinduet. er vel rundt 2 - 4 høydemeter i mellom de to. Det mest merkelige med problemet er at det faktisk kun gjelder de to Nokia mobilene mine, for med den Samsungen jeg har så er det ikke forskjell på signalene.. Jeg kan jo prøve med en annen dekoder i morgen hvis jeg får lånt, men i mens kan jo dere som mener dere har svar på problemet komme med noen løsninger? Kan det være noe feil med Riks-TV dekoderen? Dekoderen er en Sagem standard dekoder Antennen er en strong innendørsantenne. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Eg vil tru at problemet fyrst og fremst er at innandørsantenna er for dårleg. Ei god gammaldags UHF-antenne på veggen ute ville truleg løyst problemet. Ei betre innandørsantenne kan kanskje løyse problemet. At Sagemdekoderane har dårleg følsomheit gjer ikkje ting noko betre. Du kunne sjølvsagt prøve å låne ein Grundig, og sjå om denne taklar forstyrrelsar frå mobiltelefonane betre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå