Knife Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Hei og hå, jeg tror jeg skal prøve ut reimer på markløft. Er det sant at man kan dra mye mer med det? Og hvor ofte bør man bruke? Tenker da at markløft er en rygg og bein øvelse, og ikke under/over arms øvelse. Så hvis jeg tar reimer og får kjørt ryggen riktig tungt ut og deretter tar noen par over/under arm øvelser? Endret 27. november 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Et tungt markløft vil trene grepsstyrken din. Du vil til slutt komme til et punkt hvor grepsstyrken er den begrensede faktoren. Det vil si at du har sterke nok ben- og ryggmuskler til å løfte vekten, men den er så tung at den glir ut av hendene på deg. Det er verken nødvendig eller å anbefale å begynne med reimer før du har nådd dette punktet. Et godt grep gjør pull- og chin-ups letter, samtidig som det gjør deg til kongen av vrine syltetøyglasslokk. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 27. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Et tungt markløft vil trene grepsstyrken din. Du vil til slutt komme til et punkt hvor grepsstyrken er den begrensede faktoren. Det vil si at du har sterke nok ben- og ryggmuskler til å løfte vekten, men den er så tung at den glir ut av hendene på deg. Det er verken nødvendig eller å anbefale å begynne med reimer før du har nådd dette punktet. Jeg har kommet til det punktet! Dritt ass. Klarer liksom å dra opp vekten lett men den glir bare ut av hendene. Skulle jeg prøve ut pulver eller spray som gjør at den sitter bedre? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Ta for eksempel oppvarmingen uten reimer, og bruk dem kun når du trenger det. Kalk vil sannsynligvis hjelpe, men ikke handsker. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 27. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) En fyr som jobber på treningsstudioet anbefalte meg magnesium (?). Kanskje det kan hj Men kanskje det blir litt for mye søl? Endret 27. november 2009 av Pijus Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. november 2009 Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 Hvis senteret tillatar det ser eg ingen grunn til å ikkje bruke f.eks. kalk/kritt, det finnast også i flytande variantar = mindre søl. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. november 2009 Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 Flytende kalk anbefales. Prøv overhåndsgrep på de letteste vektene for å få ekstra grepstrening der. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 28. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 Hmm.. På treningen igår tok jeg Overhåndsgrep, ganske er det på grunn av det jeg ikke klarte å holde vekten? Burde jeg prøve sikkerhetsgrep (en hånd overhåndsgrep andre hånden underhåndsgrep) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 28. november 2009 Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 Jeg bruker "sikkerhetsgrep" på tyngre løft. Mye lettere da stangen ikke ruller ut av hendene. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 28. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) En fyr på treningsstudioet anbefalte meg det ja, tok aldri tipset hans seriøst :!: Endret 28. november 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 28. november 2009 Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 En fyr som jobber på treningsstudioet anbefalte meg magnesium (?). Kanskje det kan hjMen kanskje det blir litt for mye søl? `kalk' er magnesiumkarbonat, så det var (forhåpentligvis) det han anbefalte. 25 kroner for en liten kloss som varer en evighet. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 28. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 Pulver eller spray? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. november 2009 Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 Spray\væske er best siden det sitter bedre og det blir mindre søl, dog er pulver\blokk billigere, men det støver mye. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 En hånd over og en under må jeg ha når jeg løfter tung mark. Men ja, du kommer ofte til et punkt der grepsstyrken ikke holder, og hansker kan du bare drite i! Men som sagt her, kalk er en utvei. Personlig foretrekker jeg da straps og syns de gjør samme nytten. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 En hånd over og en under må jeg ha når jeg løfter tung mark. Men ja, du kommer ofte til et punkt der grepsstyrken ikke holder, og hansker kan du bare drite i! Men som sagt her, kalk er en utvei. Jeg vil tippe at mer trening med overhåndsgrep gjør at du løfter mer med blanda grep og at grepet ikke lenger er en begrensende faktor. Jeg og makkern har alltid løfta overhåndsgrep på alt vi greier, dvs jeg kjørte blanda de første månedene og på maksløft er ikke grepet en begrensende faktor. Makkern tar faktisk alle maksløftene med overhåndsgrep Lenke til kommentar
HValder Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Når eg tar markløft brukar eg overhåndsgrep så lenge eg klarer og byttar til blanda grep når grepsstyrka blir flaskehals. Dersom eg kjem til enden av programmet mitt og grepet holder meg tilbake brukar eg reimer. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 4. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2009 Kalk hjelper masse Hvis treningsenteret der du trener har flere stenger, så prøv å bruk den som har best mønster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå