Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Program til å kjøre full test av systemet

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg føler at pcen min ikke yter det den skal. Den jobber veldig tregt vis jeg foreksempel pakkerut en RAR fil eller lignende.

Så jeg trenger et program som kan ta en full system test av:

Harddisk

Ram

CPU

GPU

Hovedkort.

Har lastetned OCCT og MemTest. Så kan teste Ram, CPU og GPU men skulle gjærne ha testet hovedkortet og harddisken.

Noen forslag?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om et sånt program, og for å sjekke hk, har jeg aldri hørt om, det blir vel heller å prøve alle test program, og hvis du får forventet resultat, så er hk ok.

Til hdd, kan du prøve HD Tune, og din hdd burde starte på 100-110 MBs og synke etter hvert!

En Diskopprydding, en runde med Ccleaner( Renser og Register flere gang, til Ingen feil funnet) og Diskdefragmentering flere ganger, til en runde tar under 30s, kan også hjelpe!

Sjekk også at klokking(frekvens) er rett på cpu og gpu!

Lenke til kommentar

Så langt jeg kjenner til finnes det ikke noe program som tester alt og sier "alt er ok"... Du må nesten ha en idè av hva du vil sjekke før du kan finne ut om det er normalt eller ikke.

En stabilitetstester som prim95 eller OCCT vil avdekke ustabilitet uansett hvor i systemet det er, selv hovedkort, men om du skal teste ting som harddisk overførings hastighet så må du nesten bare ta en test med et slikt program.

Du kan kjøre noe sånt som PCmark eller 3dmark Vantage - og det tester forsovidt hele systemet ganske grundig, men du får ikke stort mer feedback enn en poengsum score tilbake, og det vil ikke si deg så mye mer enn hvor sterkt systemet er overall...

Mitt råd er at om du har mistanke om noe er galt så presiser hva det er som du mener ikke fungerer normalt - så kan vi annbefale en spesifikk test som du kan kjøre for å bekrefte eller utelukke muligheten. Det er den beste fremgangsmåten for å finne og rette feil.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...