kjetil2002 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg holder på å sette sammen en ny PC som primært er til spilling og tung multimedia. I den forbindelse søker jeg etter informasjon av dere som har hatt gode erfaringer vedrørende DVD-brennere og DVD-spillere. PC'en kommer til å være en P4 2.8GHz som jeg klokker litt oppover. Asus sitt nye DELUXE hovedkort med støtte for 800MHZ FSB 1024 MByte PC3200 RAM fra TwinMOS m/Winbond Skjermkort: Sapphire Radeon 9700Pro AIW Jeg vil ikke betale mer enn 3000 kroner for DVD-spiller og brenner tilsammen. Det er viktig at DVD-brenner er kompatibel med det meste av dagens formater. Hvilke kan dere anbefale? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 En av disse brennerene vuderer eg å kjøpe: Sony DVD-brenner DRU500AX, IDE, Bulk DVD+R/+RW/-R/-RW4X/2,4X/24X/10X/32X/8X NEC DVD-brenner IDE ND-1300, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW Så denne leserern: Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Bulk (DVD-120S) Komplett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hva skal du med DVD brenner og en DVD-ROM? Kjøp brenneren så har du begge deler i en, inkludert CD brenner Gå for Sony sin Lenke til kommentar
It's me Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hva skal du med DVD brenner og en DVD-ROM?: Kopiere dvd'er... Ville gått for NEC 1300 (skal det selv når pengene strekker til) og den Pioneer dvd-rom'en som Kjetil Lura annbefalte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Trenger ikke 2 DVD enheter for å kopiere. Du må uansett alltid lese av DVD platen til harddisken og så brenne den ut derfra fra et image. Så med andre ord er det helt bortkastet. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Trenger ikke 2 DVD enheter for å kopiere. Du må uansett alltid lese av DVD platen til harddisken og så brenne den ut derfra fra et image. Så med andre ord er det helt bortkastet. Helt bortkastet er det ikke. Det går mye raskere når jeg skal kopiere plater. Dessuten er de fleste DVD-spillere mye raskere enn de raskeste brennerne. En DVD-spiller kommer jeg uansett til å innstallere i PC'en. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Helt bortkastet er det ikke. Det går mye raskere når jeg skal kopiere plater. Dessuten er de fleste DVD-spillere mye raskere enn de raskeste brennerne. En DVD-spiller kommer jeg uansett til å innstallere i PC'en. Nei da er ikke mye å hente med ditt forslag, du tenker bare teori. I praksis klar du aldri 16x dvd som er 22080kb/s, klare du 8x når du overfører en dvd plate til disken din skal du være meget fornøyd. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg regner med at det er 2x-grensen for kopibeskyttede plater dere tenker på? Med Pioneer 1/A05 kan man installere en hacket BIOS som fjerner den, slik at man får opptil 8x for dual layer og 12x for single layer. I forhold til ND-1300 har man også den fordelen at man kan bruke 4x-plater til 14-16 kroner (avhengig av hvor mange du kjøper) fra brenner.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå