Gå til innhold

[Løst]Clean Install med Windows 7 oppgraderings DVD

Oly

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at denne tråden er laget bare noen få minutter etter min forrige tråd her, men i og med at PCen som beskrevet i forrige tråd hadde en problemfylt Vista installasjon (noe som førte til at oppgraderingen til Windows 7 ble bugga slik at nettverk/internett nektet å virke), så ønsker jeg en clean install av Windows 7.

Men jeg ønsker en lovlig clean install med Windows 7 oppgraderings-DVDen fra HP. Jeg mener å ha lest at det skal være fullt mulig.

I tillegg merket jeg at etter Setup på Windows 7 oppgraderings DVDen var startet (inne i Windows 7), så får jeg et valg mellom å Oppgradere (slik jeg gjorde da Vista lå innpå denne PCen), eller en såkalt egendefinert installasjon.

Men vil denne egendefinerte installasjonen av Windows 7 fungere da, ettersom jeg da vil måtte viske vekk alt innholdet på systempartisjonen? Jeg bruker jo tross alt en oppgraderings DVD fra HP, men likevel får jeg muligheten til å ta en clean install under installasjonsprosessen (Egendefinert under installasjonstype). Men velger jeg egendefinert installasjonstype, hvordan kan installasjonsveiviseren vite at jeg tidligere oppgraderte fra Vista til Windows 7 på denne PCen? Vil den spørre etter den medfølgende Vista lisensen på PCen etterpå, siden dette er snakk om en oppgraderings-lisens av Windows 7?

Vil dette fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for guiden, myhken2 :)

Nå fikk jeg tatt i bruk metode 2 på din guide, dvs først clean install og så upgrade me Windows DVDen. Virket utmerket.

Synd at kjøpe-PCer med Windows installert har en lei tendens til å ikke være helt i 100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...