Gå til innhold

Hva er riktig: CPU-temp eller Core-temp?

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med veldig høy temp på min nye i7 920. Med vannkjøling så viser både PC Probe, som kom med asus P6T deluxe, og Speedfan nå at CPU ligger på 60 grader idle uklokket. Samtidig viser Speedfan at CORE 0-4 ligger på under 29C. Hva er riktig?

Jeg begriper ikke hvorfor temp er så høy. Både feste av kjøler og pasta er dobbeltsjekket mange ganger. Ikke noe alvorlig galt der.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt pussig dette. Jeg er nede på 48C nå, men fremdeles noe varmt. Kjører jeg en stresstest kommer jeg opp mot 70C. Når jeg stopper testen synker tempen selvsagt, men bare ned til 55-60 grader og der blir det liggende. Ved restart er jeg nede på 40-tallet igjen. Kan være noe rart med hk.

Lenke til kommentar

Hei ,

Jeg har heller ikke noe samsvar melleom core tempraturen og kjerne tempraturen. Har riktig nok klokket 920'n til 3.8 ghz - Men cpu temp ligger på 56 grader mens kjernene ligger fra 39-42 grader.

Asus P6T6 WS Revolution er HK jeg bruker. Det må da være noe galt med avlesninga av CPU temp i AI suite...

Snabelen

Lenke til kommentar

Monterte kjøleribba på nytt. og denne gangen smørte jeg utover kjølepasta'n istedt for å følge anvisninen med en stripe midt på cpu....da sank faktisk cpu temp med 18 grader... fra 56 til 38... kjernene sank vel med en ca 4 grader hver. Litt flaks kan man jo ha syns jeg :)

Snabelen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...