Gå til innhold

Markløfte med reimer?


Knife

Anbefalte innlegg

Hei og hå, jeg tror jeg skal prøve ut reimer på markløft. Er det sant at man kan dra mye mer med det? Og hvor ofte bør man bruke?

 

Tenker da at markløft er en rygg og bein øvelse, og ikke under/over arms øvelse. Så hvis jeg tar reimer og får kjørt ryggen riktig tungt ut og deretter tar noen par over/under arm øvelser?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tungt markløft vil trene grepsstyrken din. Du vil til slutt komme til et punkt hvor grepsstyrken er den begrensede faktoren. Det vil si at du har sterke nok ben- og ryggmuskler til å løfte vekten, men den er så tung at den glir ut av hendene på deg. Det er verken nødvendig eller å anbefale å begynne med reimer før du har nådd dette punktet.

 

Et godt grep gjør pull- og chin-ups letter, samtidig som det gjør deg til kongen av vrine syltetøyglasslokk.

Lenke til kommentar
Et tungt markløft vil trene grepsstyrken din. Du vil til slutt komme til et punkt hvor grepsstyrken er den begrensede faktoren. Det vil si at du har sterke nok ben- og ryggmuskler til å løfte vekten, men den er så tung at den glir ut av hendene på deg. Det er verken nødvendig eller å anbefale å begynne med reimer før du har nådd dette punktet.

 

Jeg har kommet til det punktet! Dritt ass. Klarer liksom å dra opp vekten lett men den glir bare ut av hendene. Skulle jeg prøve ut pulver eller spray som gjør at den sitter bedre?

Lenke til kommentar
En hånd over og en under må jeg ha når jeg løfter tung mark. Men ja, du kommer ofte til et punkt der grepsstyrken ikke holder, og hansker kan du bare drite i! Men som sagt her, kalk er en utvei.

Jeg vil tippe at mer trening med overhåndsgrep gjør at du løfter mer med blanda grep og at grepet ikke lenger er en begrensende faktor. Jeg og makkern har alltid løfta overhåndsgrep på alt vi greier, dvs jeg kjørte blanda de første månedene og på maksløft er ikke grepet en begrensende faktor. Makkern tar faktisk alle maksløftene med overhåndsgrep ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...