Gå til innhold

Oppgradering fra Vista til Windows 7, nettverket fungerer ikke

Oly

Anbefalte innlegg

Hei. Foreldrene mine bestillte for noen uker siden en Vista PC med en oppgraderings-mulighet til Windows 7 på. I går mottok de endelig Windows 7 oppgraderings-disken i posten, og jeg tok meg av oppgraderingen av denne PCen.

Oppgraderingen så ut til å være vellykket, men det viste seg raskt at nettverkskortet ikke lenger fungerte som det skulle. Det var for det første ikke lenger mulig å koble seg til internett med denne PCen, noe som var mulig under Vista. For det andre var det klin umulig å både joine eller danne homegroups. Det er Windows 7 Professional det er snakk om her.

Jeg satt i hele går kveld og forsøkte å finne utav dette styret. Nettverksdriveren var installert og alt, men jeg forsøkte å avinstallere og installere nyere drivere for sikkerhets skyld. Men dette forandret ingenting.

PCen joiner hele veien et "Uidentifisert nettverk", i stede for "Privat1234" nettverket, som de andre PCene i huset er koblet til (de har også Windows 7).

I tillegg har jeg funnet ut at tjenesten HomeGroup Provider ikke kan startes gjennom tjenester/services, jeg ender bare opp med en feilmelding gang på gang. PCen er en HP Compaq dc5850 Microtower PC.

Jeg har googlet og stått på lenge nå, men for meg virker dette som en temmelig problemfull Windows 7 oppgradering. Jeg kan også nevne at det på den forhånds-installerte versjonen av Vista, ikke var mulig å endre nettverksinstillinger eller bruke Windows Update. En del tull fra starten av med andre ord.

Noen forslag til hvordan jeg kan komme til bunns i dette tekniske-virrvarret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Har det samme problemene med vista home til windows 7 home. Er det noen som kan hjelpe?

Jeg anbefaler deg å ta en "clean install" om du har tatt en vanlig oppgradering. Bakdelen med oppgraderinger er alle drivere, programmer etc som blir med fra Vista til W7, og ikke alt er like kompatibelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...