Gå til innhold

defrag i win - forbereder install av debian

Anbefalte innlegg

planlegger å legge inn debian på denne maskinen (har litt erfaring med linux fra før), men når jeg defrag'er (win98) så er det en h* masse clusters ca midt i den ledige plassen den ikke kan flytte på!!

-og jeg vil jo selvsagt ikke f* up systemet ved å kappe av plassen fra den eksisterende partisjonen når den ledige plassen er fyldt med data.

hva skal jeg gjøre? er det noen andre defrag-programmer (enn std) som allikevel klarer å rense opp og gjøre systemet noenlunde klart til install?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilket program/kommando skal jeg bruke?

vanlig defrag svarer tilbake med at den krever win...

[*#]defrag

This program requires Microsoft Windows

[*#]

Mea culpa... Trodde man kunne kjøre defrag i dos-modus. Naivt av meg...

Lenke til kommentar
Hva i all verden får folk til å komme hit med Windows-problemene sine? Og hva for folk til å være så ivrige med å hjelpe folk med Windows-problemer? Sukk ...

jeg skal ha linux inn! jeg skal redusere win! men før jeg kan ompartisjonere så må jeg defrag'e! -hvilket er problematisk.

ettersom de fleste linuxbrukerne her inne har hatt win inne tidligere/har fremdeles (dual boot) så er det logisk å spørre her; ettersom det trolig er flere her inne som har vært ute for det samme.

grunnen til at folk er ivrige til å svare er kanskje fordi de ser at det er idiotisk å boikotte en post som i bunn og grunn handler om (indirekte) installproblemer med linux!!*

*) Vet godt at det ikke er linux som er problemet, heller windows som ikke vil gi fra seg plassen

Lenke til kommentar

Tror nok du bør a) installere partition magic eller B) starte opp i sikkerhetsmodus og defragmentere derifra..

Sikkerhetsmodus har alltid vært best på defragmentering og er trolig det beste som har kommet fra m$ noen sinne.. untatt 98 bootdiskett som noen andre fremhevet som en meget kjekk sak..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...