emihol1 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 har problemer med cpu`en min. har en AMD Athlon X2 7750 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451987), som jeg har klokket til 3ghz. men cpu går allid på 100%. hva kommer dette av? da kjører jeg ingen tunge program ect. - på forhånd: TAKK! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Om CPU går på 100% konstant så er det noe som bruker den... bruk CTRL+ALT+DELETE for å få opp task manager (på windows ihverfall). Der får du en liste over alle prosesser som bruker CPUen, og hvor mye hver bruker. Da skal du fint kunne se hvilken prosess det er som lager problemet, og kan finne en løsning derfra. Gi oss evt. et screenshot av listen om du trenger videre hjelp. Vær obs på at på XP og eldre versjoner er det en prosess som heter "idle" eller noe i den dur, og den representerer det som ikke blir brukt. Det er ikke en faktisk prosess, så det er normalt at denne er høy når du ikke bruker maskinen til noe tungt. Slik ser taskmanager ut (på XP): -Stigma Endret 27. november 2009 av Stigma Lenke til kommentar
emihol1 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 her er bilde, sånn som jeg ser det er vell ikke det så mye? - Emihol Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Vær obs på at på XP og eldre versjoner er det en prosess som heter "idle" eller noe i den dur, og den representerer det som ikke blir brukt. Det er ikke en faktisk prosess, så det er normalt at denne er høy når du ikke bruker maskinen til noe tungt.-Stigma Eller på norsk, "Ledig systemprosess" Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 her er bilde, sånn som jeg ser det er vell ikke det så mye? - Emihol Du bruker Vista eller Windows7 ser jeg. Som satndard viser denne bare prosessene som din bruker har startet (og her er det ikke mye som bruker CPUen). Trykk "show processes from all users" knappen og ta et nytt screenshot. Det vil vise alle prosessene, og ikke bare de som din bruker har startet (for eksempel de som systemet selv har startet). -Stigma Lenke til kommentar
emihol1 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 - Emihol Du bruker Vista eller Windows7 ser jeg. Som satndard viser denne bare prosessene som din bruker har startet (og her er det ikke mye som bruker CPUen). Trykk "show processes from all users" knappen og ta et nytt screenshot. Det vil vise alle prosessene, og ikke bare de som din bruker har startet (for eksempel de som systemet selv har startet). -Stigma bruker windows 7 ja;) Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det er vist noko som heiter FahCore_7.... Skjekk denne http://wiki.answers.com/Q/What_is_fahcore Lenke til kommentar
emihol1 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Det er vist noko som heiter FahCore_7.... Skjekk denne http://wiki.answers.com/Q/What_is_fahcore sjønnte va det var, men sjønnte ikke løsningen helt;\ Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det er vist noko som heiter FahCore_7.... Skjekk denne http://wiki.answers.com/Q/What_is_fahcore Yep, det er problemprosessen. Ser ut som dette er et type program som du enten har installert med vilje for å hjelpe distribuert prosessering av noe, eller så har du fått en form for virus som har installert dette og "låner" CPUen din til en slik type oppgave. -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det er vist noko som heiter FahCore_7.... Skjekk denne http://wiki.answers.com/Q/What_is_fahcore sjønnte va det var, men sjønnte ikke løsningen helt;\ skriv "msconfig" i kjør-boksen fra startmenyen. Der får du opp en liste av diverse ting som starter opp når du slår på maskinen. Om du finner den der kan du fjerne den fra listen så ikke dette programmet starter opp. God idè å ta en full virusscan på maskinen i uansett tilfelle sidne du ikke vet hvordan dette ble installert. Det kan være fra et program du selv installerte som inneholdt malware, men det er også mulig at maskinen er infisert med noe som lot noen ta kontroll over systemet og installere dette, og i så tilfelle vil du jo fjerne dette så du er trygg igjen. Google "housecall" for en god gratis online virusscan. -Stigma Lenke til kommentar
emihol1 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 hvordan blir jeg kvitt dette da? - Emihol Lenke til kommentar
emihol1 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Det er vist noko som heiter FahCore_7.... Skjekk denne http://wiki.answers.com/Q/What_is_fahcore sjønnte va det var, men sjønnte ikke løsningen helt;\ skriv "msconfig" i kjør-boksen fra startmenyen. Der får du opp en liste av diverse ting som starter opp når du slår på maskinen. Om du finner den der kan du fjerne den fra listen så ikke dette programmet starter opp. God idè å ta en full virusscan på maskinen i uansett tilfelle sidne du ikke vet hvordan dette ble installert. Det kan være fra et program du selv installerte som inneholdt malware, men det er også mulig at maskinen er infisert med noe som lot noen ta kontroll over systemet og installere dette, og i så tilfelle vil du jo fjerne dette så du er trygg igjen. Google "housecall" for en god gratis online virusscan. -Stigma dette var lista jeg fikk opp, om jeg har gjort det rett:P - Emihol Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ja, men den ligger ikke der. Sjekk under services også. -Stigma Lenke til kommentar
emihol1 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Ja, men den ligger ikke der. Sjekk under services også. -Stigma der var det en laaang liste fra microsoft corporation. er det noen jangs for att det er noen av de programmene eller kan jeg evnt. sortere disse ut å se hva som er resterende? btw, så fant ikke housecall noen filer som va skadelige. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Du må nesten bare se etter FAH eller FAHcore eller Folding at home, noe i den dur. Jeg kan ikke gi deg en steg for steg guide på hva du må gjøre... Men du finner sikkert en bedre guide om du bare googler det. -Stigma Lenke til kommentar
emihol1 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Du må nesten bare se etter FAH eller FAHcore eller Folding at home, noe i den dur. Jeg kan ikke gi deg en steg for steg guide på hva du må gjøre... Men du finner sikkert en bedre guide om du bare googler det. -Stigma dette er vell det jeg leter etter? Lenke til kommentar
emihol1 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 ty, guys:D nå er filene fjærnet og cpu funker perfekt:D og cpu tem gikk ned 10 grader nå, super fornøyd:) og igjen: takk, hadde ikke klart dette uten dere. - Emihol Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Fint at du fikk dette til. Kun for info, Folding Home er et program som normalt følger med alle nyere ATI drivere. Dette programmet utnytter "ledig" CPU kraft for å gjøre kalkulasjoner. For mer info se Folding Home web side. Skjønt det er mulig at noe malware utnytter dette programmet som er legalt. Normalt må du klikke på et ikon (Folding Home) på skrivebordet for å installere programmet, men før dette skjer må du lese og aksepetere masse ting og tang på nevnte web side. Endret 28. november 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå