Gå til innhold

Spillertråd: 26. Gabriel Obertan

HCG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Obertan er et kupp! Egentlig er nesten alle franskmenn vi har hentet vært kupp!

Cantona = Kupp og legende

Blanc = Kupp

Silvestre = Kupp

Evra = Kupp

Obertan = Kupp

Barthes = Delvis kupp

Sikkert flere vi har hentet som jeg har glemt i farta... men vi har gode minner med franskmenn ihvertfall!

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig du har en god forklaring på hvorfor de der du har nevnt er et kupp?

Evra er jo grei, men utenom han så er jo ikke de fleste der akkurat et kupp!

Evra, Silvestre, Cantona, Blanc og Evra kom relativt billig alle sammen, og alle har gjort det godt i United trøya?

Selv om Blanc slet veldig i starten, så var han da en nøkkel i forsvaret i hans siste sesong :)

Lenke til kommentar

Blanc, Obertan og Silvestre vil jeg ikke kalle kupp. Obertan har vist seg fra en god side, men lets face it. Han har såvidt spilt for klubben og kan likså gjerne "floppe".

Hva var en dyr spiller for 15-20 år siden? Relativt løst spørsmål, men ta utgangspunkt i at en i dag er en dyr spiller ca. 20-25 mill (pund).

Lenke til kommentar
Blanc, Obertan og Silvestre vil jeg ikke kalle kupp. Obertan har vist seg fra en god side, men lets face it. Han har såvidt spilt for klubben og kan likså gjerne "floppe".

Hva var en dyr spiller for 15-20 år siden? Relativt løst spørsmål, men ta utgangspunkt i at en i dag er en dyr spiller ca. 20-25 mill (pund).

Nå er det ikke 15-20 år siden Silvestre og Blanc kom da...

Obertan har jeg aldri sagt er et kupp, jeg har sagt at han kan bli et.

I mine øyne er Silvestre helt klart et kupp, kom for £3,5 mill fra Inter og spilte godt i en årrekke hos oss.

Jeg er også rimelig sikker på at Blanc kom rimelig billig også da man ser hvor gammel han var da han kom (fant ingen pris på internett) og han gjorde det som sagt ganske godt i United.

Lenke til kommentar

Du roter som en sjømann på landlov.

Obertan er et kupp! Egentlig er nesten alle franskmenn vi har hentet vært kupp!

Obertan = Kupp

Obertan har jeg aldri sagt er et kupp, jeg har sagt at han kan bli et.

15-20 år siden Blanc og Silvestre kom? Nei? Når har jeg sagt det? Du underbygger påstanden med at du er "rimelig sikker på at han kom rimelig billig" noe som får meg til å tro at du har heller lite forståelse for hva som kan ansees som ett kupp. Men det er vel et ganske relativt begrep, så du får kalle det hva du vil.

Nok en gang. Hva var en dyr spiller for 20 år siden? Var 1 mill pund hårreisende på den tiden?

Lenke til kommentar
*snipp*

OK, der dreit jeg meg ut... men Obertan har muligheten til å bli et kupp ihvertfall!

Jeg vet utmerket godt hva et kupp er ;) Det er når en spiller kommer for relativt lite, og blir voldsomt god eller bedre enn det folk trodde om du vil ;) Vet ikke hva du definerer som et kupp da :)?

Lenke til kommentar

Noen som har hørt Obertan-chant? Lurer på om jeg fikk med meg en historisk premiere av en Obertan-sang forrige uke på Bishops før kampen mot Villa. Legendariske Pete Boyle dro i gang en låt og prøvde å få med resten av gjengen.

Melodi husker jeg ikke navnet på, men om det er til noe hjelp er den ganske fotballkjent i fan-sanger og Vålenga blant annet har en versjon hvor de synger "Vål'enga, vål'enga, vål'enga" gjennom hele.

O-ber-tan O-ber-tan O-ber-tan

He's fast, watch him run, beat his man

Can he shoot, can he cross, yes he can

Obertan, O-BER-TAN!

Lenke til kommentar

Obertan: I was made for England

Gabriel Obertan has hit the ground running since making his long-awaited United debut in late October. The Frenchman is now hoping to make further progress, following his first Barclays Premier League start against Wolves...

So Gabriel, were you pleased with your first league start?

Yes, I'm quite happy. I just wanted to play my game and show my qualities, hopefully I did that. I felt I was better in the first half when I slowed down a bit.

Were you nervous?

Not really, because Pat [Evra] was behind me. He knows how I play so it's easier for me. He can place me when we're defending, it's very helpful. But really everyone was encouraging me.

Is English football what you expected?

Yes. It’s quick – there’s a lot of space behind defenders. And every team wants to win the game when they play. In France, sometimes the first thing the team wants to do is not lose. But here, they all want to win. That makes the game more open and you have more chances. Every game is difficult. Even in the [4-1] win against Portsmouth it was difficult. Every game is different, and each one is like a combat, it’s a fight.

Have you had to adapt your game?

Maybe a bit, but I think my qualities were made for this type of football. So it was quite easy to fit in here. I was built for English football.

Are there any players you’ve modelled your game on?

When I was younger I liked Thierry Henry… then I liked Kaka and Cristiano Ronaldo.

What's your favourite bit of trickery?

I learned to play football in the street with my friends. And when you play street football, the things you want to do are all the tricks like nutmegs. My favourite is probably the stepover. So I like doing tricks - but only if they are effective. There's no point doing it if there's nothing at the end of it.

United have a tradition of wingers – are you an out-and-out winger?

I think for now I am a true winger. But maybe in the future I could play forward or striker. I like one-v-one – I’m quick and I like to run in behind defenders and create opportunities.

When teams put a lot of people behind the ball, does that make the winger’s job even more important?

Yes. I think wingers are very important in modern football. In the game against Besiktas [at OT in late November] it was quite difficult because all the players were like defenders. I think the winger’s role is important in that type of game.

You've already built up a good rapport with the fans...

I’m very pleased by the way they have supported me. When I hear them singing my name, the only thing I want to do is give them something back. It’s like a big boost behind you, like someone pushing you on to make that pass or score that goal. It’s inspiring.

You usually switch wings during the game. Is that something you’ve been told to do, or does it come naturally?

I just do it. If I have an opportunity to be efficient or help someone, I’ll do it. As long as the other winger wants to, I like to test the other full-back.

Will we see a first United goal soon?

I hope so! I think it’s possible. I had chances against Blackburn. I just have to work more on my finishing. I’m confident it will come though.

How will you celebrate when it does come?

Maybe with Pat. Yeah, I’ll do something with Pat.

What is it like training with the great players at United?

Very different than in France, because the quality is much higher and you have to adapt yourself to that. The game’s quicker, the passes are always good, so there’s no excuse or reason to complain. You just have to adapt yourself and be focused.

What are your goals between now and the end of the season?

Just to improve and do the best for the club. And score some goals, also.

What do you think United can achieve this season?

I think we have the team to win everything. I think we can challenge in every competition. We’re already in the semi-finals of the Carling Cup…

Any thoughts about making the French World Cup squad?

Not really. I’m in the Under-21s now, and I’m just focused on that and the club. But if I play well, you never know.

And your goals for the next 10 years?

I’ve not thought that far ahead so I don’t know yet. It seems like such a long time away, but Jim Ryan has said to me that a career goes so fast. My goals are just to win titles with Manchester United and play well here.

www.manutd.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...