jblas44 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Jeg fikk nylig noe jeg antar er et virus. Når jeg starter PCen, kommer jeg til windows logon skjermen. Jeg trykker på min bruker, og logger inn. Så kommer jeg ikke lenger. Det dukker opp en blank commandline boks med tittelen: C:\WINDOWS\system32\winlogon86.exe. Deretter skjer det ingenting. Jeg har forsøkt å starte i sikkerthets modus, men da fikk jeg samme feil, og denne feilmeldingen: 16-biters MS-DOS-delsystem NTVDM CPUen fikk en ugyldig instruksjon. CS:0000 IP:0077 OP:f0 37 05 0a 02 Velg "Lukk" for å avslutte dette programmet. Jeg har googlet tittelen på cmd-boksen, og fikk opp denne siden: http://www.virusremovalguru.com/?p=4713 Den har en løsning, men jeg er usikker på troverdigheten, og hvordan man skal få kjørt programmet og/eller hijackthis uten å kunne gjøre noe. Systeminfo: Kjører Microsoft Windows XP (Build 2600.xpsp_sp3_gdr.090804-1435: Service Pack 3) Endret 27. november 2009 av Ninjasau Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Kjør en rask skann med Malwarebytes (se veiledningen) Post loggen den lager Lenke til kommentar
jblas44 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Kjør en rask skann med Malwarebytes (se veiledningen) Post loggen den lager Får ikke logget inn, så usikker på hvordan jeg skal gå fram for å klare dette Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Sorry, leste litt dårlig. Når du starter i normal modus, får du starter oppgavebehandlingen? (trykk ctrl+alt+del) Lenke til kommentar
jblas44 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Får opp feilmelding: Oppgavebehandling Oppgavebehandling er deaktivert av administrator Lenke til kommentar
jblas44 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Sikker modus? Samme problem Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Gå til følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=7650037, bla deg ned til "Når pc'n ikke vil starte verken i normal eller sikker modus" og brenn et av de foreslåtte programmene på cd. Boot med cd'n og se om ikke antivirusskanneren kan rense ut infeksjonen. Forslag: Velg DrWeb. Last ned ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/livecd/minD...iveCD-5.0.1.iso. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Får opp feilmelding: Oppgavebehandling Oppgavebehandling er deaktivert av administrator Er nok virus, akkurat den fila er brukt ein del til å sjule virus i Windows Med mindre du har veldig mange filer å spare på så er det bare å formatere. Lenke til kommentar
jblas44 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Løste problemet i løpet av helgen ved å installere XP over den gamle, for så å legge inn Windows 7. Ingen data ble tapt, og "viruset" ble sletta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå